zondag 21 augustus 2016

Using ugly colours...


Heb jij dat ook, dat sommige kleuren wol maar blijven liggen?
Omdat je ze niet zo mooi vindt of moeilijk kan combineren...

Ik verplichtte mezelf  om een aantal van die 'lelijke' of 'saaie' kleuren tóch te gebruiken.
En kijk, het valt best mee!
De 'lelijkheid' wordt bijna mooi door alle kleuren door mekaar te gooien (en er stiekem toch een paar mooie kleurtjes tussen te stoppen...).

Have you also got some yarn that is always put aside and never used?
Because you don't like the colour or maybe because it's hard to combine...

I pushed myself to use those 'ugly' and 'boring' colours.
And look..., they aren't that bad after all!
Their ugliness seems to vanish when you blend them all together ( and using some beautiful colours on the sly...).



Dit herfstdeken in 'Blockstitch' is nog lang niet af...
(Kun je geloven dat ik deze steek nog nooit had geprobeerd?)
Maar dat het haakwerk nog niet af is, vinden onze poezen niet erg...
Het stoort hun ook niet dat ik foto's probeer te nemen van mijn deken.
Nee hoor.

This autumn blanket with the 'Block stitch' isn't finished yet...
(Can you believe I've never used that stitch before?)
But my cats don't care that the blanket isn't finished...
It doesn't bother them that I was taking pictures of that blanket...
Not at all.






Enkele dagen geleden omhaakte ik ook nog snel een glazen potje.
Dat omhaakte vaasje met Verbena (Ijzerhard) maakte onze tuintafel net iets gezelliger.
Hoewel de vrienden die 's avonds langskwamen zelf natuurlijk genoeg gezelligheid meebrachten...

A few days ago I also quickly made a crochet cover for a jar.
That jar made my garden table much cosier with some Verbena in it.
Although the friends that came over that evening brought enough cosiness with them...
 



En ook nu stoorde het onze kat niet dat ik weer stond te fotograferen. Ahum...

And again my cat wasn't bothered by me taking pictures of it... Hm...


Ik sluit af met een pootje van onze Sammy...
Dat pootje zegt: "Míjn deken!"

I end this blog post with a paw from Sammy...
The paw says: "My blanket!"





Sigrid x



PS; Herinner je je mijn andere herfstdeken nog? Klik hier: "Summer Into Fall Afghan"
Remember my other autumn blanket? Click here: 'Summer Into Fall Afghan'.




47 opmerkingen:

  1. goed gedacht en zo raken alle kleurtjes op, ik heb twee honden en om de één of andere redenen moeten zij er ook altijd bij zijn als ik probeer een foto te nemen van mijn handwerk
    groetjes
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Sigrid,
    kleuren die hier blijven liggen: zwart, grijs, bruin, donkelblauw, neongroen, neongeel, oranje, magenta, knalrood... die kan je echt niet kombineren! Maar jouw deken ziet er echt tof uit!
    En wat katten betreft: sind Knuddel er niet meer is, heeft Kolumbus haar taak overgenomen, me bij de fotos te... err... assisteren. Ik stel me bij hulp echt wat anders voor, zeker, als ik op de rand van de vijver fotos maak en hij dan alles omstoot!
    Prettige zondag,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, wat fijn van je assistent Kolumbus :-)
      Jij ook fijne zondag!

      Verwijderen
  3. Hoe herkenbaar, ik heb ook nog zo'n mandje liggen met kleurtjes die ik nooit mee gebruik. Ik vind dit wel een prachtige oplossing, want het wordt een prachtige deken. Ik had nog nooit van die steek gehoord, maar het ziet er mooi uit
    Fijne zondag, het is heerlijk haakweer
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Manon! Ja hoor, hier regent het ook, dus inderdaad; er zit niks anders op dan te haken ;-)

      Verwijderen
  4. Je deken wordt heel mooi! Alle lelijke kleuren worden nu weer mooie kleuren!
    En wat super dat jouw kat al weet voor wie de doen wordt, hihi!
    Heel herkenbaar! Mijn katten liggen ook heel vaak op mijn breiwerk
    Grietjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Jonneke! Die poezenbeesten weten altijd het beste plekje te vinden!

      Verwijderen
  5. Zo zie je maar, ik vind het prachtig bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ageeth, ben ook wel blij dat ik het geprobeerd heb ipv de wol weg te doen, zou zonde geweest zijn!

      Verwijderen
  6. Zo, ja heel herkenbaar Sigrid. En dan later erachter komen tijdens het verwerken dat het eigenlijk een hele leuke kleur kan zijn als je het combineert!!! Dat had ik met een tas waar de blog nog van onderweg is. Ik heb hetzelfde ook met stofjes trouwens :). Ik zie dat de katten de deken al lang hebben goedgekeurd. Hartstikke leuk. Je omgehaakte potje vind ik ook mooi geworden. Groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Mariam! Ja, ik zou misschien wat vaker de 'lelijke' kleuren moeten proberen te combineren... Benieuwd naar je tas!

      Verwijderen
  7. Je deken is al in beslag genomen. Toch een geslaagde combinatie van die "saaie" kleuren.
    Fijne zondag,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Sigrid,
    Ik vind, ondanks de ''ugly'' colours, dat het erg mooi wordt :-). Ik hou wel van al die kleurtjes. hihi. Ik heb de steek ook al eens gebruikt voor een deken, haakt lekker weg :-).
    Fijne zondag,

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Emily :-) Ja, samen vind ik de kleuren nu ook wel leuk, maar donkerblauw apart, of alleen maar dof beige apart... dat kan me niet bekoren :-)
      En ja, je hebt gelijk, die steek haakt vlotjes!

      Verwijderen
  9. Uiteindelijk gebruik je alles. Zelf heb ik van garens die ik niet meer mooi vond, dekentjes en mutsjes gehaakt en gebreid voor een goed doel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is natuurlijk ook een mooi idee! Wie weet gaat deze deken ook naar een goed doel... dan moet ik nog eens goed uitzoeken en nadenken welk doel het wordt.

      Verwijderen
  10. Ik vind het prachtige kleuren zo! Veel succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het hele mooie kleuren, helemaal niks mis mee.
    Wordt een hele mooie deken.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Chris, op de foto staan de kleuren inderdaad best wel goed nu :-)

      Verwijderen
  12. Goed idee van je!!! Ziet er leuk uit. Ben zelf ook met een deken in die steek bezig ( alhoewel bezig, hij ligt al een tijdje te wachten). Maar heerlijke steek om te haken!!!
    Grietjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, dat ken ik hoor, mijn bloementafelkleed is op diezelfde manier al bijna 2 maanden niet bekeken. En die steek is inderdaad heel leuk om te haken!

      Verwijderen
  13. Great job using those colors, Sigrid! Your blanket is so bright and happy!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind je kleuren prachtig ik hou juist van een beetje onbestendige kleuren hihi. Maar ik herken het zeker wel dat bepaalde soorten garen blijven liggen. En elke keer neem ik me weer voor niks meer te kopen maar dat lijkt toch wel een hele grote uitdaging....Leuke steek ik heb hem ook nog nooit gehaakt maar ga het ook eens uit proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, dat voornemen blijft bij mij ook nooit lang overeind hoor Martine ;-)
      Alleen deze keer dacht ik eens braaf te zijn en eerst een paar bolletjes uit de weg te ruimen... hihi

      Verwijderen
  15. Jouw lelijke kleurtjes vallen helemaal niet op in deze deken. Hij wordt super leuk.
    De toeren komen ook zo mooi uit met deze steek. En wat ruim je zo lekker je bolletjes op. Ik heb hem ook nog nooit gehaakt.
    Wat een stel zeg die katten. Schitterend om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Corrie, ik ben ook blij met het resultaat tot nu toe.
      En mijn katten... inderdaad een stel! Ik heb er nog 2, die toevallig (gelukkig) net sliepen tijdens deze fotoshoot :-) Anders waren het foto's met 4 kattenkoppen en één draadje garen, haha.

      Verwijderen
  16. Prachtig, ik zie helemaal geen lelijke kleurtjes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I think it turned out great! :)

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk, dat pootje van Sammy :-))
    En wat een mooie deken van 'lelijke' kleurtjes!
    Goed dat je dat doet!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. sammy is so cute !!! and your blanket looks great :-)
    lg anja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat wordt echt wel een kei lelijk dekentje!!!
    De steek is super mooi, ik heb hem ook nog nooit gebruikt. Hupla weer iets aan mijn lijstje toegevoegd. (en ik mag momenteel niet haken van de kine)
    Bij mij blijven er ook bepaalde kleuren liggen. Gewoon omdat ze mij minder aanspreken dan andere. Mijn schuifje met roze gaat bijvoorbeeld heel veel open. Tegenover mijn schuifje met rood/oranje tinten dat blijft goed toe en vol. ;-)

    Groetjes
    Carolien

    P.S. Die eerste zin is echt niet waar, het komt volledig goed met je deken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoe mooi ik je deken ook vind, ik begin met te zeggen 'heerlijke poezen....!'
    Oh, wat houd ik toch van die beestjes, en wat een lieverds heb jij!
    Super idee van je om de restjes zo te mixen. Tja, we hebben zo allemaal onze voorkeurkleuren.
    Ik gebruik de restjes nogal eens voor granny squares (goede doelen acties) of knuffels of poppenkleertjes ...
    Gezellig zo'n vaasje op tafel; laten de poezen het staan?

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Elizabeth!
      Meestal proberen de poezen uit zo'n vaasje te drinken of proeven ze graag wat er in staat, waardoor het vaak omvalt, maar deze keer viel het mee ;-)

      Verwijderen
  22. Het zijn zeker geen lelijke kleuren, het ziet er prachtig uit! Wel een goed idee... ik heb ook wel kleurtjes liggen die ik niet zo snel gebruik.
    Groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel ;-) Ja, iedereen heeft zo zijn favoriete kleuren waar je het liefst mee werkt, en de rest blijft dan liggen hé.

      Verwijderen
  23. Werkelijk een super mooi 'lelijke kleuren deken' haha
    Goed idee van je om gewoon al je niet gebruikte wol te gebruiken in 1 deken! Het resultaat vind ik super!
    Misschien ook maar eens zo'n mooie 'lelijke kleuren deken' maken :-p

    En wat een mooie en leuke poezen heb je! Ooit ook een kat gehad, maar helaas is zij doodgereden...
    Liefs! Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Haha pak hier vaak ook dezelfde kleuren. Roze rood..... Toch is het leuk om soms uit je comfort zone te stappen. En dat geeft idd verrassende resultaten

    BeantwoordenVerwijderen