zaterdag 6 augustus 2016

Bowls on the roof


Hubby wordt 40 jaar binnenkort.
Met zo'n mijlpaal mag de traktatie op zijn werk wel wat méér zijn.
Dus haakte ik kommetjes ( nog 2 te gaan: voor de weekendhulp en de tijdelijke werkkracht ).

My husband turns 40 next week.
With such a milestone I wanted something special to treat his colleagues.
So I made some small bowls ( only 2 to go ).


En er zal ook nog iets IN de kommetjes zitten voor de collega's.
Iets om te smullen tijdens de pauze. Natuurlijk!

The bowls will be filled with some tasty snacks, ofcourse!




Ik gebruikte neutrale kleuren, want er zijn meer mannen dan vrouwen op zijn werk.
En niet iedereen houdt van bonte kleuren.

I used neutral colours, because there are more men than women at his work.
And not everybody is found of variegated colours.



Met een haaknaald nr.3,5 of 4 haakte ik 2 draden samen ( acryl en katoen ) zodat het geheel goed stevig werd.

With a rather small crochet hook I hooked 2 threads together ( synthetic and cotton ) so that the bowls became firm and solid.


En toen vond ik dat ze wel iets hadden van een vogelnestje..., dus fotografeerde ik ze op het bemoste dak van de schuur.
Als ik ze daar nu lang genoeg laat staan, worden ze misschien vanzelf gevuld door de vogeltjes...
Alleen krijgen de collega's dan niks, dus zal ik ze toch maar snel opruimen :-)

And then I thought they looked like birdnests..., so I put them on the roof of our shed and it looked great with all the moss. 
If I leave them there, perhaps the birds will really fill them with eggs...
But then the colleagues won't be glad, so I'll better take them inside :-)


PS: Andere mandjes zien die ik haakte? Klik hieronder:
Want to see other bowls/baskets I made? Click on the links below:
'Ombre' - 'painting-on-crochet' - 'Missions accomplished'




Sigrid x






26 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee. Wat voor lekkers ga je erin doen?
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk bonbons ofzo, dat staat wel mooi met die blinkende wikkels er omheen..

      Verwijderen
  2. Mooi zijn ze en ik ben nieuwsgierig naar de vulling ;-)
    Ik vind het stoer dat je man ze meeneemt als traktatie.
    Je dak met mos vind ik een mooie plek voor een fotosessie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, mijn man vindt dat juist leuk om eens iets anders te trakteren en is best een beetje fier op mijn haakkunsten. Want ik had het hem gevraagd of hij niet liever gewoon iets van de bakker trakteerde, maar nee hoor. Het is een echte schat :-)

      Verwijderen
  3. Hallo Sigrid,
    dan maar een prettige verjaardag toegewenst aan je man. Die mandjes vind ik heel mooi en ik moest wel een glimlachen bij de "location". Nu in de zomer is het echt noch plezierig en in de tuin is er altijd een mooi plekje te vinden. Maar veel te snel wordt het weer winter, donker, flets weer, en dan zijn de fotootjes niet meer zo mooi... Dat dak vind ik wel prima (alleen maar niet van de ladder vallen, hé!)!
    Prettig weekend,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is eens iets anders, die locatie, gelukkig kan ik er makkelijk bij hoor, bij dit dakje.
      Jij ook prettig weekend!

      Verwijderen
  4. Leuk idee! Zo'n mooie traktatie hebben ze vast nog nooit gekregen :-) Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super mooie mandjes!
    Ze zijn ook prachtig zo op dat mosdak!De natuurlijke tinten komen nog meer tot zijn recht! 😍
    Liefs Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marijke! Dat vond ik ook, dat ze daar mooi pasten in die omgeving. Soms zoek ik juist een contrast op, maar soms, zoals nu, is het mooier als alles een eenheid vormt.
      Groetjes!

      Verwijderen
  6. Jij kan je eigen toch nogal eens 'werk' geven he. Erg dat je dat moet vinden al die leuke mandjes haken. ;-)
    Gelukkige verjaardag aan je hubby, leg hem op zijn dag maar eens goed in de watten. (Waarschijnlijk doe je dat alle andere dagen ook.)

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De collega's zullen blij zijn, mooie mandjes en felicitaties voor je man.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is nog eens origineel als traktatie! Maar hoeveel mandjes moest je wel niet haken, Sigrid?
    En ik ben best benieuwd naar de reacties van de collega's...
    Ga je daar nog een blogje aan wijden?

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij heeft gelukkig maar 4 vaste collega's, en dan nog 2 extra hulpen die er niet altijd zijn. Dus 6 mandjes haken lukt nog best!
      Wie weet neem ik nog wel een foto van de gevulde mandjes en vertel ik over hun reactie..
      Ik vind het zelf ook wel spannend :-)

      Verwijderen
  9. Wat een leuke mandjes en een goed idee om iets te haken om een traktatie in te doen! En natuurlijk alvast proficiat met je man!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met manlief! Wat een mooie mandjes heb je gemaakt, ze ogen lekker stevig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Daphne, ik haakte ze met dubbele draad en heel strak, dus de stevigheid valt inderdaad goed mee :-)

      Verwijderen
  11. Leuk idee! Mooie foto's trouwens!

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Tinne, ik probeer maar wat met het fotograferen en soms lukt het nog best ;-)

      Verwijderen
  12. Hi there
    Just stopped by to let you know that I featured this on my Saturday Spotlight post this week!
    Saturday Spotlight2
    Thanks again for linking up! Hope you have a great weekend!
    Jill @ Creating my way to Success

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Pretty baskets & great pics! Congrats to birthday hubby & happy Sunday!
    Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Sigrid,
    Wat een leuk idee. Iedereen kan zoiets gebruiken natuurlijk. Super gaaf. Ik vind de kleuren erg mooi :-)
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen