woensdag 9 maart 2016

Mission(s) accomplished


 Voilà, mijn missies zijn volbracht!
De eerste missie was onze badkamerkastjes opruimen, uitkuisen en reorganiseren.
Alleen opruimen en poetsen is saai, dus daar moest natúúrlijk iets gehaakts bij!
Ik maakte van Scheepjes Bloom deze 2 heerlijk simpele mandjes.
En nu kom ik met véél meer plezier in mijn badkamer, al was het maar om naar mijn mandjes te kijken ;-)

PS: Dit garen had ik gewonnen bij MaMarieke ( je vindt daar trouwens nog veel meer handige spullen voor je handwerk!)
PS2: Patronen voor mandjes vind je makkelijk overal terug, zoals hier: bij Echtstudio of op het blog van haak & maak.


There, my missions are accomplished!
The first mission was to clean out the cabinets in our bathroom.
But only cleaning is too boring... so I had to crochet something!
I made 2 little baskets, simple but so effective.
I'm much more likely to stay a bit longer in the bathroom now, just because of my clean cabinets with the beautiful baskets :-)



Mijn 2de missie was mijn beste vriendin bedanken.
We zijn niet alleen al 20 jaar vriendinnen, maar ze is er gewoon eentje uit duizend.
Dus haakte ik als verrassing voor elk lid van haar gezin een warme sjaal.

Vanochtend reed ik stiekem naar haar huis en wou de ingepakte sjaals stilletjes aan het poortje achterlaten.  
Zodat ze, als ze thuiskwam, heel verbaasd zou zijn.
Maar het lot besliste anders: mijn vriendin was wél thuis vandaag!
Ze was héél blij verrast met mijn bezoekje én met mijn pakje.
En bij een gezellige babbel dronken we samen iets lekkers.
Proost, op naar de volgende 20 jaar vriendschap!


My second mission was to thank my best friend.
We're not only best friends for about 20 years, she's just one in a million.
So I made a scarf for her, for her husband, for her son and daughter.

This morning I drove to her house, planning to put the wrapped scarfs behind her gate.
So that she would be surprised when she came home later.
But I was the one to be surprised, because my friend was still at home!
No trouble: she was so glad to see me, and very glad with my gifts.
It was a wonderful morning.
Cheers to friendship!



'winter-to-spring'-scarf voor mijn vriendin
'haken & weven'-sjaal voor de hubby
'gestreepte-jongenssjaal' voor haar zoontje
'pretty-pink'-col voor haar dochtertje




32 opmerkingen:

  1. Hallo Sigrid,
    zodra ik mijn deken(s) klaar heb ('t zal dus wel nog duren), wil ik ook iets voor de badkamer maken, iets fleur- en kleurrijks, want we hebben zo een steriele, koude, wit/grijze badkamer. Die mandjes moet ik alvast onthouden!
    Groetjes,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, onze badkamer is ook maar 'wit' en kon wel wat kleur gebruiken.
      Succes nog met je deken(s), mijn deken ligt ook te wachten tot ik nog eens zin heb om verder te doen :-)

      Verwijderen
  2. Wat ben je lekker bezig geweest. En wat ben je een goede vriendin, die zoiets moois en liefs maakt. Wat zal ze blij geweest zijn.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Sandra! (en ook bedankt voor jouw trouwe commentaar hier op mijn blog!)

      Verwijderen
  3. Nou, maar jij bent vast ook een hele beste vriendin van haar! Tjonge, wat een liefde is er in die sjaals verwerkt...
    Ik vind je badkamermandjes super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Sigrid,
    Allereerst bedankt voor je reactie op mijn blog, Altijd leuk om reacties te lezen. Wat een leuke haakwerkjes heb je weer gemaakt. Erg leuk, leuke vrolijke kleur. Wat een geluk dat je zoiets wint :-). heel leuk. Die sjaals zijn echt te mooi. Echt zo'n mooi gebaar. ;-). Fijne avond Sigrid.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Emily, ik vond het felle groen perfect bij de lente passen.
      En wat betreft de commentaar op jouw blog: graag gedaan hoor, daar zijn 'blog'vriendinnen voor ;-)

      Verwijderen
  5. Wat een leuk cadeau voor je vriendin en haar gezin!
    En de mandjes zijn ook super mooi én handig :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat staat zeker leuk en nog lekker opgeruimd ook.
    Je bent wel ijverig geweest zeg om zomaar 4 sjaals te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ze verdiende echt eens iets extra's deze keer.
      Dat gaat niet elk jaar zo zijn hoor! :-)

      Verwijderen
  7. Leuke mandjes, lekker opgeruimd en vrolijk in je badkamer! En wat lief dat je die sjaal aan je vriendin gaf! Fijne dag nog groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Sigrid, bedankt voor je bezoekje op mijn blog! De mandjes en de sjaals zijn prachtig geworden! Groetjes Carmen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben jij een bedrijvige bij ...
    Heerlijke mooie creaties ...
    Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Sigrid, wat een leuke mandjes voor in je badkamer. Ik volg je nu ook, maar dan via Blogger. Gezellie! Groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn en dankjewel! Ik zal je daar dan ook nog volgen, fijn weekend nog!

      Verwijderen
  11. You are so generous what lovely gifts for your friend and her family, your bathroom baskets are a great idea, thank you once again for linking. :) x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's Linda, I always have fun at your link parties!

      Verwijderen
  12. Je hebt me op ideeen gebracht! Wij gaan over een paar weken verhuizen en ik denk dat ik ook maar eens leuke mandjes moet gaan maken voor in de badkamer. En de keuken... en de kast in de woonkamer.. :))))

    Liefs,
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ja hé, mandjes kun je overal gebruiken. Ik ga er ook nog wat bijmaken :-)

      Verwijderen
  13. OH! En wat lief van jou zeg! Die prachtige sjaals!

    Liefs,
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Love these colors and love this idea! :)

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I love your pretty bowls you made Sigrid!
    Thanks for sharing at Cooking and Crafting with J & J.
    We hope to see you again.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk die praktische cadeautjes, ben er dol op.Zijn leuk je mandjes.
    Wat een lieve vriendin ben jij ;-) Jouw vriendin en gezin zit er zeker warmpjes bij nu, heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, ik vind het ook altijd extra leuk als je cadeautjes of haakwerkjes ook echt kunt gebruiken!

      Verwijderen