zaterdag 9 april 2016

North Sea Blanket


De Noordzee is niet de mooiste zee ter wereld, maar voor mij wel.
Soms ziet ze er grijs uit, of bruin door de modder.
Soms lijkt ze meer groen dan blauw, maar nooit zo azuurblauw als de Middellandse Zee bijvoorbeeld.
Maar dat geeft niet.
Ik hou van het kalmerende ritme van de golven en de frisse wind in mijn gezicht, de kapotte schelpen onder mijn voeten.
Ik hou ook van het wijde uitzicht, als kind zat ik maar te staren of ik Engeland al kon zien.
De Noordzee draagt veel fijne herinneringen voor mij.
Daarom is deze deken een ode aan 'mijn' Noordzee.

The North Sea is not the most beautiful sea in the world, but to me it is.
Sometimes she looks grey or muddy brown.
Sometimes she looks more green than blue, but never as deep blue as the Mediterranean Sea e.g.
It doesn't matter to me.
I love the calming rhythm of the waves, the fresh wind in my face.
The broken shells underneath my feet and the wide sight.
When I was little, I always tried so hard to see England on the other side of the sea.
The North Sea treasures lots of warm memories for me.
That's why this blanket is an ode to 'my' North Sea. 




Er zijn 3 bollen bleekblauw en 2 bollen lichtgrijs in verwerkt ( Royal van Zeeman ).
De afmetingen zijn meer geschikt voor een babydekentje: 1m x 1m20.
De steek is de gekende ripple stitch met een gaatje bovenaan de golfjes, maar niet onderaan.
Ik begon met brede banen blauw en haakte de blauwe banen langzaamaan smaller, zodat er een soort van 'diepte-effect' ontstaat.  Op de eerste foto zie je dat het duidelijkst.

I used 3 skeins pale blue and 2 skeins grey.
It measures 1m x 1m20, which means it's perfect for a baby blanket.
It's a chevronblanket, with a little touch of ajour on top of the 'waves'.
I started with wide stripes of blue, which I gradually diminished, so as to creat an effect of depth.
On the first picture you can see that effect.


                                                                                 

En nee, deze foto's zijn niet genomen aan zee :-)
Die eerste foto is een berg typische gele Kempische zand nabij de vijvers in Averbode.
En die grillige boom stond daar ook in de buurt.
Maar ik ga gauw weer eens uitwaaien aan zee hoor, zeker weten.

No, these pictures were not taken at the seaside :-)
On the first picture you notice the typical yellow sand of the Kempen, nearby the ponds in Averbode.
That capricious three was also nearby that location.
But I'll be visiting the sea soon, I'm very sure of that.





Sigrid x




33 opmerkingen:

  1. Mooie deken weer! En ik ben ook gek op de noordzee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is mooi geworden!
    Fijn weekend,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi dekentje! Grappig, je hebt hetzelfde idee toegepast als ik zo'n 2 jaar terug, met de golven die breder en smaller zijn, al is mijn dekentje veel te blauw voor de Noordzee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi! Leuk, die zee-kleuren en de golvende steek!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie deken en ook mooi eerbetoon aan de Noordzee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! En ik hou ook van de Noordzee! Das (meer of minder) zachte ruisen von den golven en de zeebries, de zilte geur van het zand en van de wind, de schrille roep van den meeuwen... Zucht... Ik tel al weer de dagen tot we er nog eens naartoe kunnen (oei, oei, oei, wat zijn er nog veel!)
    Prettig weekend,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor jou ligt de Noordzee nog verder weg natuurlijk hé, al is het voor ons ook meer dan 2 uur rijden met de auto!
      Leuk dat jij ook van onze zee houdt :-)

      Verwijderen
  7. Mooie deken! Ik stel me voor dat ik in een bootje zit op de Noordzee, ik dobber een beetje ...
    DH zit aan het roer ... en ik heb je rippledekentje om me heen ... Mmmmm, dat voelt beregoed!
    Je zou er zo van in slaap vallen...
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi :-) Je brengt me op een idee, krijg zin om een dutje te gaan doen met mijn deken :-)

      Verwijderen
  8. Hey Sigrid,
    Wat een mooie deken. Ik kan begrijpen wat je bedoelt met de Noordzee, ik hou er ook van. Ondanks dat ik helemaal in het oosten van Nederland woon en dus helemaal niet dicht bij de zee. Echt een hele mooie deken hoor. Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, jammer dat we niet vlak aan zee wonen hé, ik moet er ook meer dan 2 uur voor autorijden hoor. Met de trein iets sneller, tenzij je geen geluk hebt met de aansluitingen en vertragingen, want dan is het al eens gebeurd dat het 3 uur duurde!
      Fijne zondag voor jou ook!

      Verwijderen
  9. Wat een leuk deken. Ik hoop alleen dat je er niet zeeziek onder wordt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja, misschien als ik er te lang naar staar :-)

      Verwijderen
  10. Wat een mooie deken. Ik vind de benaming blanket nog mooier trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Ageeth, 'North Sea Blanket' klinkt ook sjieker dan Noordzeedeken hé :-)

      Verwijderen
  11. Mooie deken. Leuk dat je je projecten een naam geeft ;-) Heel passend in dit geval.
    Groetjes van Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Yvonne, is ook makkelijker om een titel voor de blogpost te kiezen dan hé :-)

      Verwijderen
  12. Oooh wow, wat een prachtige deken zeg!! Ik hou ook ontzettend veel van de zee. Nou is de Noordzee niet zo indrukwekkend als de Atlantische Kust, maar ik kom er graag. Het liefst zou ik aan het strand willen wonen en als achtertuin een bos hebben zodat de hertjes er doorheen kunnen rennen, maar dat blijft een levenslange utopie ;)

    Fijne week!
    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou pas ideaal zijn! Aan de ene kant zee, aan de andere kant bos!
      Jij ook nog een fijne week!

      Verwijderen
  13. Your blanket is beautiful I love the North sea but I wouldn't like to bathe in it it's always freezing. Thank you as always for linking all your beautiful creations to the stash link party. :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Congratulations your blanket was one of the most clicked links at the last stash party. :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Linda!! That's great!
      Just as your link party always is!

      Verwijderen