woensdag 6 april 2016

Tutti Fruity II


Mijn dochter had een gehaakt appeltje besteld, want Peer is bedoeld voor iemand anders.
Dus wat doe je dan... 
Je andere haakwerk opzijleggen en eerst maar eens 'snel' dat appeltje haken.
En hoewel ik op het gevoel heb gehaakt, is hij precies zo groot geworden als een echte appel.

Dochter tevreden.
Maar nu heb ik intussen eventjes genoeg van het gehaakt fruit, ik wil verder met mijn potjes!
En er staan ook nog een babydeken en een blauwe poef op de lijst...
Dus ik ga nu mijn haaknaald op turbosnelheid zetten, zou dat werken? :-)



My daughter asked me te crochet an apple, because Pear is a gift for someone else.
That means: "Mom, put your other crochet projects aside and make that apple quickly..."
So I did :-)
I didn't use a pattern, but it accidentally turned out to be as big as a real apple.

My daughter was happy.
But I've had it with crochet fruit, I want to go back to my jarcovers!
And there's also a babyblanket and a blue pouf to make...
So I got to go now! Got to crochet as fast as I can! :-)



Sigrid x 



30 opmerkingen:

  1. Wat en leukerd.
    Fijne dag vandaag en succes met je turbohaken ;-)
    groetjes,
    Lize

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Lize! Turbohaken is er niet van gekomen vandaag :-(
      Doodgewoon opruimwerk kreeg voorrang. Misschien morgen!
      Groetjes!

      Verwijderen
  2. De appel is wel heel erg leuk geworden! Daar wordt je blij van.

    Liefs
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig appeltje en super goed gelukt om zomaar op gevoel gehaakt te hebben. :-)
    Als ik mijn haaknaald op turbo zet dan maakt die meer foutjes, waardoor je eigenlijk even vlug vooruit gaat. Dus ik hou mij aan mijn normale snelheid. ;-)
    Veel plezier met je potjes, dekentje en poef.

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk Carolien! Hadden we maar méér uren op een dag :-)

      Verwijderen
  4. Soms is het toch zo lastig dat we zoveel willen. Ben je met het een bezig, dan denk weer aan het ander. Als de turbohaaknaald werkt, moet je het ons ook maar leren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's waar, Corrie! Misschien moet ik leren wat meer tevreden te zijn en eventjes te genieten van mijn creaties, alvorens weer iets anders te willen maken.
      De turbohaaknaald ga ik morgen pas uittesten, er kwam vandaag vanalles tussen :-)

      Verwijderen
  5. Wat een gezelligerd, dat appeltje :-)
    Pas maar op dat je de zin niet verliest door turbohaken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Angélique, haken moet ontspanning blijven hé!

      Verwijderen
  6. Een appeltje van Oranje :-)
    Laat je niet gek maken hè!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Juist, daar moest ik ook nog aan denken, appeltjes van Oranje :-)

      Verwijderen
  7. Oh super leuk! Geweldig met die tekening erbij.
    Als zo'n turbo stand toch zou bestaan!! Dat zou geweldig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Jacqueline! Ja hé, zou geweldig zijn, dubbel zo snel haken. Soms toch, soms mag het ook rustig aan.

      Verwijderen
  8. Hey Sigrid,

    Your daughter certainly knows how to get you to crochet faster!!! And how amazing are your newly made fruit, I adore both the pear and the apple!!! Isn't it nice that she appreciates your makes! :)

    Good luck with your other makes!
    Love, Ingrid xx
    Myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Ingrid! Yes, it's fantastic that my daughter is really found of her apple, but she's not always as enthousiastic I must say :-)
      She won't wear crochet clothes, only scarfs.
      But that's ok.

      Thank you for your sweet comment and compliments!

      Verwijderen
  9. Hey Sigrid,
    Wat een schattig appeltje. heel erg leuk. Ik weet niet of een haaknaald op turbosnelheid werkt, bij mij eigenlijk niet haha. En het moet wel ontspanning blijven ;-). Ik kijk uit naar je volgende projecten. Fijne donderdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt hoor Emily, ontspanning is het sleutelwoord. Maar denk dat er teveel ongeduld zit in mij :-)

      Verwijderen
  10. Leuk appeltje! ;) Ben wel benieuwd naar jouw turbohaaksels hihi ;)
    Groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Nienke, misschien krijg ik vandaag de kans om te turbohaken, gisteren en eergisteren is het er niet van gekomen! Maar euh... denk dat ik toch maar op't gemak ga haken :-)

      Verwijderen
  11. Hahaha, je kan niet alleen leuk haken maar ook leuk tekenen!
    En schrijven!
    Lekker doen waar je zin in hebt hoor, het is HOBBY ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, dankjewel Elizabeth. En ja hoor, je hebt gelijk, het moet hobby blijven!

      Verwijderen
  12. Super sweet, and the pear too :-). Happy weekend!
    Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha ha! Haken op turbosnelheid, ik wou dat ik het ook kon, met nog een stapel die ik toch erg graag af wil hebben voor ik nu aan het volgende begin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vrees dat het turbohaken mij ook niet lukt... :-)

      Verwijderen