woensdag 25 mei 2016

Er was eens...


Er was eens een beginnend blogster met kilometers haakervaring.
D.w.z. ze had al kilometers garen opgehaakt.
Alleen had ze geen ervaring met haakpatronen.
Maar ze wou toch eens een keertje leren haken mét patroon.
(Hieronder zie je het resultaat:)

Once upon a time there was a blogger who loved to crochet.
She had worked up countless skeins of yarn.
But she had never tried a pattern.
At a certain point she did try a pattern, and this was the result:

Zie blogbericht "Ola, een stola!"

Dat viel nog mee!
En dat vond één van haar buurvrouwen ook.
Ze vond de sjaal prachtig, maar zilver stond haar niet zo goed.
Of de blogster het misschien in warmere kleuren kon haken?

It wasn't that hard and the result was very nice!
One of the neighbours thought so too.
She really liked the scarf, but she would rather choose warm colours.
Could the blogger make one in other colours?

Patroon van Elizabeth Davis de Herraiz


Voor deze lieve buurvrouw wilde de (intussen niet meer zo beginnende) blogster het patroon wel opnieuw haken.
Want deze mevrouw was altijd vriendelijk en er werden al jarenlang zoveel warme babbels en lekker fruit uit de tuin uitgewisseld.
Om nog maar te zwijgen van de vele uitgelaten speeluurtjes die hun kinderen samen hadden doorgebracht.

Straks brengt de blogster deze nieuwe sjaal naar de buurvrouw.
Die verwacht vast niet dat hij al klaar is.
Hopelijk vindt ze hem mooi en kan ze hem nog lang en gelukkig dragen.

For this neighbour she would make an exception.
Because this lady was always friendly and for years they had been exchanging fruit from their backyard and warm conversations.
Not to mention the long, cheerful playhours their kids had spent together.

Later on the blogster will bring the scarf to the neighbour.
She won't expect it to be ready yet.
But the blogster hopes she'll love the scarf and wishes her to wear it happily ever after.



Sigrid x





50 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige sjaal!! Mooi met dat randje!
    Fijne dag!
    Lieve groetjes, Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat een mooie sjaal die buurvrouw boft maar met zo'n hakende buuf.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het haken volgens patroon is wel eentje van mijn favorieten, ik vind het zeer gemakkelijk om te volgen , soms is de uitleg moeilijk geschreven en dan bied zo een patroontje de oplossing
    prachtige sjaal , buurvrouw zal er zeker blij mee zijn
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Micheline!
      Ja klopt, zo'n tekening kan ik nog best volgen. Ik bedoelde eigenlijk in het algemeen een patroon. Vroeger haakte ik gewoon alles uit mijn hoofd. Het voorbije jaar leerde ik dus haken naar tekening én naar uitleg. Maar zoals je zegt, is de uitleg soms niet heel duidelijk.

      Verwijderen
  4. Ik denk dat de mond van je buurvrouw open valt van verbazing dat je dit zò snel en zò mooi hebt gehaakt!
    Grappig dat de één liever haakt zonder patroon en de ander juist niet zonder beschrijving kan...
    En wat een mooie kleur is dat groen, Sigrid!

    Groetjes,
    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Elizabeth :-)
      Het groen is van Scheepjes Soft Denim en ik vond het ook heel mooi.

      Verwijderen
  5. Hallo Sigrid,
    de sjaal is echt prachtig geworden - en hoe hoog waren de vreugdesprongen van de buurvrouw?
    Groetjes,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze is niet zo 'springerig' :-), maar haar glimlacht was vele centimeters breed! ;-)

      Verwijderen
  6. Prachtig! Heel leuk ook, dat "gouden" randje!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Sigrid,

    Wat een mooie sjaal. Leuke kleuren :-) Wat een mooi patroon ook. Je buurvrouw zal er vast blij mee zijn :-). Fijne woensdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Emily, jij ook fijne woensdag nog x

      Verwijderen
  8. Je buurvrouw zal in de wolken zijn, heel mooi.
    Fijne dag,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bloggen en haken, een geweldige combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi en lief kado! Ik vind de kleuren prachtig samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amaai, dat klinkt als een lieve blogster. :-)
    De buurvrouw zal super blij zijn met haar nieuwe sjaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk zo'n opdracht. Het patroonlezen is je goed gelukt. Helemaal in de mode is buurvrouw met de kleur groen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vind het ook wel een zomerse kleur. En het staat haar goed.

      Verwijderen
  13. Wat een mooie sjaal is dat geworden zeg! De kleur is lekker fris en het glittertje maakt 'm sprankelend! Wat zal jouw buuf daar blij mee zijn! Ik wil ook wel zo'n leuke buuf hahaha ;)
    Fijne dag en groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kom maar naast mij wonen Nienke, dan heb ik er nog een leuke buurvrouw bij :-)

      Verwijderen
  14. Wat een prachtige sjaal! In een hele mooie kleur! Leuk met zo'n contrasterend randje.
    Je buurvrouw is vast super blij
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Er was eens...
    een buurvrouw, en die was blij en verrast met een hele mooie sjaal. Een creatie van haar super getalenteerde ...buurvrouw, waarmee ze hopelijk nog vele jaren burenplezier heeft!
    heel lief, heel mooi. dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hihihi, leuke post, prachtige sjaal!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Sandra, eigenlijk had ik eerst niet zo veel inspiratie...maar soms lukt het dan toch om iets uit de mouw te schudden :-)

      Verwijderen
  17. Schitterend! Buurvrouw springt gat in de lucht met deze mooie sjaal. Het randje doet het helemaal! Grts, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hij is gewoon prachtig, kan me voorstellen dat je buurvrouw er superblij mee is. Maar ik ben ook gelukkig omdat we elkaar hebben leren kennen en ik jouw creaties mag volgen. Dat je op de eerste rij zat als creativiteit en talent uitgedeeld werd, staat als een paal boven water.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's zo lief van jou, Myriam.
      Ik ben ook blij dat we mekaar hebben leren kennen en ik kijk altijd met heel veel plezier naar jouw creaties. Die inspireren mij!
      En wat talent betreft, dan zijn we met twee hé ;-)
      xxx

      Verwijderen
  19. Wat lief van jou! Zo een buurvrouw wil ik ook wel, er staat een huis te koop in onze straat dus bij interesse....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, als ik mijn tuin kon opheffen en daar in jouw buurt plaatsen, zou ik het misschien nog willen overwegen ;-)

      Verwijderen
  20. Ik vind het echt een prachtige sjaal! Dat gouden randje maakt hem echt speciaal en af! Heel erg gaaf en ontzettend lief van jou!

    Liefs,
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  21. O, deze sjaal is heel erg mooi in deze prachtige kleur groen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Angélique! Ik vind het ook zo leuk dat het groen lichtere en donkerdere stukjes heeft..

      Verwijderen
  22. Thank you for sharing at my link up. The shawl is beautiful and I love the mint color too!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Monica!
      I always enjoy your link parties!

      Verwijderen
  23. Wat een mooie! Ik ben verliefd op de kleurencombi!!! Weer wat op mijn lijstje 😉. Is het gouden randje van byclaire?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Nee, het is niet ByClaire, het is een bolletje dat ik toevallig vond bij Veritas van het merk "Mondial". Daar had ik eigenlijk nog nooit van gehoord :-)

      Verwijderen
  24. Just stunning. I wish I was the neighbour! Mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Congratulations for the 3. Place in my link up last week. A New party will be open in the morning.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. So pretty! Love the colors!

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. You made such a beautiful scarf for your neighbor. They will love it. :)
    Thanks for sharing at Cooking and Crafting with J & J.

    BeantwoordenVerwijderen