donderdag 3 maart 2016

"Winter-to-Spring" scarf






Het is maart, de lente kan nu écht niet lang meer op zich laten wachten.
Ook al wisselen de korte zonnige dagen zich af met lange, gure, natte en grijze tijden.
Koppig haakte ik toch een sjaal in lentegroen ( en blauw ).
En omdat mijn eerste bolletje Scheepjes Vinci al snel op was, koos ik voor een ander dat er wel bij paste.  Nu heeft de sjaal een lichte helft ( de lente ) en een donkere helft ( de winter ).
Vandaar de naam "Winter-to-Spring" scarf.
Ik gebruikte dezelfde steek als voor mijn Blueberry Scarf, alleen met een grotere haaknaald ( nr.5 ).
Want zo'n kleurrijk garen behoeft geen ingewikkeld patroon.
Als ik mezelf er maar kan inwikkelen ;-)

It's March, spring will soon be here.
Eventhough the few sunny days are constantly followed by cold, grey and wet times!
Stubborn as I am, I crochetted a scarf in nice spring colours, fresh green and bright blue...
My first knot was quickly disappeared so I grabbed another one, with a different colourscheme.
And now the scarf has a light part ( spring ) and a dark part ( winter ) so that's where the name came from: "Winter-to-Spring" scarf.
I used the same stitch as for my Blueberry Scarf, just with a thicker needle.
No fringes, no decoration whatsoever, this scarf was quickly finished.
And so is winter, I hope.




Zijn jullie ook al bezig met lente-projecten?
Misschien kunnen we zo de winter wegjagen, hihi.

Are you also working on projects for springtime?
Maybe we can scare away winter with all our spring-crochet, haha.



Sigrid x




35 opmerkingen:

  1. Oh mooi! De kleurtjes doen denken aan een fris lente briesje aan zee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een mooie kleuren zeg!
    Ik ben niet echt lente-achtige dingen aan het haken, maar ik haak 86 dingen door elkaar, whahaha. Al telt m'n temperature blanket wel een beetje mee met de lente :)

    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die 86 dingen door mekaar, dat ken ik, hihi.
      En de temperature blanket telt inderdaad wel mee hoor :-)

      Verwijderen
  3. Ja, mooi, met die kleuren!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je er een mooi naam voor bedacht. Leuk deze kleuren.
    Ik ben bezig met 2 dekens, dat kun je eigenlijk geen lente projecten noemen.
    Of het zou moeten zijn voor lange avonden buiten en dan lekker onder een deken kruipen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, was het al maar zo ver dat we 's avonds buiten konden zitten! :-)

      Verwijderen
  5. Mooie kleuren voor een prachtige sjaal! Momenteel wat aan het uitproberen maar helaas nog geen toonbaar resultaat :-)) Moesten we op die manier de winter weten weg te jagen dan zou ik mijn turbo inschakelen en haken tegen de sterren op want ik snak echt naar de lente ... hihi .

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die turbo inschakelen, moet ik ook eens proberen! Nog zoveel te doen! ;-)

      Verwijderen
  6. Hey Sigrid,
    Wat een leuke sjaal. Heel mooi geworden. Ik ben op dit moment nog niet bezig met dingen voor de lente, ben voornamelijk bezig met een deken. Wel wil ik nog iets maken voor pasen, maar daar heb ik nog een paar weken voor :-). volgens mij kun je de sjaal nu goed gebruiken met dit weer brrr. Fijne vrijdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie sjaal met prachtige kleuren. Hier lente en winter projectje door elkaar net zoals het weer is eigenlijk...
    Groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het weer weet niet wat het wil: lente of winter!
      Ben nieuwsgierig naar je mix-project ;-)

      Verwijderen
  8. Leuk bedacht ;-) Ik ben nog niet echt bezig met Lente dingen maar ga daar zeker wel mee beginnen. Als we inderdaad op die manier de Winter weg kunnen jagen. Hier sneeuwt het op dit moment, bah
    Ik ga meteen op zoek naar een Lente projectie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je sjaal is super leuk geworden! En aan te passen aan het weer haha! Als de zon doorbreekt draai je de sjaal gewoon een beetje ;)

    Fijn weekend,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk zo'n fris kleurtje! Ja hoor, dat voelt als lente...
    Ik denk dat je veel plezier van je sjaal gaat krijgen!

    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lente!? Welke lente? Hier sneeuwt het al weer!
    Veel plezier met deze vrolijke, frisse sjaal. Dat zijn echt mijn lievelingskleuren!
    Prettig weekend,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, sneeuw, da's minder leuk! Hier is het ook wel een grijze dag hoor!
      Jij ook fijn weekend nog!

      Verwijderen
  12. Wat een leuke sjaal. Die is best lekker in deze periode!! De kleurtjes zijn zeker heerlijk voor een voorjaarsbriesje!! Zelf ben ik met de temperatuurdeken bezig.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Sandra!
      Vind de temperatuurdeken ook echt een leuk idee, maar ik zit nog met mijn andere deken die maar niet afgeraakt... ;-)
      Dus ik kijk uit naar de jouwe en geniet daar mee!

      Verwijderen
  13. Oh I love these colors together!

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. What a beautiful scarf you have made. I too love the pretty colors.
    Thanks for sharing this at Cooking and Crafting with J & J.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke sjaal, maar vooral wat een leuke kleurtjes!
    Hoeveel bolletjes wol heb je gebruikt en wat zijn de afmetingen van de sjaal?

    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annie, er zitten exact 2 bolletjes in. De afmetingen weet ik niet meer, mijn vriendin heeft de sjaal nu. Maar hij was wel lekker lang en niet té breed.

      Verwijderen
    2. OK. Dat valt mee. En de wol kriebelt niet?

      Groetjes, Annie

      Verwijderen
    3. Ik vond persoonlijk dat het toch een béétje kriebelde, maar ik ben nogal gevoelig: ik knip ook élk etiketje uit mijn kleren omdat ik dat niet kan verdragen. Dus ik denk dat het nog meevalt hoor. Mijn vriendin heeft er geen last van.

      Verwijderen
    4. OK. Dank je wel. Ik ga het op mijn to-do lijstje zetten!

      Verwijderen