woensdag 17 augustus 2016

Starry Night


Eigenlijk was ik al een herfstdeken aan het haken...
Juist nu het eindelijk lekker zonnig is,  ga ik me al bezig houden met de herfst!
In de winter iets haken voor de lente, dat snap ik beter, daar kijk je dan naar uit.
Maar omgekeerd, nee, laat het najaar nog maar even wegblijven...

Dus leek het me beter om eerst nog eens zo'n fantasiehuisje te haken.
Het werd heel anders dan mijn eerste poging: "In het bos daar staat een huisje" (klik).
Deze keer eentje in zachte pasteltinten... in een dromerige stijl...

Actually I began to crochet a blanket for Fall...
Just at the moment that the sun begins to pretend it's finally Summertime!
So... away with that blanket, quick!
For me, Fall can wait ( because he always brings Winter with him ).

I then made a fantasy house with cotton leftovers.
Something totally different from my other fantasy house: "The little house in the forest".
This one looks softer and dreamy...



Ik haakte alles, van muur tot dak, van deur tot raam, met haaknaald 3.
De deurknop werd een schattig bol knoopje dat ik nog had.
De zolderruimte kreeg houten sterrenknoopjes aangenaaid.

I used a lonely little button as a doorknob. It looked so cute and round.
For the attic, I chose some wooden starbuttons. 



Want sterren zijn altijd goed.
(Ooit al gehoord van een kwade ster?)
Sterren zijn wensen die uitkomen, of mensen die we missen.
En sterren zijn ook altijd superhandig als je niet weet wat te doen met een lege ruimte op je gehaakte huisje. Hahaha.

Because stars are always good.
(Ever heard of bad stars?)
Stars are wishes that come true, or people we miss a lot.
And stars... they just come in handy when you don't know what to do with an empty space on your crochet house, hahaha.

En jullie? Ook al bezig aan iets voor de herfst? Of toch nog liever iets zomers?

And you guys? Already making something for Fall? Or still rather something summery?



Sigrid x






30 opmerkingen:

  1. Groot gelijk dat je de zomer nog een poosje wil vasthouden hoor! En dat is je prima gelukt met dit dromerige huisje, wat ontzettend lief ...
    En wat heb je alles leuk gestylt voor de foto; die takjes! en die steentjes!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Elizabeth! Hihi, ik vond het huisje lijken op een kindertekening, dus heb ik voor de foto de rest van de tekening aangevuld :-)

      Verwijderen
  2. Het weer lijkt soms al op de herfst, qua geur en licht. Maar ik ben toe aan zomer en zwoele zomeravonden.
    Je maakte een mooi huisje nog mooier met de sterren en positieve gedachten. En je foto met de stenen als pad en het groen is zeer geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ageeth, wat kun jij dat toch altijd mooi verwoorden!

      Verwijderen
  3. Hallo Sigrid,
    toegegeven: ik zit ook al aan de herfst, alhoewel ik dat nog helemaal niet wou! Maar plots toverde mijn haaknaald een paddestoel, en dan nog één en dan nog één en dan nog een pompoen en dan ook nog een egel en ik wou toch eigenlijk verder Scrappy Flowers haken, want die zijn zo mooi zomers (al drie dagen na elkaar zon!!!)...
    Jouw huisje is echt tof! Ik vind ze allemaal heel mooi, maar ik denk wel, dat dit mijn liefste huisje is!
    Veel plezier met jouw deken,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh maar de herfst is ook wel mooi hoor, maar ik heb door het slechte weer het gevoel dat we de zomer dit jaar overgeslagen hebben. Alhoewel, hier nu ook eindelijk een paar dagen zon.
      Geniet er nog van!

      Verwijderen
  4. Wat is dit weer leuk wat maak jij toch een leuk dingen.....
    Groetjes Edith

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk je huisje, heb ook nog even gekeken naar je huisje in het bos die ik ook erg leuk vind. De herfst moet nog eventjes wachten, ik mag eerst nog op zomervakantie. Herfst is trouwens wel mijn favoriete seizoen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel.
      De herfst kan heel mooi zijn hoor! Maar het heeft ook iets triests over zich, vind ik.
      Alleen de gezelligheid van de herfst vind ik wel leuk. Maar dan zonder de spinnen of de stormen :-)

      Verwijderen
  6. Hihi, weer een super schattig huisje. :-)
    Momenteel doe ik tussendoor mee met de amigurumi cal van echtstudio. Dus alle veertien dagen een 'geheimzinnig' patroon van een amigurumi. Ondertussen ben ik ook bezig aan een super schattig babydekentje (patroon kwam ik tegen op het blog van lossen & vasten), enkel vasten en popcorns daar kan niet veel mis mee gaan. ;-) En nog 1001 ideeën die wachten om gehaakt/gebreid te worden. ;-)

    Geniet nog van het zonnetje (hier is het al prachtig aan het schijnen)
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je!
      Leuk van die amigurumi's...
      En dat babydekentje wil ik ook graag zien!
      Die 1001 ideeën... hier hetzelfde hoor :-)

      Verwijderen
  7. Ach zo lief en vooral mooi gemaakt ...
    Leuke toets met de houten sterretjes ...
    Fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leukerd! En hoewel de herfst zeker zijn charmes heeft, geniet ik nu toch echt van het heerlijke weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En ja, alle seizoenen hebben eigenlijk wel hun charmes hé...

      Verwijderen
  9. Hey Sigrid,
    Oh wat heb je toch leuke huisjes. Erg mooi. Het doet me denken aan mijn vakantie, zeker die sterretjes. We zaten heel vaak op het balkon naar de sterren te kijken, en hebben ook een aantal vallende sterren gezien. Heel erg leuk Sigrid. Ik ben trouwens nog niet bezig met de herfst. Ben al wel een lijstje aan het maken voor kerstmis, wat ik dan moet maken. zodat ik op tijd begin hihi. Ik ben benieuwd naar je herfstdeken.
    Fijne woensdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd fijn om te horen waar jij aan moet denken bij mijn haakwerkjes, klinkt zalig!
      Goed idee van Kerstmis... zucht... dat zou ik beter ook doen...

      Verwijderen
  10. Toch wel logisch om alvast voor de herfst bezig te zijn. Als het eenmaal herfst is moet het ook af zijn natuurlijk. Maar met dit warme weer met een deken op schoot, dat is natuurlijk niks. Zo'n schattig huisje is beter werk. Wat leuk met dat stenen paadje ervoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk Corrie, we moeten een beetje vooruitkijken hé.
      Maar de herfst is nu eenmaal mijn favoriete seizoen niet, ik denk dat het ook daardoor is dat ik er nog geen zin in heb.

      Verwijderen
  11. Sterren zijn altijd goed! En helemaal op zo'n schattig huisje.
    Ik realiseer me alleen ineens dat ik vergeten ben naar de hemel te kijken. Was het niet zo dat we vorige week een regen vallende sterren te zien zouden krijgen?
    Of... Zijn ze op jouw huisje beland? :-)
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love this little house, Sigrid. And the way you've lined the pebbles for the walk, brilliant.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Amalia, it was fun to take this picture :-)

      Verwijderen
  13. Echt een leuk huisje. Het past goed bij de steeds korter wordende dagen. Ik klamp me nog lekker vast aan de zomer. Maar dat heeft misschien ook te maken met dat wij nog geen vakantie hebben gehad. Kom je terug van een heerlijke zomervakantie, dan groei je iets eerder de herfst in.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  14. toch mooi zo een huisje en wat een variatie, momenteel ligt mijn haakwerk even stil , mijn zoon en zijn vrouw en de drie kleindochters zijn bij mij op vakantie en dan heb je even geen tijd om te handwerken, ben ook s'avonds zo moe, te moe om te handwerken
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. How pretty! I am going to try to pick up my crochet hooks and start something this week! I love this precious little house! Hugs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh this is so cute!

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen