woensdag 28 september 2016

Cosy crochet - stool make over


Trek je sloffen maar uit en leg je voeten lekker lui op mijn omhaakte poef...
Want hij is eindelijk af!

Take off your slippers and put your feet on my crochet covered stool...
Cause he's finally finished!



Gezellig hé?

Doesn't this look cosy?


En hoewel ik niet helemaal tevreden ben over de onderste rand, heeft het wel iets romantisch, die lichte ruches.

And although I'm not totally satisfied with the edging beneath, it's kind of romantic with the ruffles, isn't it?

 

4 of 5 bollen garen, 33 vierkantjes en 6 lange rijen als rand...

It took 4 or 5 skeins, 33 squares and 6 long rows for the edge...


De vierkantjes waren eigenlijk een tikkeltje te groot om perfect uit te komen met de afmetingen van mijn poef.
Maar goed, hij ziet er véél beter uit dan ervoor ( zie blogbericht: 'pouf and garden make over' ).

Actually, the squares were a little bit too big to fit perfectly, but it looks way better than before ( click: 'pouf-and-garden-make-over' ).



Ai, wie zit er alweer op?
Gelukkig is de poef nu veel te zacht om aan te krabben, al ligt hij nu zalig zacht om een dutje op te doen!

Look who's there!
Luckily the corchet covered stool is too soft to scratch your nails on it, but now it's a perfect nap place for my cats instead... sigh!



Sigrid x


PS:  Heb je de huisjes gezien die Akkelien haakte?
Have you seen the houses Akkelien made?
She was inspired by my crocheted houses: 'dreaming of the beach' and "yet another house".
Op haar blog ' De Breimeisjes ' toont ze haar versie van mijn gehaakte huisjes, echt prachtig!
On her blog she shows her version of my houses,
you should definately check it out:
"huisnummer" and "huis"!
Ik was zo blij en trots! Bedankt Akkelien!
I was so proud to find out that my crochet inspired her!
Thank you Akkelien!!











43 opmerkingen:

  1. SEHR schön gehäkelt...
    gefällt mir sehr gut,,,,,

    wünsche noch einen schönen TAG
    bis bald die BIRGIT

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kat goed, alles goed...!
    Is toch mooi geworden, ik weet echt niet waarom je niet 100% tevreden bent.
    In ieder geval nog veel genieten van de poef - zover de katten het toelaten, hé.
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige poef is het geworden!
    En wat leuk dat je mij noemt :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kat heeft netjes zijn sloffen uit, dat wilde je graag... ;-)
    Ik vind je poefovertrek heel mooi geworden, stijlvol! Zal best een flinker klusje zijn geweest dan wat je vantevoren had bedacht, maar het is het waard geweest, lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ;-)
      Was inderdaad veel meer werk dan ik had ingeschat!

      Verwijderen
  5. En natuurlijk heb ik de huisjes bij Akkelien gezien :-) Je kunt er zoveel kanten mee op, zo leuk bedacht van je! (en van Akkelien)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat is ie mooi de poefhoes! Ik hou ervan! groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oho..., wat ontzettend gaaf! Ja, ik houd wel van zo'n romantische stijl en juist leuk dat randje onderaan... Nou, deze poef mag meteen naar mijn slaapkamer verhuizen hoor ..:)
    En dan die lekkere zwarte poezenpootjes, houd jij het een beetje netjes bij Sigrid poes? Al die zwarte haartjes op dat wit ...
    Ja, en je huisjes heb ik zeker gezien! Ik ben wèg van huisjes, heb ook weleens zoiets gehaakt. En nu kwam ik weer een huisjesslinger tegen in een haakboek ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Elizabeth... daar vreesde ik ook voor: al die zwarte haartjes op dat wit. Maar gelukkig bestaat er nog een wasmachine :-)

      Verwijderen
  8. heel leuk, en dat randje onderaan? alleen jij kan bepalen of het zo hoort of niet. Ik vind het er leuk uitzien.
    Leuk patroon van Granny, die heb ik ook wel eens gemaakt. In het begin een beetje puzzelen.
    En nu mag de poes lekker zacht slapen in plaats van krabben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begin er aan te wennen, aan dat randje :-)
      En de granny heb ik uit een oud boekje van Anna Creatief, maar er zijn er veel van die soort op Pinterest hé. Soms kun je niet meer kiezen!
      (En ja, de kat slaapt gelukkig!)

      Verwijderen
  9. mooi en een superidee, ik heb ook zo een poef staan die een nieuw jasje nodig heeft, bedankt voor het ideetje
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en graag gedaan ;-) Het is wel wat meer werk dan ik van tevoren had ingeschat, maar je kunt ook met dikker garen haken natuurlijk!

      Verwijderen
  10. De poef is mooi. Juist het randje staat er heel mooi bij. Bij een ander patroon had het minder mooi gestaan.
    Ik heb je huisjes ook gezien. Wat leuk dat anderen er weer inspiratie door krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooh wat is ie leuk geworden Sigrid! Die rand vind ik geweldig, past perfect bij het romantische sfeertje ;)
    En ja ook ik heb de huisjes van Akkelien gezien, het idee van die huisnummers zweeft nog door m'n hoofd...
    Fijne dag en groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, ik ben eigenlijk wel een romantische ziel :-)
      En ja, die huisnummers vond ik ook superleuk gevonden! Een ideaal cadeau-idee!

      Verwijderen
  12. Dit is een pracht creatie Sigrid ...
    Lekker brocante uitstraling ...
    Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Valerie, en ja, dit is zo'n beetje jouw stijl hé :-)

      Verwijderen
  13. Stiekem ben ik een beetje jaloers op zoveel gehaakt moois ;-)
    De nieuwe hoes van je poef is mooi en strak <3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Sigrid,
    Wat een mooie poef zeg. Heel erg leuk. En het ligt natuurlijk heerlijk voor katten. haha.
    Heel erg mooi.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ach... Je hebt een hóes gemaakt! Wat slim!
    En mooi! En romantische kattentroon :-))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die hoes was nodig, de poef hing bijna in flarden vanéén.
      En ja, zowat élk meubelstuk in huis wordt hier door die viervoeters als kattentroon beschouwd :-)

      Verwijderen
    2. Hihihi, ik wist dat je de poef ging bekleden, maar op de één of andere manier had ik niet aan een hoes gedacht, maar ik dacht dat je het helemaal vast zou stikken (je merkt; ik heb nog nooit een meubelstuk gepimpt :-))))

      Verwijderen
  16. Super!! Pretty & romantic ♥. Happy weekend! Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een super leuk patroon :)
    weer 1 om te onthouden haha
    Fijn weekend xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hé, heb je 'm nu toch al af. Mooi geworden, hoor. Geniet ervan.
    Groetjes, Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, this is brilliant! I love the way the crochet cover reaches the floor, it gives it such a luxurious feeling. No wonder your cat likes it, who wouldn't?
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat is die hoes mooi..... geweldig.
    Groetjes Edith

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Erg leuk geworden! Het feit dat de vierkantjes iets te groot zijn vind ik niet storend!
    Haha die eigenwijze kat.... Ben je hem weer kwijt!

    BeantwoordenVerwijderen