donderdag 28 april 2016

Grasgroen sjaaltje


Oké, de grijze lucht spreekt me tegen, maar het is toch lente!
En daar hoort een luchtig, katoenen sjaaltje bij.

Ik koos deze steek uit een oude "Sandra", hij stond naamloos onder de titel 'Haakpatronen om te bewaren'.
Dus ik kan hem hier niet delen, maar op Pinterest zijn er honderden 'lacy haakpatronen' terug te vinden die hier sterk op gelijken.
Ik gebruikte haaknaald 3,5 en 3 bolletjes katoen met 'denimlook' die ik ooit bij Kruidvat vond.

Dat die bolletjes van Kruidvat komen, herinner ik me nog goed..
Want ik was toen bezweet van een helse winkeltocht voor kleren voor dochterlief, ik moest dringend plassen en de bolletjes lagen helemaal onderaan in een rekje.
Maar ik ben blij dat ik toen heb doorgezet, want ik vind mijn sjaaltje echt leuk.
En dat die kille wind er nu nog doorblaast, deert me niet.
Ik volhard tot de zon weer opduikt!

PS: Hebben jullie ook al stiekem lente-items aan, terwijl je bijna uit je kleren vriest?
Gewoon omdat je je winterkleding beu bent en de lente zich verstopt heeft?



There's a sad grey sky that hides the sun overhere.
You wouldn't tell it's springtime...
Still I wanted to make a lacy cotton scarf.
I found the pattern in an old magazine, nameless.
So I was looking on Pinterest to share a link with you, but couldn't find this specific pattern.
Although you can find many patterns that look like this one.
(And you can find lots of new crochet projects to try, if you haven't got a long list already ).

I don't mind that the scarf isn't giving me much warmth at the moment.
The sun has to appear once!


PS: Are you also wearing clothes and stuff for springtime while you're actually freezing?
Just because you can't wait for warmer days and you're sick of your wintergarderobe?





Sigrid x



45 opmerkingen:

  1. Hallo Sigrid,
    hier zou dat prachtige sjaaltje nog in de kast moeten blijven. Mijn lentetas mocht ook nog niet naar buiten (bij vorst en sneeuw)...
    Prettig weekend,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Sigrid,

    This is such a pretty Scarf in a lovely green colour! :)
    I love the pattern!
    Well, I'm still being cautious, after catching a cold last weekend in Germany, it's warm jumpers and my windowpane cowl here for me!
    But I can only hope that your scarf has brought Spring back finally!

    Enjoy wearing your scarf!
    Ingrid xx
    Myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You're right to be cautious Ingrid! I'm also still wearing jumpers, looking sadly at my T-shirts and tops...
      Thank you for your compliment and let's hope my scarf helps to bring Springtime back :-)

      Verwijderen
  3. He Sigrid,
    Wat een prachtig patroon is dat! En ja.. ik heb de winterkleding ook al ver achter in de kast gelegd! Was die donkere tinten helemaal zat! Heb nu al zin in blote voeten weer haha ;)
    Je kunt heerlijk genieten van je prachtige sjaal!
    Fijne avond en groetjes
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh ja, blote voeten! Of slippers! Heerlijk! Het kan nu toch niet lang meer duren hé...

      Verwijderen
  4. Prachtig sjaaltje! Tsja, een sjaal kan wel helpen momenteel om toch iets lente-achtigs te kunnen dragen ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is zowat het enige wat er nog mee door kan momenteel hé :-)

      Verwijderen
  5. Wat een leuk sjaaltje, en wat een prachtige kleur! Ik denk dat ie in het echt nóg mooier is dan op de foto :D Whahaha, grappig hè, dat je van sommige bolletjes precies weet waar je ze vandaan hebt door de helse tocht die je er voor hebt moeten maken ;)
    Ik draag ook stug mijn lente/zomer kleding, maar ik draag wel weer m'n winterjas mét sjaal, terwijl ik de hele 'winter' met mijn favo leren jasje heb gelopen. De overgang is gewoon te groot én ik ben een enorme enorme enorme koukleum, whahaha.

    Fijne avond!
    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de foto is niet zo héél goed gelukt, door het sombere weer.
      En ik ben eigenlijk ook een koukleum hoor... Bij dat lentesjaaltje draag ik nog steeds mijn dikke wintertruien :-)

      Verwijderen
  6. Zulke patronen haken heerlijk weg met een mooi resultaat. Ik had mijn winterkleren nog aan, maar wat nu vuil is, gaat in de was en komt niet meer aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, wat een leuke; lekker luchtig en een prachtig fris kleurtje! Als de zon zich nu nog niet uitgedaagd voelt... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij hadden vandaag fijn weer, het leek wel lente, al was er nog wel een beetje wind.
    En inderdaad, die winterkleren mogen nu wel de kast in.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik draag nog winterkleren hoor, want ik ben zo'n koukleum. Ik hoor het nu ook weer regenen en waaien. Van zo'n sjaaltje word ik vrolijk, mooie kleur ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook hoor! Alleen dat sjaaltje kon ik niet laten :-)

      Verwijderen
  10. Super leuk sjaaltje! 's ochtends begin ik vaak optimistisch met mijn lentekleding, maar in de loop van de dag komt daar al snel een dik vest bij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer hé, je zou bijna zin krijgen om dikke vesten te gaan haken :-(

      Verwijderen
  11. Ja, dat herken ik wel hoor ... Opeens zin hebben in andere kleurtjes... En je winterspullen zat zijn! Maar met een vestje erover fixen we het wel. Of een fleurig sjaaltje erbij!
    Nou, jij kunt genieten van je groene sjaaltje, dat is echt puur lente. En een kleur die heerlijk combineert. Superleuk ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi, zo'n groen sjaaltje... Weet je dat het laden van je blog ook heel lang duurt; en er staat geen https:// voor in de adresbalk! Dus er zit waarschijnlijk ook wat 'spam' achter. Zelfs tijdens het typen van mijn reactie is je blog nog niet volledig opgeladen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gek, volgens de instellingen staat het wel op https... en het laden gaat bij mij heel snel. Ook op de iPad en de laptop van mijn zus bijvoorbeeld.
      Bedankt om te melden, zal het eens nakijken...
      Fijne zondag nog!

      Verwijderen
    2. Maar intussen alvast de 'https' opgelost! Blijkbaar kwam dat door 'mixed content'.
      De linken die ik plaatste naar link parties waren niet allemaal beveiligde verbindingen.
      Heb ze even verwijderd en bekijk later hoe ik ze veilig terug kan plaatsen.

      Verwijderen
  13. Wat een leuke lente sjaal en ja ik heb ook al stiekem lente kleren aan....brr...en de winterjassen waren al gewassen maar worden nu toch weer gedragen...Deze week beloofd het beter te worden! Groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb het ook gehoord; deze week eindelijk wat warmer weer :-)

      Verwijderen
  14. Gorgeous! ♥ Love this green and the pattern is so pretty, too. Happy May Day! Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Erg hè dat we zo'n nood aan zon hebben! Je sjaaltje geeft in ieder geval al wat lente gevoel hier op de blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Sigrid,
    Wat een mooi sjaaltje. Inderdaad lekker luchtig. Ik heb al genoten van mijn zomerkleren aangezien ik vorige week in Italië op vakantie was. Heb zelfs zo in de zon gezeten dat ik verbrand ben, maar goed haha. Heerlijk. Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat klinkt zalig, een lekker zonnetje in Italië!
      Ik kijk al uit naar je foto's ;-)

      Verwijderen
  17. You made such a beautiful crocheted scarf Sigrid! Is that the fan stitch? I love it and yes the weather is cold here and feels like winter. This scarf will be nice and bright for spring.
    Thanks for sharing at Cooking and Crafting with J & J.
    Enjoy the week.
    Julie xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Julie! I don't know which stitch it is, I found it in an old magazine and there was no name mentioned... If I find the stitch somewhere else, I'll let you know.
      Take care!

      Verwijderen
  18. Wat een mooi, groen sjaaltje. Heel mooi bij een lente-outfit! Mijn zomergarderobe heb ik nog maar niet uitgepakt, maar ik verlang wel naar moment dat de benen weer bloot kunnen. Al moet ik ze dan nog wel even laten bruinen, want nu zijn ze nog reflecterend wit, Haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn benen zijn ook nog reflecterend wit, dat komt vanzelf in orde ;-)
      Laat de zon maar schijnen nu, het lenteweer is eindelijk begonnen!
      Geniet van je weekend Daphne!

      Verwijderen
  19. Wow...this is very pretty!

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat mooi Sigrid! Ik heb hem vandaag in de spotlight gezet bij Link Your Stuff. Dankjewel dat je weer mee deed. Ik wens je een heel fijn en zonnig weekend.
    Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Annemarie!!! Ik ben heel blij dat ik er nog eens mocht bij zijn!!
      Jij ook fijn weekend!

      Verwijderen
  21. Wat een super schattig sjaaltje, leuk voor de zomerse outfit zeker met dit weer
    Groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een ontzettend leuke sjaal, ik krijg zin om er ook een te maken, dank je!

    BeantwoordenVerwijderen