zondag 3 juli 2016

Dreaming of the beach...



Wachten jullie ook ongeduldig op de échte zomer?
Ik heb er genoeg van, van die grijze dikbuikwolken die dagelijks op bezoek komen en telkens moeten uithuilen...

Om mezelf een beetje op te peppen, haakte ik deze strandcabines als decoratie voor binnen.
Dan heb je toch een klein beetje het gevoel dat het zomer is.

Hieronder vind je het eenvoudige patroon.


Are you also waiting for the sun to arrive?
I don't know how the weather is where you are right now, but overhere in Belgium it's really sad!
Almost every day we get rainshowers... wind... storm... and we're July!
I'm sick of it!

In an attempt to bring summer inside I made these beach cabins as decoration items.
Just to have a little bit of that summer feeling.




PATROON HUISJE

Nodig: 2 bolletjes katoengaren ( bijv.: wit en grijs, wit en blauw,...)
+ haaknaald 3,5

Ik haakte de voorkant en de achterkant apart en naaide achteraf de huisjes dicht, met een beetje vulling er tussen. De vulling is niet té dik.

VOORKANT ( = achterkant )

Zet 20 lossen op.
Haak 6 rijen vasten met wit.
Ik gebruikte nergens een keerlosse, zodat de rand steviger werd.
Wissel van kleur en haak 6 rijen vasten met grijs ( of blauw, of... )
Daarna weer 6 rijen vasten met wit,
6 rijen vasten met grijs,
6 rijen vasten met wit.
1 rij van 20 vasten met grijs.
De volgende rij sla je de eerste steek over en haak je vervolgens in elke steek een vaste (= 19 vasten).
Dit herhaal je elke rij ( dus telkens de eerste steek overslaan en dan in elke steek een vaste ) tot als je eindigt met 1 vaste.
Hecht af en laat een lang eind draad hangen om dicht te naaien.




Sigrid x



Wil je nog meer zomerse spullen haken?
Probeer dan ook eens mijn 'North Sea Blanket' (klik) of mijn retro zigzagdeken met een zeilbootje erop (klik).





42 opmerkingen:

  1. Hey Sigrid,
    Ja, ik ben absoluut toe aan een echte zomer, net als jij. Verschrikkelijk dit weer, je wordt er gewoon depri van. Wat een leuke strandcabine's, draagt zeker bij aan de zomerse sfeer. :-).
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Emily, ik heb net het weerbericht bekeken en er wordt een béétje zon verwacht de komende dagen...gelukkig maar!

      Verwijderen
  2. Heerlijk om met deze strandhuisjes alvast te dromen van zon, zee en strand. Want ook ik ben na al dat gehuil en gedonder oo toe aan warm en zonnig weer. Dank je voor het patroon.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé Margaret, ik denk wel dat iedereen nu een beetje zon kan gebruiken. Dankjewel voor je reactie.

      Verwijderen
  3. Wat zijn ze leuk! Ja dat mooie weer ja, waar blijft dat toch. Ik denk dat het nu goed moet komen met deze leuke strandhuisjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze zijn ook leuk zeg en de weerkaatsing van het spiegelbeeld geweldig.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, en ja, met de spiegel is het weer eens een andere soort foto geworden hé :-)
      Fijn om zo te experimenteren.

      Verwijderen
  5. Ik vind ze leuk, je huisjes en ze doen zeker denken aan zonnig weer.
    De vakanties van de kinderen beginnen in onze regio over twee weken. Maar wat mij betreft schijnt de zon vanaf vandaag voor iedereen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt!
      En die zon doet altijd deugd hé, ik krijg er veel meer energie van ;-)

      Verwijderen
  6. Ja ik hoop ook nog steeds op zomer. Leuk gedaan je strandhuisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Iedereen kan wel eens zon gebruiken, goed idee om zo een strandhuisje te haken, kan ook als kussens dienen met iets dikker haakgaren, en hier word ik vrolijk van https://www.youtube.com/watch?v=3-3wLXnLYGQ
    groetjes micheline

    groetjes
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, da's ook een superleuk idee: als kussen!
      Hmm, misschien probeer ik het wel een keer, bedankt voor de tip!

      Verwijderen
  8. Hi Sigrid,

    Love your cute little beach huts, at least they bring a bit of a summer vibe into your home, even if everything else fails so far! I hope it won't be much longer for the sun to make an appearance!

    Well done!
    Have a nice week!
    Ingrid xx
    Myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zon Zee Strand ...
    Heel mooi ...
    Fijne week ...
    Lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg leuk vind ik ze! De foto is ook geweldig. Hier in 't noorden van Nederland vandaag trouwens een mooie en zonnige dag!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Wat fijn van die zon, geniet ervan!

      Verwijderen
  11. So nice! Perfect for a little summer & beach feeling. Thanks for the pattern! About the weather... we had so much rain and thunderstorms for weeks, too. Finally the sun is there and it's nicely warm today. Sending you some sun!! ☼ Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much Nata! They said it would be sunny today on the weather forecast, so you really sent us some sun, thank's!!

      Verwijderen
  12. Wat een leuke strandhuisjes! En laten we inderdaad hopen dat het zonnetje zich snel weer laat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Daphne! Gisteren is het alvast de hele dag droog gebleven, misschien komt de zomer stilaan dan toch ;-)

      Verwijderen
  13. Hallo Sigrid,
    hier aan de kust was er vandaag wel veel zon (heel wat anders dan thuis, in Duitsland). 'k wist al bijna niet meer hoe zich zon op mijn huid aanvoelt (= goed!). Nu dat ik jouw huisjes gezien heb, zal ik nog een klein rondje naar het strand gaan (ook al is het wat laat) - zon en zand, die horen gewoon te samen én dan kan ik ook een hele hoop strandhuisje in natura zien!
    Prettige week,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je daar aan de kust wat zon hebt! Geniet ervan!

      Verwijderen
  14. Gezellig. Dat doe je goed; de zomer gewoon zelf in huis halen ;-)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je strandhuisjes zijn prachtig, ze geven een écht zomergevoel en je hebt ze fantastisch op de foto gezet!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, dankjewel! Als jij zegt dat ik ze goed op de foto heb gezet, dan zal het wel echt waar zijn. Ik kijk altijd heel graag naar de foto's op jouw blog!
      Groetjes!

      Verwijderen
  16. Wat een vrolijk idee. Leuk bedacht!

    Heel langzaam komt de zomer er eindelijk aan. we moeten aardig wat geduld uitoefenen :D

    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hihi, die zijn super schattig. :-)
    Leuk gemaakt.

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk idee, ze zijn echt in zomerse kleurtjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. So cute! Love this!

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hi there
    Just stopped by to let you know that I featured this on my Saturday Spotlight post this week!
    Saturday Spotlight
    Thanks again for linking up! Hope you have a great weekend!
    Jill @ Creating my way to Success

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dank je wel voor het patroon, de huisjes zijn héél leuk ook om kado te geven!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee Marijke! Of zelfs met lavendel er in ofzo..
      Bedankt voor het idee ;-)

      Verwijderen
  22. Your cabins are very cute, thank you for linking to the stash party. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Thanks for sharing at Cooking and Crafting with J & J.

    BeantwoordenVerwijderen