zondag 31 juli 2016

iPad-hoesje... of een drankje met ijsblokjes!


Toen ik mijn koffer pakte 2 weken geleden, propte ik er impulsief nog 2 bolletjes 'Sun City' van Schachenmayr bij in.
Vrolijk oranje en citroengeel, hélemaal zomers.

Bij zonsopgang kwam het idee, een hoesje voor mijn iPad.
Zonsopgang heeft op mij trouwens altijd een positieve invloed.
Zonsondergang, daar word ik eerder triest van.
Maar dit tussen 'haakjes'...

Het hoesje bouwde ik op met vasten in het rond.
Als 'klepje' gebruikte ik een half patroon uit het boek "75 motieven om te haken" door Caitlin Sainio.
Van een 'zeshoek met ronde hoeken' maakte ik zo een 'driehoek' voor de sluiting.
(Er staan trouwens nog meer prachtige patroontjes in dat boek!)

Het garen voor dit klepje raapte ik op uit de koopjesbak bij Veritas: 'Vegalux' van Adriafil.
Wit met een flinterdun zilveren draadje, prachtig als de zon er op schijnt!

Hmm, mijn hoesje doet me denken aan een fruitsapje met ijsblokjes erin ;-)
Proost!


When I packed my suitcase 2 weeks ago, I stuffed in 2 skeins of Schachenmayr Sun City.
Jolly orange and citron yellow, that is totally summer to me.


At sunrise I came up with the idea: a cover for my iPad.
(Sunrise always makes me feel good and inspires me, while sunset leaves me a little bit sad.)

I made the cover with single crochets (US) ( double crochet - UK).
To close the cover I used a pattern from Caitlin Sainio.
She designs the most fabulous patterns!
I turned her hexagon with round edges into a triangle shape, using a white with silver coloured yarn ( Adriafil Vegalux ).

When I look at my cover now, I think about an orange juice on the rocks...
Cheers!





Sigrid x 



Deze iPad-hoes haakte ik vorig jaar, het telpatroon vind je hier: 'haak-je-eigen-facebook',
This one I made last year, you can find the pattern here'Crochet-your-own-facebook'



25 opmerkingen:

  1. Een leuk, zomers projectje in deze frisse kleuren! Zo is de iPad mooi beschermd. Erg origineel met dat sierlijke flapje, leuk bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw i-pad is helemaal in de stemming om nog een lange zomer te beleven ;-) Lekker vrolijk, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Angélique, nu nog even afwachten waar die lange zomer blijft hé ;-)

      Verwijderen
  3. Prachtig! Wat een leuk idee om zo'n kant-achtig klepje te maken!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Akkelien, ik had zo eens een handtasje gezien met zo'n kanten klepje, vandaar...

      Verwijderen
  4. Daar toverde je weer een leuk hoesje uit je hoge hoed. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi Sigrid! Heerlijk om je door je vakantie en de zomer te laten inspireren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ja, ik erken er zon, zee, zand én flipflops in! Zomer, vakantie en een fris drankje aan een knus plekje in de schaduw, waar je de haaknaald uitpakt!
    Groetjes,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, flipflops :-)
      Mooi gezegd ook van dat schaduwplekje en de haaknaald ;-)

      Verwijderen
  7. Toch goed dat je het garen inpakte. Je hebt zeker iets moois en origineels gemaakt.
    Je hebt nu ook als het regent de zonsopgang bij je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Da's waar, het zijn ook de kleuren van een zonsopgang :-)

      Verwijderen
  8. Wat een super leuk hoesje! Zeker het kant randje vind ik prachtig!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ik vind 'm fantastisch! Het klepje maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Very pretty! Fresh summerly colors and the lacy closure is the icing on the cake. Have a happy day! Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's Nata, I love summerly colors!
      Have a nice day too!

      Verwijderen
  11. Hij is echt grappig; een fruitsapje bij zonsopgang ... een goed begin van de dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Your ipad case looks great! Did you make it while on holiday? It's so satisfying to complete and whole project while you're away.
    Jenni

    BeantwoordenVerwijderen