donderdag 28 juli 2016

Back again!


Kreta was mooi!
En hoewel ik niet van reizen hou ( ja, ik weet het, ik ben waarschijnlijk de énige op aarde die dat niet graag doet ) was het een onvergetelijke vakantie.

Het begon al mooi toen ik van de douane mijn haaknaald mocht houden.
Waarschijnlijk was het ook voor die man een onvergetelijk moment, want ik stond te dansen van opluchting :-)

Crete was beautiful!
Although I don't like to travel ( Yes, I know, I'm probably the one and only person in the world who doesn't like that ), it was an unforgettable experience.

It started out with an enormous relief: I got to keep my crochet hook from the customs.
Most probably it was an unforgettable moment for that poor man too, because I started dancing out of pleasure. Haha.
(Back here in Belgium they are very strict at the airport, because of all the troubles there have been earlier.)




En dan dit ongelooflijk uitzicht vanop ons balkon!
Een zonsopgang die erg snel gaat, daar in Agia Galini, op de zuidkant van Kreta.

This was the breathtaking sight from the balcony of our hotelroom.
A sunrise within an eyewink, there in Agia Galini, in the south of Crete. 



Strandvondsten...( géén schelpje te bespeuren!)

Finds... ( I couldn't find a single seashell!)




Ik heb wel niet zo veel gehaakt als ik wilde, maar toch zijn er 2 projecten bijna af.
Volgende keer meer hierover!
(De eerste foto is trouwens een 'sneak preview'...)

I haven't crochetted as much as I planned to, but there are 2 projects almost finished.
Next time I'll show you more!
(The first picture is a teaser...)




Glad to be back,

Sigrid x









29 opmerkingen:

  1. Ik hou ook niet van reizen/vakanties!
    Wel prachtig, Kreta. Je schaal ook. Ik ben nieuwsgierig naar meer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, echt? Dan ben ik toch niet de enige! Als ik mijn eigen bed maar heb, mijn vertrouwde omgeving, mijn huisdieren, mijn rust en routine, het eten dat ik gewoon ben,... meer moet dat niet zijn.
      En ja, Kreta is wel prachtig hoor, toch blij dat ik het gezien heb!

      Verwijderen
  2. Mooie foto's! Ik ben nieuwsgierig naar wat je gaat laten zien binnenkort ;-)
    Reizen vind ik oké, maar het hoeft zeker niet, ik ben best een huismusje. Toch nu het hier in mijn buurt zo onrustig is geworden kijk ik erg uit naar een heel rustig tripje naar.... ach, we zien wel waar we stranden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Angélique, en ja, dat begrijp ik, dat je er soms tóch even tussenuit moet.
      Zélfs de huismussen zien af en toe graag eens een ander dakje.

      Verwijderen
  3. Fijn dat je weer terug bent ;) prachtige foto's van Kreta!
    Ben benieuwd naar je haaksels hoor. Vind die schaal echt geweldig, daar gekocht?
    Groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Nienke! Ja, die schaal komt van ginds. Allemaal handwerk, maar mijn oog viel meteen op dit exemplaar met het blauw en oranje :-)

      Verwijderen
  4. Oh Agia Galina daar ben ik ook eens geweest, leuk gezellig dorpje.
    Ben benieuwd wat je gehaakt hebt.
    Grtz
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's toevallig want Kreta is best groot! Het is daar in Galini inderdaad erg gezellig.

      Verwijderen
  5. Je bent echt de enige niet hoor! Ik vind het heerlijk om wat van de wereld te zien, maar eigenlijk zou je eigen bed mee moeten.
    Maar je foto's zijn prachtig, blij dat je er toch van genoten hebt
    Met warme groet
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, nog een ziel die mij begrijpt :-)
      En dankjewel voor je lieve woorden!

      Verwijderen
  6. Je bent niet de enige hoor. :-) Mijn mama doet dat ook niet graag, op reis gaan. En ik, ik vind het verschrikkelijk om een reis uit te dokteren. Maar voor de rest vind ik het wel leuk. (buiten als je op het vliegtuig een prop in je oor krijgt natuurlijk;-))
    Hihi, je deed me lachen met je douane-opmerking. ;-)
    Wat voor een haakwerkje ligt daar onder die prachtige schaal? Ik zag het wel hoor. ;-)

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeh ja, die prop in je oren, grrrrr. En vooral als alle andere mensen daar zitten alsof er toch helemaal niks aan de hand is, en jij zit daar af te zien met steken in je oor...
      Ps: Goed gezien hoor, onder die schaal :-) Volgende keer meer ;-)

      Verwijderen
  7. Hallo Sigrid,
    eigenlijk ga ik op een jaar redelijk veel op reis (Eifel - Belgische Kust of Vlaamse Adrennen - Eifel), omdat mijn ouders in Belgie wonen en ik in Duitsland. Dat is dus eigenlijk geen "echte" reis. Volgend jaar reizen we wel eindelijk weer eens naar Schotland (met de auto - ik vlieg niet graag)! Kreta zou mij gewoonweg véél te heet zijn. Maar die schaal zou ik ook meegenomen hebben!
    Hartelijk welkom terug thuis!
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kreta was heet, 37° soms. En ze zeggen wel dat die temperaturen daar draaglijker zijn, maar toch niet om de hele dag in die hitte rond te lopen hoor.
      Het was ook niet echt mijn keuze, maar vooruit, het was mooi!
      Schotland lijkt me anders ook wel prachtig! In elk geval is het daar niet té warm :-)

      Verwijderen
  8. Welkom thuis!
    Knap dat je tóch bent gegaan. Het ziet er ook magnifiek uit.
    Ben benieuwd naar je creaties :-))
    Liefs,
    Sandra
    P.S. Dankjewel voor je lieve reactie op mijn blogpost xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Adembenemend mooi... Geweldig om een keer naar Kreta te gaan!
    Ik ben een echte huismus en ga niet graag weg. Maar af en toe een vakantie met de camper en dan trekken, vind ik wel leuk. Voor de rest ben ik supergraag thuis bezig, dat vind ik heerlijk.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, lekker thuis bezig zijn of in je eigen tuin genieten...
      Die camper lijkt me ook wel tof, om zo even echt op avontuur te gaan :-)

      Verwijderen
  10. Wat een mooie foto's en fijn dat je zo hebt genoten van de vakantie. Kan me voorstellen dat je opgelucht was dat de haaknaald mee mocht, wat zouden we toch moeten zonder haaknaald op vakantie!! Ik denk dat ik vandaag maar eens ga kijken welke projecten ik ga meenemen op vakantie, de regen valt met bakken uit de hemel, dus het is er een mooie dag voor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier valt de regen nog mee vandaag, er zijn veel opklaringen.
      Geniet maar van je vakantie en haak ze! ;-)

      Verwijderen
  11. Ben altijd weer blij als er weer eens iemand zegt niet van op vakantie gaan te houden ,
    Vind het leuk hoor om dingen te doen maar moet je daar nou perse voor naar verre landen , dus toch knap van je en ja het ziet er mooi uit dat zeker .nou dat heb je weer gedaan ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik deed het vooral om mijn dochter te plezieren, want tegenwoordig ben je bijna 'verplicht' om op vakantie te gaan of je hoort niet bij de groep op school.
      Ik geef je volkomen gelijk hoor!

      Verwijderen
  12. Dan is het helemaal goed van je , voor je kinderen heb je dit over ,maar ik ken het gevoel heel goed

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind 1 keer in het jaar vakantie wel fijn. Maar ben ook altijd blij om weer thuis te komen.
    Mooie foto's. Ik ben ook benieuwd naar je handwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat klinkt inderdaad als een heerlijke vakantie! Ik herken je gevoel wel. Ik heb ook niet altijd zin, maar geniet er wel altijd van. Dit jaar heb ik er overigens heel veel zin in. Alleen we gaan pas in oktober. Dus geniet ik nu hier van alle verhalen en van de zomer in Nederland. Ben heel benieuwd naar je haakprojecten. In iedere geval een mooie kleur!!!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Sandra, de zomer in eigen land is trouwens ook altijd heel fijn.
      Bij mij was het 15 jaar (!) geleden dat ik nog een vliegtuigreis maakte :-)
      Oktober is volgens mij juist een heel goeie timing om op vakantie te gaan, vooral naar warme landen, want het was me iets té warm nu!
      Groetjes x

      Verwijderen
  15. wat een prachtige schaal. Ik vind het ook altijd weer fijn om thuis te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen