zaterdag 23 april 2016

My phone looks smart now!


Ik moet jullie iets bekennen...
Tot vorige week belde ik nog met een donkergrijze Nokia uit de oertijd.
Zo eentje die je tienduizend keer kan laten vallen en toch blijft werken.
Eentje die ik hield uit gemakzucht, ook al haperde toets 8 ( met de letters 'tuv' ).
Maar mijn vader vond dat ik met mijn tijd moest meegaan.
... de omgekeerde wereld...
En dus kreeg ik van hem een smartphone.
Lief van hem hoor.
Toch heb ik het ding twee volle dagen op afstand gehouden.
Om het moment nog even uit te stellen dat ik al mijn telefoonnummers moest overzetten , haakte ik alvast een hoesje!
Een vrolijk zomers en girly hoesje.
En intussen...heb ik geleerd hoe ik moet opnemen als er iemand belt :-)

I have to confess...
I didn't have a smartphone yet.
I kept on calling with my oldfashioned Nokia.
The kind that you can drop a thousand times and still never fails to work.
But my father said that it was time for me to use a smartphone, so he bought me one!
So sweet of him!
Nevertheless I put the phone aside for a couple of days.
I didn't feel like putting all my phone numbers on this new phone...
Bit I did feel like crocheting a cover for it!
A cheerful, girly cover that brings a sparkle of summer.
And in the meantime... I figured out how to pick up my new phone :-)



 Sigrid x




47 opmerkingen:

  1. Love it and the colors. I got my I phone only 2 years ago, so you are not alone.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Monica! And what a relief that I'm not the only one :-)

      Verwijderen
  2. :-))))
    Voordeel van die 'oude' Nokia's: daar kon je goed mee... Bellen!!
    Beter bereik dan menige smartphone...
    Maar het gaat vast wennen hoor, komt helemaal goed. Zeker in zo'n blits hoesje!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieve vader!!! Mooi hoesje....ik zeg gewoon mee gaan werken. Straks wil je niet meer anders. Ben je helemaal gewend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja, het komt wel in orde. Momenteel word ik al vrolijk van het melodietje dat ik hoor als ik een smsje binnenkrijg :-)

      Verwijderen
  4. Wat lief van je vader zeg! Haha ja meestal is het andersom ja. En leuk hoesje, lekker fleurig.
    Groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, dat is een lekker vrolijk hoesje! Zo word je misschien sneller vriendinnetjes met je nieuwe telefoon ;-)
    (Ik heb die van mij ook pas sinds november, maar zou hem toch echt niet meer willen missen)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dan ben je niet de enige met zo'n oude Nokia. Ik bel er ook nog mee, daar is tie tenslotte voor. Zie ook niet zoveel in dat moderne spul. Maar je hebt in elk geval een leuk hoesje gemaakt. En de rest komt vanzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Juist Corrie, van mij moest het niet hoor. (Ik ben er zeker van dat ik de helft van de functies nooit zal gebruiken..) Maar hij is wel mooi en mijn oude gsm hou ik nog een tijdje als reserve :-)

      Verwijderen
  7. Wat een leuk hoesje en een lieve vader heb jij zeg! Groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een gezellig hoesje voor je hippe mobiel ;o)
    hartelijke groet van een nieuwe volger
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie kleuren voor het hoesje! Mijn gsm kam telefoneren en berichtjes schrijven - meer niet. En ik denk niet, dat ik met een smartphone zou kunnen omgaan (ook niet echt met de tijd, hé?)
    Prettig weekeind,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Méér moet een gsm niet kunnen Marjan! Het zal nog een hele tijd duren vooraleer ik alle functies ontdekt heb :-)

      Verwijderen
  10. Welkom in the 21th century ;-))))
    Je maakte je intrede alvast op een hippe manier!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo maken ze ze niet meer, die mobieltjes. ;-) Leuk hoesje heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. It's very cute. My suggestion though is be mindful on how warm your phone feels before putting it in the case. Heat is not good for chips in the phone or the battery. I love my smart phone, it's like a third arm.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. This is beautiful, you did a great job here :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beautiful bright colours thank you for sharing with the stash party. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oooh wat een vrolijk hoesje :D
    Ik moet er echt niet aan denken dat ik nu ineens geen smartphone meer zou hebben. Maar ik denk dat als je er eenmaal aan begint je heel moeilijk weer terug kan naar een 'gewone' telefoon, whahaha. Al ben ik niet heel verslaafd gelukkig, in de slaapkamer gebruik ik het alleen als wekker en er gaan ook uren voorbij dat ik er niet eens op kijk :)
    Ben je intussen al gewend?

    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Lola!
      En ja hoor, het begint te wennen :-)

      Verwijderen
  16. Mijn Nokia staat sinds een paar weken voor altijd op een zwart scherm. Er ligt een 'oude' smartphone van oudste klaar, maar ik heb er nog geen zin in ;-)
    Mooi hoesje en geweldig zo'n vader <3

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Such a neat idea!

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk vrolijk hoesje! Dat je maar vaak appjes krijgt en gebeld wordt, dan kan je telkens even genieten van je hoesje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hello Sigrid!

    I love your new phone cover, so bright and cheerful! I think it is very important to crochet a cover as soon as you have the phone, only then you are really ready to use it! (And it is good to know your phone is protected from the start. I advise to get a thin clear protection foil to avoid scratches). I blogged about my cover here: http://myfunkycrochet.blogspot.be/2014/12/some-crochet-gifts-and-knitted-hats-and.html - I am still using it every day since then!

    Enjoy your new phone!
    Ingrid xx
    Myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You made a wonderful cover too! It's really nice when you make something you can really use.

      Verwijderen
  20. That is such a cute crochet cover for your phone you made. :)
    TFS this at Cooking and Crafting with J&J.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Congratulations! You are one of my features :) I love your phone pocket! Beautiful way to protect your phone.
    Joanita @ Snickerdoodle Sunday
    Have an awesome day!
    Joanita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Thank you for sharing at my link party last week, a New party is open

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Haha. Welkom in het leven van de smartphone Sigrid. Ben je ondertussen al aan gewend?? Aan het hoesje zal het zeker niet liggen, die ik hartstikke mooi. :-). Fijne avond.

    lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Emily, ja hoor, het begint te lukken! Al heb ik de WiFi uitgezet, ik vind het scherm veel te klein om mailtjes en andere online dingen uit te voeren :-)
      Maar bellen en smssen kan ik al heel goed, hihi.

      Verwijderen
  24. This is such a cheerful phone cover! I like it a lot. I have a really old iphone3, one that my husband couldn't use any more because there are no apps that you can install. It is too old. But I just need it for making phone calls or writing some sms, it is good for me. Have a nice Sunday, Viola

    BeantwoordenVerwijderen