woensdag 29 juni 2016

KATTENHUISJE - Cat Cocoon


De laatste tijd bungelt mijn haakwerk tussen 'mislukte probeersels' en 'te veel tegelijk aan het haken'.
Mijn hoofd tolt van de ideeën... en mijn handen hebben het er maar druk mee.
Door mijn enthousiasme mislukken sommige dingen.

Dit kattenhuisje was mislukt.
Ik haakte het met resten wol en intuïtief, zonder patroon of uitleg.
Maar de 'muren' waren te slap waardoor het dak instortte.
Vanmorgen had ik plots een helder moment ( ja, dat heb ik soms! ).

Eén van onze katten lag bovenop dit gehaakte huisje te slapen in... een kartonnen doos.
PING! Draai de rollen om!
Als ik nu eens de kartonnen doos IN het gehaakte huisje zou steken?
Ik heb de doos wel in stukken geknipt en een beetje in de juiste vorm geplakt.

Maar het is gelukt...
En poes is happy!


I'm getting nuts.
There are too many creative ideas in my head and I want to try them all...
I'm so enthousiastic that I quickly begin... and now there are 5 crochet projects lying around in my house...

Sometimes I learn that the idea was better in my head.
Like this cat house.
Its' walls were too 'weak' so the 'roof' came down.

But this morning...the solution came to me!
One of my cats was sleeping on top of this cat house, in a box.
Why not put the box IN the cat house?
I had to use my scissors and some tape, but it worked out well!

And my cat... she's happy!




Haakte jij al eens iets voor je kat of hond?
En is het gelukt? :-)
Ik hoor het graag!

Have you ever crochetted or knitted something for your pet?
Was it a success?
I'd love to hear about it!



Sigrid x


31 opmerkingen:

  1. oh zo herkenbaar zoveel haakideeën in je hoofd, maar wat een geweldig boho kattenverblijf is het geworden. Echt super, creatief opgelost.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toffe benaming: 'BoHo kattenverblijf' ;-)
      Dankjewel x

      Verwijderen
  2. Hallo Sigrid,
    ik moet er niet eens aan beginnen: Mijn katten nemen ALLES in beslag (kussens, dekens, tafelkleedjes - WIP of niet) en nooit dat wat ik extra voor hen heb gemaakt. Darom vind ik het echt tof, dat één van jouw katten IN het huisje ligt. Het huisje is trouwens ook heel mooi (ook met karton)!
    Groetjes,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat kan ik, Marjan! Mijn katten doen dat ook hoor! En ik twijfel eigenlijk of ze lang van het huisje gebruik gaan maken... Eigenwijze beestjes hé!

      Verwijderen
  3. Betoverend mooi! Wij hebben geen huisdieren meer sinds de twee vissen zijn verdwenen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ageeth!
      Jammer van je vissen... ( Hihi, daar zou je nu toch eigenlijk ook niks voor kunnen haken :-) )

      Verwijderen
  4. Vol hoofd... Ik denk dat het heerst :-)))
    Maar wat een tof kattenchateau! Het lijkt wel een Moors paleis!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé Sandra, jij herkent dat wel, zo'n vol hoofd.
      Ach ja... wij creatieve zielen moeten er wat voor over hebben zeker? :-)
      Groetjes x

      Verwijderen
    2. Hahahaaaa, ik denk het :-))))
      Oh jee... Denken.... Niet doen... :-O :-))))

      Verwijderen
  5. Hier ook ideeën te over. Maar jij hebt weer iets af, dus dat rust weer.
    Wat een goed idee van die doos. En poes vindt het huis ook prima gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad, één ding af én een blije kat :-)

      Verwijderen
  6. Nou, jouw kat heeft een mooi paleisje! Ik zit soms wel eens te denken om zoiets te maken voor de katten van mijn zoon (nou ja, eigenlijk zijn het de katten van schoondochter en die is nou net niet zo erg gecharmeerd van haakwerk :-( ), lijkt me nog lastig om zonder karton o.i.d. de wanden stevig te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat je schoondochter niet zo veel op heeft met haakwerk...
      Ik denk dat als ik dikkere wol gebruikt had en een kleinere haaknaald, dat de muren dan wel steviger waren. Het is wel stroef haken dan... Ach ja, poezen liggen net zo lief rechtstreeks op karton of gewoon breeduit in de zetel. Dus voor hen moet je het niet doen ;-)

      Verwijderen
  7. Superleuk! Op Etsy zag ik dit sort voor een woekerprijs te koop :p. Dat je kat erin zit is onbetaalbaar. Ik heb een keer een huisje voor hem gemaakt van een t-shirt van mijn man, die was blijkbaar te donker, hij ging er mooi niet in zitten. Wel op zijn kattenmand liggen. En zijn concurrent ook :) http://www.recycleandcreate.com/2015/10/een-kattenmand-van-een-oude-trui.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt waar? Wie koopt dat dan?? :-)

      Hahaha, ik ga meteen eens kijken naar jouw creatie!

      Verwijderen
  8. Hihi, je hebt precies een katten huisje met heksenhoed gemaakt. Volgens mij is het huisje wel goed gekeurd. ;-)
    Ik heb twee pluche honden en die willen enkel dat ik nieuwe vriendjes haak, dus haak ik maar zoveel mogelijk amigurumi's. ;-)

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vermits ik 3 zwarte katten heb, is zo'n heksenhoed wel toepasselijk hé ;-)

      Verwijderen
  9. Oooh!! fantastisch, dit zou onze kat ook heerlijk vinden :-)
    En heel slim met dit doos!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hello Sigrid,

    Yay! This has brightened my morning, I totally love it! I bet my cats would as well, given the chance!

    Yes, a cat cocoon or similar is on my ever increasing list of ideas... but at the moment it will have to wait!

    Have a nice weekend!

    Ingrid xx
    Myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. How wonderful to read your comment, Ingrid!
      PS: And that's just the word I was looking for: cat cocoon :-) I might change the title!

      Verwijderen
  11. Poes ligt prins(es)heerlijk in die mooie poezenvilla. Wat een bofkont!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I think most cats love crochet and boxes, so now your pretty kitty is in the best of both worlds! That was a great way to save the project.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. That's very true, Jenny, boxes and yarn: the 2 favourites of most cats.
      Thank you for your compliment!

      Verwijderen
  13. Hey Sigrid,
    Ik had al eerder willen reageren, maar had geen tijd. Nu is Duitsland-Italië erop en heb ik mooi een excuus om alle gemiste blogjes te lezen.
    Wat een gaaf kattenhuisje. Super leuk. Ik wil ook nog graag een keer zoiets voor mijn katten haken, hoewel ik niet weet of ze er wat aan zullen vinden haha. Ik weet wat je bedoeld trouwens, voel me soms ook een beetje verloren in al mijn projecten en zie soms door al die wol mijn projecten niet meer hihi. Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik haak niet voor katten en honden. En vissen houden niet van een gehaakt aquarium......
    Maar jouw kattenhuisje is mooi geworden!
    Dat van te veel ideen die door je hooft tollen her ken ik...... Nu ja rustig addem bliven halen....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohh, how sweet! So pretty colors and the funny shape. And luckily your kitty loves it! It's not a given that cats accept what is especially for them :o). Have a good week! Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, wat ontzettend leuk...
    Ja, dat zouden m'n katten ook vast wel willen!
    Nou, misschien voor dierendag een leuk idee...
    Mooie poes heb je, Sigrid!

    BeantwoordenVerwijderen