zaterdag 17 september 2016

Pouf and garden make over



POUF MAKE OVER

Diegenen onder jullie met een kat als huisdier zullen het wel weten...
Die beestjes krabben graag.
Ze bedoelen het niet slecht, want met hun krassen zeggen ze 'Dit is van mij' en daardoor voelen ze zich veiliger naar het schijnt.
Maar intussen gaan onze meubels er wel aan!


If you 've got a cat, you'll probably know the problem that comes with them...
Those tigers like to scratch.
They don't do it on purpose, they only want to mark the furniture to feel safe.
But meanwhile... the furniture gets severely damaged!




In een poging om onze poef een tweede leven te geven, begon ik vierkantjes te haken.
Ik ben nog lang niet klaar, maar ik ben al tamelijk tevreden met hoe het er gaat uitzien.
Hoewel ik me nu al kan voorstellen hoe deze witte poef er binnen een tijdje zwart zal uitzien...
Zwart van de kattenhaartjes... zucht!

Het patroontje vond ik in een ouder boekje van 'Anna', waar het in spetterende kleuren werd gebruikt.
Ook heel mooi, maar deze keer kies ik voor rustige, bleke kleurtjes in onze woonkamer.
En dat bevalt me best.

Heb jij ook rustige kleuren in de woonkamer, of liever kleurrijk?

In an attempt to save our pouf, I crocheted squares.
I like the new look already!
Although I'm a bit afraid my cats will now use it as a warm and cosy bed... sigh!

I found the pattern in an old magazine, but any square you find on the internet will do.
Normally I like bright colours, but this time I want a quiet living room with calming and natural colours. 

Have you got a colourful living room? Or are there more neutral colours?



GARDEN MAKE OVER


augustus / august

september

Zoals ik een tijdje geleden al vertelde, begonnen we ook aan de make over van onze achtertuin.
Hierboven zie je al een verschil...

Mijn man en ik hebben alles met de riek uitgedaan ( waarbij enkele planten nog werden gered en verplaatst naar een ander stuk in de tuin ).
Daarna onkruiddoek en grind,...
De kleine boompjes/struiken vormen later een haagje voor wat privacy.
Ik koos met opzet niet voor een typische haag, maar voor een mengeling van boompjes en struiken waar vogels en vlinders ook nog iets aan hebben.


Like I told you before, we started to change our backyard.
You can see the difference in the first 2 pictures I guess...

We removed everything, my husband and I.
A few plants were saved and replanted in another part of the garden.
Now there are some new little trees and bushes that will make a hedge that is also attractive to birds and butterflies.


Dan ons 'terras'...
Zo was het  5 jaar geleden... net zelf ingericht...
Hergebruikte stoeptegels, wit grind, en vetplantjes.

Then our terrace...
On the picture above just finished...
With used tiles, white grind and succulents.





Het onkruid kwam vlug en 3 wiedbeurten per zomer werden me te veel...
Er waren nog andere stukken te wieden ook trouwens ( onze tuin is 6 à 7 are groot ).

Weed came uninvited and took over...
Weeding three times a season was too much for me.
And there were other parts of the garden to weed too! 




Nu eventjes het onkruid gewoon afgemaaid, planten gesnoeid en een nieuwe oplossing bedenken...
Suggesties zijn welkom!

Now we simply mowed the weed, pruned some plants in the back and don't know what now...
If you have any idea/suggestion/solution, you're more than welcome!



Sigrid x





25 opmerkingen:

  1. Ja, herkenbaar, al dat onkruid en overige plantengroei in terras en andere bestrating...
    Ik ben nu bezig met azijn, ik hoop dat het gaat helpen.
    Grind is natuurlijk sowieso een uitnodiging voor plantjes ;-)
    Je poef wordt leuk!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Azijn is een goed middel, ik giet vaak ook kokend water over ons pad aan de achterdeur, dat helpt ook. Maar je kunt bezig blijven hé...
      En grind zonder onkruiddoek doe ik nooit meer ;-)

      Verwijderen
  2. Hey Sigrid,
    jullie zijn goed op weg met de tuin een make-over geven. Dat is mijn vader ook nog van plan. Het onkruid heeft onze tuin geloof ik gehalveerd, en er staan te veel grote bomen voor zo'n kleine tuin. Dus als het goed is gaat mijn vader, samen met de buurman (die tuinonderhoud doet) onze tuin ook nog onder handen nemen. Haha. Je poef wordt erg leuk.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie tuin dan zal worden, veel succes voor je papa en buurman! Zo'n grote bomen zijn nog gevaarlijk om uit te doen ook!

      Verwijderen
  3. Hallo Sigrid,
    hopelijk gaat je kat dan niet meer aan die poef krabben, als het een nieuw jasje heeft gekregen, want dan kan je echt wel boos worden. Wij hebben echt veel geluk: onze katten laten de meubels met rust (op het zwarte haar na, natuurlijk). Ze hebben wel op elk verdiep een krabboom (of een krabmat aan de muur) en in de tuin een paar bomen die er moeten aan geloven...
    Dan nog veel pret in de tuin!
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn katten negeren krabpalen... Maar zo'n mat tegen de muur wil ik wel nog eens proberen...
      Ook buiten krabben ze lustig, maar toch blijven ze het binnen doen ook.
      Desondanks blijven we dol op onze poezenbeesten hé :-)

      Verwijderen
  4. Wat dapper om de poef een tweede leven te geven. Mooi en stevig haakwerk!
    Ons huis is enorm kleurrijk, met oranje vitrage aan de zijkanten van de ramen en verder voorkeur voor paars, groen, bruin en meer.
    Een grote tuin is veel werk en ik spreek uit ervaring. Bij ons veel gras en struiken en bodembedekkers. En stukjes tuin voor dahlia's, vlinder- en bijenbloemenmengsels, lathyrus en ander eenjarig spul.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je!
      Ik heb in de andere kamers wel veel kleur, ik word er vrolijk van en ik hou ook niet van dat afgezaagde beige of grijs. Maar tegen de winter zie ik het nu wel zitten om veel wit te hebben in de woonkamer voor meer licht in de donkere maanden.
      Wat de tuin betreft hebben we gelukkig ook wel redelijk wat gras.
      Misschien moet ik nog eens investeren in goeie bodembedekkers...

      Verwijderen
  5. Wat een mooie vierkanten! Hopelijk laten je katten die met rust.
    Ik zie graag naturelle kleuren, ik houd zelf niet van kleurexplosies, dus dit is naar mijn smaak prachtig :-)
    De tuin ziet er weer heel netjes uit, veel werk is zo'n grote tuin, maar zoveel plezier uit te halen ook. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk (hoop) dat mijn haakwerk te zacht is om aan te krabben, dus daarom waag ik het er op :-)
      En ja, zo'n tuin geeft inderdaad ook veel plezier, gelukkig maar! :-)

      Verwijderen
  6. Vind het patroontje in één kleur heel mooi....
    Laat je het eindresultaat ook zien ,ben heel benieuwd.
    Ik wens je een fijn weekend, groetjes Edith

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en ik laat het eindresultaat zeker nog zien. Ik had alleen te weinig tijd om verder te haken door de tuin en andere klusjes. Maar het komt nog in orde!

      Verwijderen
  7. Wat een mooie witte squares heb je gemaakt, ik vind ze echt prachtig! Het lijkt de Willow-square wel... Nee, dit haakwerk gaat zeker niet smetteloos blijven. Maar wat erg dat je katten je poef kapot maken. Wij hebben het wel eens met jonge katjes gehad dat ze in de stoelbekleding bezig waren, maar verder nooit. We hebben wel een flinke krabpaal.
    Tja, die tuin... Dat vraagt zorg en beleid. Op een gegeven moment groeit alles dicht en dan moet je wel ingrijpen! Succes met de klus hoor ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Het zou kunnen dat het de Willow-square is, in het tijdschrift stond er geen naam bij.
      En een krabpaal helpt écht niet hier thuis, ze durven zelfs er vlak naast hun nagels in het behang te zetten... Verkeerd opgevoed misschien? :-)

      Verwijderen
    2. Probeer eens een plantenspuit met water klaar te zetten..
      Zodra ze hun nagels in ongewenste spullen zetten, spuit je een keer flink.
      Daar leren ze echt van hoor!

      Verwijderen
    3. Dat zou ik eens moeten doen, ik had al eerder een product gekocht dat katten afstoot en ééntje dat katten aantrekt. Dus product 1 op de bank en poef, product 2 op een krabmat.
      Maar ook dat was tevergeefs. Dus nu de plantenspuit maar!

      Verwijderen
  8. Wat een werk in de tuin... Maar hij is/wordt schitterend!
    Onze woonkamer heeft een rustige basis in grijstinten, wat zwarte accenten en hout. Maar ook; rode eetkamerstoelen en een bonte verzameling kussens en gehaakte dekens :-)))
    Succes met je poef, wordt mooi! Ben je alleen niet bang dat de kattennagels hier juist in blijven hangen straks?
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, da's leuk, tegen een rustige achtergrond lekker felle dekens en kussens!!
      En ik vermoed dat de katten dit haakwerk te zacht zullen vinden om aan te krabben en dat ze er dus eerder op gaan slapen. MAar wie weet met die beestjes?

      Verwijderen
  9. Heerlijk rustig in 1 kleur. Hopelijk gaat poes hier niet aan krabben.
    Ik ben ook van de rustige kleuren. Hier en daar wat zacht roze maar verder niet.
    Wat hebben jullie een grote tuin. Maar inderdaad wel veel onderhoud. Een goede tip heb ik helaas niet voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tuin is vooral lang en smal, misschien toont hij wel reusachtig op de foto :-)
      ( Het is in totaal iets meer dan 6 are )
      Groetjes!

      Verwijderen
  10. Good Afternoon Sigrid, Your crochet squares are lovely and I feel they will really enhance your stool. I love tranquil colours in my living room, but in my kitchen I love vibrant blues and maroon.... quite a contrast I think. But my kitchen is a busy place, whereas my living room is a quiet place.
    The wonderful thing about gardening is, it will evolve. One year you will do something and the following year you will do something else. It takes time to make a garden and your garden is coming along nicely.
    Best Wishes to you.
    Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Thank you for your compliments and encouraging words!
    And yes, you're right, I've read somwehere that a garden is never finished.. :-)
    Have a nice day Daphne!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love your crocheted square you made and the garden.
    Thanks for sharing them at Cooking and Crafting with J&J.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow...how pretty!! :)

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk idee om zo je poef een 2e leven te gunnen. Hier ook neutrale kleuren als basis, zodat ik met de seizoenen mee kan wisselen in accessoires. Succes met de tuin (ja een grote tuin is heerlijk, maar heeft ook wel heel veel werk... weet ik uit ervaring ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen