woensdag 23 maart 2016

Kleurenbolpoef - of hoe je wolrestjes weghaakt!


Het is een echte dikkerd geworden, mijn ronde zitkussen.
Jullie zagen al dat ik 2 cirkels haakte in vasten.
Toen ze groot genoeg waren, stopte ik met meerderen en haakte ik aan elke cirkel nog 3 rijen stokjes.
Daarna naaide ik de 2 rondjes aan mekaar en stak alle vulling die ik nog liggen had erin.
Ik moest hem wel eerst even knuffelen vooraleer ik er op ging zitten, zo gezellig zag hij eruit :-)

It has become a big one, my seat cushion.
I showed you the circles I was crochetting ( with single crochets ) earlier.
When they were big enough I didn't multiply the stitches anymore, I just added 3 rows of double crochets on each circle.
Then I joined the 2 circles and stuffed it up.
I had to cuddle my cushion first, before trying to sit on it, it just looked so cosy :-)



De onderkant ziet er niet zo 'hoekig' uit omdat ik niet steeds op dezelfde plaats meerderde.
Hier heb ik een beetje op mijn gevoel gehaakt:
als het omhoog krulde, dan meerderde ik wat in de volgende toer,
als het begon te bobbelen, dan meerderde ik even niet.

This is the other side, which looks less angular.
That's because I multiplied on different places and I crochetted without thinking too much.
When it looked a bit bubbling, I stopped multiplying for a few rows,
and when it curled, I did multiply in the next row.


Je zou toch meteen gaan zitten om een hele middag lekker in een boek te verdwalen als je dit zo ziet..., niet?

Wouldn't you just sit down and read all afternoon when you see this picture? I would!




Sigrid x














45 opmerkingen:

  1. Hoekig of niet: HEEL MOOI (van beide kanten)! 'k zou er eigenlijk gelukkig om moeten zijn, maar als ik eens restjes over heb, zijn die ten hoogste twee-drie meter lang, en daar kan ik geen kussen van maken...
    Echt tof!
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, dan kun je goed mikken als je telkens zo weinig over houdt!

      Verwijderen
  2. Tof idee, ideaal om restjes wol te verwerken. Nog veel plezier op je poef.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Sigrid

    Wat een vrolijk leuk kussen. Je zou er zo op gaan liggen. :-)
    Als ik amigurumi's haak of iets anders in het rond, dan volg ik meestal het patroon niet helemaal, omdat je anders meestal een zeshoekig iets krijgt. Dan volg ik het patroontje 'een perfect ronde cirkel haken'. Dat vind je bijvoorbeeld hier: http://haakmuts.blogspot.be/2010/04/het-perfecte-rondje.html Is in mijn ogen altijd net iets mooier. En eens je het een paar keer hebt gedaan weet je van buiten wat je moet doen.

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip Carolien! Ik haak bijna nooit knuffels, maar ik had inderdaad al van die manier gehoord. Vind het ook ietsje mooier als het echt rond is.

      Verwijderen
  4. Ziet er fantastisch uit! Je hebt het goed gedaan, zo op gevoel!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh geweldig!! Hoe groot issie uiteindelijk geworden?
    Ik zou er echt de hele dag op zitten en als troon gebruiken :D

    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi, als 'troon'! Hij is 54 cm doorsnede en 24 cm dik/hoog. Valt dus goed mee!

      Verwijderen
  6. Wat een vrolijk ding. Je resten zullen zo aardig opgeraakt zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, alleen de neutrale kleurtjes liggen er nog.

      Verwijderen
  7. Wat heb je dit leuk gedaan... En je poef past ook helemaal bij je boekenkast!
    Dat wordt een heerlijk hangplekje ...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het ook goed passen bij de boeken :-)

      Verwijderen
  8. Wat een leukerd is het geworden! Ik kan me voorstellen dat je er even lekker mee wilde knuffelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Sigrid,
    Wat een ontzettend leuk kussen is het geworden zeg. Echt heel mooi.
    Bedankt voor je reactie op mijn blog. Ik heb hem aan mijn moeder laten lezen en die was ook heel erg blij :-). Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh fijn, van je mama :-)
      Ik word ook altijd erg blij van jouw reacties x

      Verwijderen
  10. Wat een super leuk zitkussen is dat geworden echt een goede manier om eens je restje op te gebruiken!
    Fijne dag groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zo'n zitkussen! Zou er ook zo gaan opzitten! Prachtig gemaakt, Sigrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een héérlijk kussen!! En een goeie tip!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een superleuk kussen is dat geworden!!! Echt een heel goed idee!!! En hij staat ook te gek bij de boekenkast.
    Groetjes en fijn paasweekend!! Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Such a wonderful scrap busting project. And a lovely cushion.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Amalia! I'm very happy how it turned out. Thank you for visiting!

      Verwijderen
  15. What a great idea for using your stash, your cushion is lovely thank you for sharing at the stash link party. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Linda, it really helped to work away all the scraps I had :-)

      Verwijderen
  16. A great idea for using up scraps and the cushion looks so pretty. I like it very much.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Minkamo! So nice of you to visit my blog!

      Verwijderen
  17. Your cushion looks beautiful using scrap yarn.
    Thanks for sharing at Cooking and Crafting with J & J.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Julie!
      'Cooking & Crafting with J & J' is always fun!

      Verwijderen
  18. Love the colors, Congratulations for winning my link party last week. A New party is open now.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hi Sigrid!

    I love it, it looks fantastic! I bet it's great to sit on! I wonder what you will make next?

    Ingrid xx
    Myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh wow. This is SUCH a neat idea!

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow, Sigrid, how fantastic! A celebration of colors ♥

    BeantwoordenVerwijderen