zondag 5 juni 2016

Summer shrug


Ik heb me er nog eens aan gewaagd...
Aan een fotoshoot van mezelf.
Want die shrug was voor mij gemakkelijker dan poseren voor de foto!
Wegkijken helpt ;-)

I took the risk once again...
To posture for pictures.
Because crochetting is much easier to me than being the model!
It helped to look away ;-)



De shrug haakte ik met haaknaald 4,5 en Scheepjes Sammy.
Op Pinterest vond ik een mooie steek met gaatjes, maar vraag me niet waar ik die pin gelaten heb...
Voor de rest telde ik een beetje en paste ik mijn haakwerk regelmatig aan mijn lichaam.
Die maten kloppen toch nooit bij mij.
Hij is in een T-vorm gehaakt, waarna de mouwtjes achteraf werden dichtgenaaid.
Als afwerking haakte ik nog 2 rijen vasten aan de rand.

I made this shrug with Scheepjes Sammy and needle nr 4,5 ( European size ).
The beautiful stitch was somewhere on Pinterest, but I can't find that pin anymore...
I just tried it on several times while crochetting, because the sizes never seem to fit me.

It's made in a T-form and the sleeves were stitched up at the end.
I finished it with 2 rows of single crochet on the edge.



Deze foto nam de fotograaf onverwachts...
Want de fotograaf is een deugniet hoor!
Het was namelijk mijn lieve dochter van bijna 11 :-)
Dankjewel schat!

This picture was taken by surprise...
The photographer is kind of a rascal actually!
It's my daughter namely ;-)
But she did a great job for being almost 11!
Thank's sweetheart!



Sigrid x




29 opmerkingen:

  1. Hallo Sigrid,
    ik ben dus niet alleen met dat problem: de patroontjes passen niet! Dat betekend: vol voorvreugde beginnen, proberen, suchten, uittrekken, nieuw meten en uitrekenen, opnieuw beginnen en hopen, dat het nu ongeveer past... Heel frustrerend!
    En toch is jouw shrug echt goed geworden! Prachtig! Veel pret ermee!
    Prettige week,
    Marjan
    P.S.: Je dochter kan graag nog heel veel fotos van je maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, dan is dat toch herkenbaar, dat die maten nooit kloppen!
      Om heel eerlijk te zijn, is de shrug nog iéts te ruim naar mijn zin, maar dat zal mijn perfectionistisch kantje wel zijn :-)

      Verwijderen
  2. Hey Sigrid,
    Wat een leuke shrug. Net lekker voor op een frisse zomeravond. Leuk patroon. En de foto's zien er mooi uit, je kunt prima model zijn :-). Je shrug is echt heel mooi, veel plezier ermee.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je complimentjes!! Maar ik word toch geen model hoor ;-)

      Verwijderen
  3. Je dochter is een superfotograaf!! Mijn zoon vind het ook heerlijk om te fotograferen, al is filmen nóg meer zijn ding. Dat wordt nog wat als we op vakantie zijn ;)
    En wat een leuke shrug zeg. Ik heb nog nooit kleding gehaakt, ik kom niet verder dan af en toe eens een sjaal :)

    Fijne avond verder!
    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, zal ik mijn dochter met jouw zoon meesturen? Die filmt ook heel graag, met special effects, met de iPad of met haar telefoon... je bent nergens veilig :-)
      PS: Ik haak ook niet vaak kleren hoor, maar het ziet er moeilijker uit dan het is.

      Verwijderen
  4. Mooie shrug en nog mooiere foto´s! Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker voor als het wat frisser is. Je staat er mooi op zeg daar op dat bankje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke foto's van een mooie vrouw! En ook die spontane foto is gaaf...
    Supertof dat je dit durft!
    En je shrug staat prachtig. Ik dacht eerst dat je er een bruin jurkje onder had, maar het is een shirtje. Maakt niet uit, ook leuk! En nog stoer ook met een spijkerbroek.
    Complimenten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, dankjewel voor je complimenten Elizabeth :-)

      Verwijderen
  7. Mooie combinatie zo, de (prachtige) shrug en je kleding. Ik kende het woord tot dusver niet.
    De laatste foto is geweldig, dat heeft je dochter goed gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel ;-)
      Tja, shrug is eigenlijk gewoon een ander woord voor 'bolero' blijkbaar.

      Verwijderen
  8. Super goed gedaan lieve dochter!
    Je hebt je knappe mama prachtig op de foto gezet!
    Knap haakwerk mams!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. You did such a great job! :)

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. No risk, Sigrid, you look lovely!
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi, romantisch vestje! Staat je goed. Superstoer dat je jezelf hebt laten fotograferen, dat is ook niet zo mijn ding. Veel te kritisch op mezelf. ;-)
    En wat leuk dat jouw dochter ook fotografeert voor jouw blog, dat doen die twee van mij ook graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hello Sigrid,

    The shrug looks really good on you, just the right size to cover up, but light and airy!

    Handy to have such a talented budding photographer in the house!!! Compliments!

    What will you make next?

    Happy crochet!

    Ingrid xx
    Myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Ingrid!
      I'll give the compliments to my daughter :-)

      Verwijderen
  13. It's lovely! thank you for sharing with the stash link party. :) x

    BeantwoordenVerwijderen