woensdag 1 juni 2016

Haken, auto's en een cactusbloem.


Ik zit nog niet zo ver met mijn bloemen-tuin-tafelkleed als ik zou willen.
Er komt altijd een ander haakproject tussen...
Of 'de dingen des levens'...
Niet het programma, maar de echte dingen.

Zoals...mijn 16-jarig autootje dat naar de keuring moest.
Mijn lieve papa die dan zonder moeite de versleten stofhoes in mijn Micra zelf vervangt.
En mij zijn auto tijdelijk uitleent terwijl hij aan mijn auto sleutelt.

I haven't proceeded as much as I wanted to with my flower tablecloth.
There's always something else to crochet.
Or life just interfears...

Like, for example, my old car that had to go for examination.
Luckily my dear father helped me out.
He even lent me his car while he was fixing mine.






Dus maken we van de nood een deugd en gebruik ik zijn auto als ondergrond voor de foto...
Een kwestie van variatie, het moet niet altijd gras of een witte tafel zijn!
Zijn auto ziet er zo meteen een stuk beter uit :-)

So I made a virtue of necessity and took a picture of my crochet on his car...
At least this background is something else than just grass or my white table!
His car looks a lot better now, haha :-)



En dan... net als je zucht dat het weer veel tegelijk is, al die dingen des levens...
Dan begint de cactus die ik van mijn mama erfde plots te bloeien.

Jarenlang geef je die plant water en twijfel je of hij nu lelijk of mooi is.
Je denkt stiekem in jezelf: 'Die bloemen op zo'n cactus in de tuincentra, die zijn vast nep'.
Maar met een ongelooflijke snelheid groeit er dan toch opeens een bloem om 'u' tegen te zeggen.

Ik vond het wel een heel mooi teken van ons mama.
Die wist dat ik het even moeilijk had de afgelopen weken.

And just when you sigh that you got enough on your mind...
There's the welcome distraction of a magnificent flower, on the cactus I inherited form my mother.

Years went by, doubting if this cactus was pretty or ugly.
I began to think that the flowers on the cactuses at the garden center were fake.
But with an incredible speed this amazing flower grew and opened up.


I think this was a sign of my mother.
She can't give me a hug anymore but she gave me the wonder of this flower instead.





Sigrid x





34 opmerkingen:

  1. Whahahaha briljant om een motorkap als ondergrond te gebruiken :D Maar je bloemen zien er al fleurig uit hoor!!
    En wat mooi dat je cactus nu eindelijk bloeit, een super teken :)
    Vorig jaar heb ik een cactus gekregen met hele mooie bloemen er aan en ik zou zweren dat ie naar de cactushemel was en had hem al afgeschreven, maar nu loopt ie op magische wijze toch weer uit :D Terwijl hij al een jaar buiten staat. Heel veel cactus in een tuincentrum hebben trouwens wel degelijk nepbloemen hè. Zit gewoon vast met een tandenstoker.

    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, dus toch hé, die fluo-bloemen zijn nep!
      Ja, planten kunnen soms verrassen hé. Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze cactus ook wat verwaarloosd had, dus misschien hebben cactusjes dat gewoon nodig? :-)

      Verwijderen
    2. Ja écht! Ik heb er zelf twee in huis, maar ik kwam er bij thuis achter dat die bloemen nep zijn, whahaha. Ik denk het ja, ik weet wel dat je cactussen in de winter eigenlijk in het donker en het liefst ook koel weg moet zetten als je wil dat ze in het voorjaar gaan bloeien ;)

      Verwijderen
    3. Deze staan in de winter inderdaad heel koel, maar wel niet in het donker.
      Bedankt voor de tip, ik ga in die kamer al mijn cactussen verzamelen volgende winter ;-)

      Verwijderen
  2. Oh mooi. En fijn dat je dat zo kunt zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie in veel kleine dingen mijn moeder terug en dat vind ik wel leuk eigenlijk.
      Maar ook zonder die dingen, denk ik vaak aan haar.

      Verwijderen
  3. Uw vaders auto past heel mooi als achtergrond :-)) Misschien een idee om deze te "pimpen" ... grapje hoor! Prachtige bloem trouwens.Zou dit eveneens als een teken beschouwen.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jawel hoor, ik had er ook al aan gedacht om een auto te pimpen :-)
      Maar ALS ik dat huzarenstuk begin, dan toch het liefst met mijn eigen auto :-)
      Groetjes!

      Verwijderen
  4. Hallo Sigird,
    dat wordt een prachtig tafelkleed! Ik krijg ook al goesting...
    Nog een fijne dag,
    Marjan
    P.S.: Mijn kaktus is al 7 jaar oud, en nog altijd geen bloem!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb 4 cactussen staan, Marjan, en er is er maar één die nu bloeit.
      Denk dat het gewoon toeval is. :-)

      Verwijderen
  5. Hey Sigrid,
    Wat een mooie vrolijke bloemen. Heel erg mooi. De cactusbloem is een heel mooi aandenken, en mooi dat hij toch is gaan bloeien. Het zou inderdaad een mooi teken kunnen zijn.
    Fijne woensdag nog.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooi teken van je moeder! En wat wordt het bloemenkleed mooi. Het gaat misschien niet zo snel als je zou willen maar er is toch nog niet echt zomerwarmte dus rustig aan maar. Lief van je vader! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Petra, en ja, de zomer laat nog even op zich wachten hé... :-(

      Verwijderen
  7. Hij komt wel heel mooi uit op die donkere ondergrond. Als je er nu nog een paar bij haakt, kun je de hele auto inpakken.
    Wat een schitterende bloem. Nu kunnen we nooit meer zeggen dat cactussen lelijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige bloem in je cactus!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zoveel steun van vader en moeder. Dat helpt vast om alle beslommeringen weer goed aan te kunnen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Your tablecloth is coming along so nice! It is so colorful. Your cactus plant that bloomed is so pretty!
    Enjoy the rest of the week.
    Julie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw wat bijzonder dat jouw cactus juist nu bloeit! En je kleedje zier er super tof uit hoor ;)

    Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik vind dit prachtig , eigenlijk een goed ideetje om jde motorkap op te fleuren, maar hoe maak je dit vast op de auto, Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie vraag! Met alleslijm? Maar dan is de lak beschadigd vrees ik.
      Echt geen idee, maar het bestaat wel.

      Verwijderen
  13. Dat is een leuke verrassing, de bloem in je cactus. Zo speciaal ook, soms lijkt het geen toeval te zijn.
    Jouw bloemen vind ik ook zo fleurig. Ik hou van al die kleuren. En wat fijn dat je vader zo behulpzaam kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tijdens het haken zit ik ook vaak naar al die kleurtjes te staren, lekker fel en vrolijk :-)

      Verwijderen
  14. Thank you for sharing at my party last week, a New party is open in the morning

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I so love these colors!! Great job, yet again! You're so talented!

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much Jessica! What a great compliment!

      Verwijderen
  16. These are beautiful I love the shape of the flowers and colours

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooie dingen maakt ge! En je bloemetjes, die kleuren.Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen