zaterdag 28 mei 2016

CROCHET IN REAL LIFE - Haakwerk in het échte leven!


Ik probeer altijd mooie foto's te maken.
Opruimen..., accessoires kiezen..., stofjes wegvegen..., juiste achtergrond...

Maar soms is het leuker om dat net niét te doen.
En om eens te laten zien hoe het haakwerk ook in het écht gebruikt wordt!

Een selectie...en er werd niks in scène gezet!

Bovenaan mijn mandje met het bloementafelkleed waar ik mee bezig ben.
Het staat klaar op de droogkast aan de achterdeur.
Zodat ik het niet vergeet als ik mijn dochter van school ga halen met de auto.
Ik ben daar meestal te vroeg en dan haak ik wat, tot de bel gaat.


I always try to make beautiful pictures.
Cleaning..., choosing the right accessories..., wiping some dust..., the perfect background...

But sometimes it's much more fun NOT to do that.
To show how crochet is used in real life!


This is a selection...and there is nothing altered for the picture!

The first picture above shows my crochet basket.
It's right next to my backdoor, so that I can grab it on my way to the car.
When I pick up my daughter at school, I'm always early, so I crochet in the car until the bell rings.



Vlug even naar de Colruyt met mijn oude Micra...
Gsm naast de handtas, want anders duurt het te lang eer ik hem terugvind als er iemand belt :-)

On my way to the supermarket with my old Micra...
My phone on the seat, not in my bag, because otherwise I have to search too long when it rings :-)



Ons boekenrek in de woonkamer...
Enkele bolletjes garen liggen vlug weggemoffeld zodat er geen poezenpootjes mee kunnen spelen.
(Ja, ik lees graag de romans van Santa Montefiore!)

The bookcase in the living room...
A few skeins quickly put away for some naughty cat paws.
(Yes, I like to read books by Santa Montefiore! )




Foto in de rapte door mijn zus genomen.
Wazige vinger op het scherm van haar telefoon hoort er nu eenmaal bij!
Vriendin van de zus die blij is met mijn gehaakt sjaaltje.

A quick shot by my sister.

The misty spot on the picture, made by her finger on the screen of her phone, makes the picture even better :-)
My sister's friend happy with my crochetted scarf.






North Sea Blanket. 
Bij de buurvrouw die fan is van mijn haakwerk.
Het leukste op deze foto vind ik het skateboard op de achtergrond, achtergelaten met de nonchalance van een tiener.

North Sea Blanket.
At the neighbour's house, the one who really likes my crochet.
The skateboard on the background, left behind with the nonchalance of youth, makes this picture even more cosy.


Weet je, deze blogpost smaakt naar meer...
Als jullie hem ook leuk vinden, brei haak ik er een vervolg aan.

I thought this was really fun...
If you like this post, I'll make a sequence.



Fijn weekend,
Sigrid x






39 opmerkingen:

  1. Leuk!!! En heel herkenbaar!!! Bij mij ligt de bank vol....een paar haakboeken, de temperatuurdeken en een sjaal waar ik mee bezig ben. Er is altijd wel een haakwerkje in de buurt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, fijn hé, heb ook overal wel iets liggen :-) Voor als de haakdrift toeslaat, hihi.

      Verwijderen
  2. Hallo Sigrid,
    als je het mij vraagt, ziet alles er wel goed opgeruimd uit (ik ga dus echt geen fotos publiceren van bij ons thuis!)! En op fotos zijn de stofjes zowiezo niet te zien ;-)
    Een prettig weekend toegewenst!
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik heb het nog beperkt gehouden hoor, de érgste hoekjes durf ik ook niet te tonen!
      Jij ook fijn weekend!

      Verwijderen
  3. Ook in het echte leven is het prachtig <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het moet niet altijd perfect zijn. Dat is toch niemand. En die 'rommel' maakt het juist leuk. :-)
    Vorige week kocht ik mij ook nog eens een Santa Montefiore, er zat een dun boekje bij, dat heb ik al verslonden. ;-)

    Fijn weekend
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om binnen te kijken. Hier ligt ook overal haakwerk (en ander handwerk). Vorig jaar heb ik dat weleens laten zien, http://hipenkleurig.blogspot.nl/2015/04/thuis.html
    Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik vind dit ook leuk! Zo lekker gewoon en herkenbaar ...
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja leuk! Ik wil hier nog wel een vervolg op hoor! Ook bij mij ligt verspreid haakwerk. Meestal in een tas of een mand in een hoek...Fijn weekend groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, ik had ook het plan om alles mooi in een mand te leggen, maar er ligt een deel op de kast, een deel op een andere kast, en een deel in een kist... :-)

      Verwijderen
  8. I agree, Sigrid! Real life has a special kind of charm. And your photos are fun.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldige post, zéker vaker doen, zó herkenbaar!
    Ik ben net als jij; doe altijd mijn best om het zo goed mogelijk te presenteren op de foto, maar eigenlijk is het veel leuker om een keer een 'tegenbeweging' te creëeren. Zal ik meedoen? Al steekt mijn perfectionistische ikke nu een vermanend vingertje op, whahahaaa!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Meedoen!! We maken er een hype van ;-) hihi
      Ik heb ook een perfectionistisch kantje hoor, moest ook moeite doen om er af te blijven.
      En ik was stiekem blij dat mijn auto net gestofzuigd was :-)

      Verwijderen
    2. Hahahaaaa, ik ga foto's verzamelen, wordt vervolgd :-)))
      En dat van die opluchting over de gestofzuigde auto; zou ik precies zo hebben :-))))

      Verwijderen
  10. Ja leuk. Ik moet gelijk aan onze woonkamer denken. Er slingert altijd wel ergens een bolletje of haaknaald rond. Ook hangt er regelmatig een project over de bank of stoel. En die mannen maar mopperen dat ze altijd iets opzij moeten leggen om ergens te kunnen zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Haha, hier hetzelfde hoor, onze eettafel is ook nooit leeg :-)

      Verwijderen
  11. Hihihi ... zo herkenbaar :-)) Hier staat ook altijd iets in een hoekje klaar als ik weg moet tot grote hilariteit van mijn huisgenoten. En in huis durft er ook al eens wat rondslingeren. Gewoon jezelf blijven en genieten is mijn boodschap !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Sigrid,
    Ik probeer ook vaak een ''perfecte foto'' te maken maar zeker als ik bezig ben met haakwerk dan is het vaak rommelig en misschien niet helemaal goed verlicht. Ik vind de foto's die je nu hebt gedeeld heel erg mooi en leuk om je haakwerk zo te zien :-). Fijn weekend.

    lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Emily! Mijn eerste foto's ooit waren echt slecht en saai. Oefening baart kunst!
      Maar ik kijk met veel plezier naar jouw foto's hoor, meestal buiten in het zonnetje met de kleren die je mama maakte, of die van je deken op het bed, die ben ik ook altijd blijven onthouden... Je hebt alleszins je eigen stijl en da's het belangrijkste ;-)

      Verwijderen
  13. Wat een leuk idee! Tof om te zien hoe het bij jou in real life gaat. Hier is het natuurlijk niet anders, al probeer ik van tijd tot tijd al die haakspullen en WIP's uit beeld te krijgen. Helaas werkt dat altijd maar voor even.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat opruimen van de haakspulletjes is altijd maar tijdelijk hé :-)

      Verwijderen
  14. Hello Sigrid,

    Your real life photos are fun, and believe me, you are not the only one. I sit here, surrounded by yarn, with several wips nearby. It never looks that tidy... hehehe!

    Enjoy your weekend,
    Ingrid xx
    Myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, it's the destiny of any crochetter I believe, to never have a clean house :-)

      Verwijderen
  15. Haha! Leuk om te zien!! Hier ligt ook het huis vol met haak spulletjes. In de woonkamer, hobbykamer, aankleedkamer en zelf op mijn werk staat wat zelfgemaakt spul.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooooh wat een leuk idee!!! Dat moet ik ook maar eens doen, want zo gestileerd als op de foto's ziet het er bij mij ook echt niet altijd uit, whahaha.

    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hé, van tijd tot tijd doe ik eens moeite om een kast er uit te laten zien als in een woontijdschrift en dat duurt nog geen dag of er ligt weer vanalles op.
      Tja, creatieve mensen hé... :-)

      Verwijderen
  17. Dit is vooral zo leuk omdat het zo herkenbaar is ;) Mijn telefoon ligt ook altijd naast mijn tas..hihi Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha...this is such a great post! Thanks for sharing!

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I love the yarn and your crochet projects.
    TFS at Cooking and Crafting with J & J. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een haakwerkje hier, een paar bolletjes daar. Overal in en om huis kom je haakwerk tegen. Zo herkenbaar en leuk om het haakwerk zo in het echte leven te zien.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  21. How neat to see your real life crochet Sigrid! Thanks for sharing!! :)

    BeantwoordenVerwijderen