donderdag 8 september 2016

The Ugly Blanket - part II


Twijfelend... of ik deze "using-ugly-colours-blanket" nu wél of niet mooi vindt.

Grommelend... omdat ik na elke 10 rijen 20 draadjes moet instoppen.

Zuchtend... dat ik nog maar 17 rijtjes verder gehaakt heb sinds mijn eerste bericht hierover.

Hopend... dat ik met een mooie rand deze deken misschien toch nog graag ga zien.

Hoofdschuddend... omdat ik intussen wél  nog huisjes heb gehaakt ( tip: herlees mijn vorige bericht niet! ).



Not knowing... whether I find this "Using-ugly-colours-blanket" beautiful or ugly.

Grumbling... because I have to weave in so much ends.

Sighing... because I've added only 17 rows since my last blog about this blanket.


Hoping... that I'll like this blanket more if I add a special edging.

Shaking my head... because I did crochet more houses ( don't read my previous blog ! )...




Sigrid x


PS: Haakte jij al eens iets 'tegen je zin'?
Did you ever crochet something you didn't feel for?






26 opmerkingen:

  1. Sigrid, je deken en de kleuren zien er fantastisch uit!!!! Ik ga niet aan zo'n project beginnen. Net als een omslagdoek, poncho of doorhaakvest (zo noem ik dat) krijg ik het gevoel van : er komt geen eind aan (diepe zucht) uiteraard komt dat er wel aan. Ik zou zeggen, als je zo'n moment hebt, haak of doe je wat anders. Een favoriet muziekje opzetten wil ook nog wel eens helpen (bij mij dan). Keep up the good work! Groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :-)
      En ook bedankt voor je tips, ga ik zeker doen!
      En hierna ( of hiertussen ) haak ik zeker weer een hele poos kleinere dingen, want inderdaad; het duurt lang!

      Verwijderen
  2. O ja, spaar je draadjes na afknippen op en je kunt er een amigurumi mee opvullen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Sigrid,
    eerlijk gezegd vind ik dat deken helemaal niet een "ugly blanket"! Het is zo heerlijk kleurrijk en ik vind het mooi (én een heel goed idee, om een beetje op te ruimen in de wolkast!). Misschien vindt je het alleen al daarom niet mooi, omdat je zo veel draadjes moet instoppen - na ja, dat doen we allemaal niet echt graag, hé!
    Prettige dag,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ja, het heeft vast te maken met de draadjes instoppen :-)
      Maar mijn man zei het ook al: "Deze deken is toch voor iemand anders hé?"
      Dus het is gewoon niet echt onze smaak denk ik :-)

      Verwijderen
  4. Hey Sigrid,
    Ik vind je deken erg mooi. Al die verschillende kleurtjes. Heel leuk. Dat instoppen van die draadjes, daarmee kan ik met je meeleven. Zo'n deken heb ik ook gehad. hihi.
    Fijne donderdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vind het patroon super...de kleuren zijn idd ook niet echt mijn kleuren. Wel vind ik het ecru erg goed gekozen...het brengt wat licht in de deken. Ik vind het wel moedig van je hoor...ik weet niet of ik dat zou kunnen. Wel beginnen maar dan misschien afhaken? (hihi grappige woordspeling want misschien dus juist niet afhaken ;) ). Ik ga eens kijken tussen mijn kleurtjes...heb er ook nog zoveel waarvan ik nu denk...waarom kocht ik dat ooit???? Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt. Ik vond het anders ook te donker worden.
      En euh... ik ga proberen niet 'af te haken' maar het wel af te haken :-)

      Verwijderen
  6. Ziet er toch nog mooi uit voor een 'ugly blanket'! Ik zou dat niet kunnen geloof ik, iets haken waarvan ik het zelf niet mooi vind. Knap dat je dat kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind 'm leuk! Al is inderdaad draadjes wegwerken ook een dingetje voor mij ;-)
    Ook heel goed dat je toch nog huisjes hebt gehaakt!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is toch wel leuk. Maar het zou ook niet mijn stijl zijn. Maar alleen al het idee dat je zoveel restjes kunt opruimen, zou voor mij een reden zijn om verder te gaan.
    Je kunt hem toch ook aan een goed doel geven? Die houden vaak zo van veel kleurtjes. En het idee dat er iemand warmte van heeft, doet ook wat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee, het wordt een goed doel!!! Ik ga er eens werk van maken!

      Verwijderen
  9. Mooi van lelijkheid zou ik zeggen :D Ik vind hem erg leuk en inspirerend!

    Ik snap je opmerking wel. Bij mij valt het dan meer onder te enthousiast roepen "oh dat doe ik wel" en zeker met grotere projecten. Dan vind ik het project ook wel "ugly" op dat moment maar....als ie klaar is en je krijgt de leukste oprechte reacties dan ben ik wel trots.

    Succes!
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi,mooi van lelijkheid, klopt! :-)
      Herkenbaar wat je daar zegt, misschien komt het nog goed met deze deken :-)

      Verwijderen
  10. Ik zei al in mijn reactie op je vorige bericht: ik ben benieuwd naar je volgende huisje :-D Voor jou waarschijnlijk een goed excuus om niet aan de deken te werken. Maar zo blijf je natuurlijk tegen de deken aanhikken hè ;-) Ik snap alleen niet helemaal waarom je aan iets haakt wat je kennelijk zo tegen staat. Ik heb nog even terug gelezen, maar het is niet eens een opdracht, sterker nog, ik kon niet eens duidelijk een bestemming vinden. Dat je de meeste gebruikte kleuren niet mooi vindt, wil toch niet zeggen dat je er dan maar soep van moet koken? En dan nog soep die je niet eens lust :p
    Zelf heb ik een aardige voorraad acryl en ja, daar zitten aardig wat kleurtjes tussen die ik minder mooi vind of zelfs helemaal niet mooi vind en toch komen ze soms van pas. De bolletjes hoeven gelukkig niet te eten dus ze mogen blijven liggen. Heb je niemand in je buurt waarmmee je bollen zou kunnen ruilen? O jee, ik doe nu net of ik je moeder ben, whahahaha! Sorry! Als je nou in je volgende berichtje een leuk huisje plaatst zal ik je beloven om weer heel enthousiast te reageren *giechel* (ik durf te wedden dat als je die kleuren die je niet graag gebruikt in huisjes gebruikt je ze opeens een stuk minder "ugly" vindt ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, je hebt gelijk 'mama'! ;-)
      Intussen heeft iemand me de tip gegeven om het deken aan een goed doel te geven!
      En ja, in mijn gedachten werd het eerst wél mooi, maar dan in realiteit toch wat minder.
      Enfin, komt nog wel goed en er gaan nog steeds lelijke kleuren overblijven die ik dan wel ga gebruiken voor iets leukers :-)
      Fijn weekend!

      Verwijderen
  11. Reacties
    1. Dankjewel Ageeth :-) Normaal gezien hou ik ook wel van een vrolijke mix van kleurtjes, maar deze mix blijkbaar niet. Gelukkig zijn er altijd mensen die dat wél graag zien!

      Verwijderen
  12. Ik vind het deken toch mooi, al die draadjes instoppen is minder leuk.
    Afwisselen met een ander haakwerkje, dan komt het wel in orde.
    Fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie tip, dankjewel Martine, jij ook nog fijn weekend!

      Verwijderen
  13. Eigenlijk vind ik 'm beste wel leuk! En haken tegen mijn zin, dat doe ik niet meer, tenzij ik echt bijna klaar ben. Ik trek mijn werk dan liever uit en begin met het garen aan iets anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haken is nooit tegen mijn zin. ;-) Maar heel blij zijn dat iets eindelijk af is, ja dat heb ik wel. Eindelijk tijd voor een nieuw project!!! En wanneer ik iets 'beu' ben, dan haak ik er sneller aan door. Want dat moet eerst af zijn voor ik aan iets nieuw begin.
    Volgens mij ga je uiteindelijk wel van je 'lelijk dekentje' houden. Ik vind het er in ieder geval heel leuk uitzien. :-)

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen