zondag 17 april 2016

Mijn zus!


Mijn zus is toevallig de liefste zus van de hele wereld.
We hebben het altijd goed met elkaar kunnen vinden (buiten het gekibbel in onze puberjaren,haha).
Maar sinds onze mama veel te vroeg aan kanker overleden is, zijn wij nóg closer geworden.

Donderdag is die liefste zus jarig.
Ik vind het altijd moeilijk om een leuk cadeau voor haar te vinden, want ze heeft al veel...
Ze heeft ook al heel wat gehaakte spullen gekregen van mij...
En eigenlijk wil ze helemaal niet veel hebben. Zucht.
Tot haar man voorstelde om een cadeaubon te kopen voor wat zelfverwennerij ( lees: zonnebank ).
Ja, juist,...een man die een goed idee heeft voor zijn eigen vrouw haar verjaardag, straf hé? Hihi.
Enfin, zo gezegd, zo gedaan.
Maar dat envelopje leek zo weinig...
Toch maar iets haken dan?
Tuurlijk!!

Ik haakte een vrolijke tas met haar lievelingskleur geel.
Het patroon komt uit een Simply Haken-tijdschrift van vorig jaar ( nr 3/2015, je kunt het hier bijbestellen ).
Oorspronkelijk ontwierp Agnieszka Strycharska het als een romantisch tasje in wit en zachtgroen.
Maar ik maakte het breder, haakte met dunner garen en felle kleuren.

Zo dadelijk komt mijn zus terug naar hier.
Ze is nu namelijk op pad met mijn dochter, van wie ze de meter is.
En die twee hebben samen altijd dolle pret ( zoveel lol dat ze ervan in hun broek moeten plassen! ).

Maar als ze dan binnenkomt, ga ik haar verrassen met dit tasje en het cadeaubonnetje...
En ze krijgt ook nog een hele dikke knuffel van mij, die liefste zus van de hele wereld!


My sister is the sweetest sister on earth.
We've always been very close (except for soms quarrels when we were teenagers),

but since our mother died from cancer (way too young) we're even closer than ever.

My sister's birthday is on Thursday.
It's not easy to find the perfect gift for her...
But then there was her husband who had a marvellous idea!
Yes, it's true, her husband had a good idea for his wife! Haha!
So I bought a gift card for my sister.
With that card she can get some me-time in a suncenter.
But the gift card looked so small...
Shouldn't I crochet something for her?
Yes ofcourse! :-)

I made her a cheerful bag.
The pattern is designed by Agnieszka Strycharska.
She originally made a romantic bag in white and softgreen.
But I used thinner yarn, bright colours and made the bag a little wider.

So later on this afternoon, I'm going to give her this bag, the gift card and a big hug!
Because she's my dear sister, the sweetest sister in the whole wide world!



Sigrid x




42 opmerkingen:

  1. Wat een toffe tas! Kan ik je als zus adopteren?
    Prettige Zondag,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief!!
    Alvast gefeliciteerd!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh wat ontzettend lief van je!
    En wat een geweldig leuke tas :D

    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Sigrid,

    Wat een bofkont ben je met zo'n geweldig zus, en zij is een bofkont met een jou haha. Wat een mooie tas zeg. Echt heel erg leuk geworden. Hopelijk heeft ze er veel plezier van (maar dat gaat denk ik wel lukken). Fijne zondagavond nog.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je zus zal blij zijn met haar cadeautjes.
    Fijne week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi cadeau! Alvast de felicitaties voor je zus en dat jullie nog lang veel plezier van elkaar mogen hebben!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn dat jullie zo'n goede band hebben. Geniet er maar veel van.
    De tas is erg leuk en vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alvast gefeliciteerd met je zus! Maar hoe kan dat nou, ik heb toch de liefste zus(sen) van de wereld. Maar wat een geluk voor jou en mij, er zijn meer liefste zussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn om zo'n lieve zus te hebben. Geniet ervan! En wat zal ze blij zijn met haar cadeau. En wat fijn dat ze zo goed met je dochter omgaat. Heerlijk is dat. Fijne week!!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, als ik het zo nog eens nalees... ben ik best een gelukzak hé :-)
      Jij ook een fijne week Sandra!

      Verwijderen
  10. Wat lief van je en veel leuker zo dan alleen een envelopje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie lente-tas voor een lieve jarige! Fijn dat je dochter en zus samen zo'n pret hebben <3

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd met je zus, zowel met haar verjaardag als met het feit dat ze je zus is ;-)
    Je hebt een heel vrolijke cadeauverpakking voor de envelop gehaakt, het gele is alvast heel zonnig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee; jouw zus heeft de allerliefste zus in de wereld ;-)
      hihi, liefs van Yvonne

      Verwijderen
  13. Wat een prachtige tas Sigrid en heerlijk om zo'n goede band met je zus te hebben.

    Liefs,
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn he, zo'n lieve zus. Ik heb er ook zo een. Ze zal vast blij zijn met de mooie cadeaus.
    Ik heb weer genoten van jouw verhaal, de Vlaamse woorden vind ik zo charmant, heerlijk om te lezen. :-)
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Daphne! Door al die Nederlandse blogs te lezen begin ik automatisch op z'n Nederlands te schrijven, dus ik moet er bijna moeite voor doen om af en toe nog wat Vlaams te schrijven :-)
      Nederlands is nochtans ook een héél gezellige taal die ik graag lees/hoor!
      En wat fijn dat jij ook zo'n lieve zus hebt :-)

      Verwijderen
  15. Aha, maar jij bent zelf ook een lieve zus van je zus...
    Wat een geweldig leuk cadeau om haar mee te verrassen!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou, je zus boft ook maar met zo'n lieverd die van die prachtige cadeautjes maakt en haakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. What a nice gift this is. I like this bag a lot, the colours work really good together. Your sister will be very happy. Viola

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heerlijk om zo'n lieve zus te hebben! En dat ze ook nog zo goed met je dochter om kan gaan! Dan verdient ze ook zo'n mooi cadeau van jou, super gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen