vrijdag 2 september 2016

Yet another house...



Hm, ik dacht dat ik van mijn verslaving 'huisjes haken' genezen was...
Het linkse huisje is het laatste nieuwe.
En voorlopig ook gewoon het laatste huisje (echt waar, die herfstdeken ligt al te lang opzij...).

Er... I thought I was cured from my addiction of crocheting houses...
The left one is the new one and...  the last one for now ( really, I mean it! ).

Maar ik heb me nog eens lekker uitgeleefd;
Ik heb een aantal van mijn favoriete kleuren gebruikt ( oranje en roze )...
Kraaltjes als kleurrijke bloemetjes op de vensterbank...
En één van mijn mooiste knoopjes werd de deurknop.
Het lijkt op één van de huisjes uit mijn oude sprookjesboek, er kan zo een oud vrouwtje naar buiten komen met haar bloemenschort aan... Vind je ook niet?

But I let my fantasy go for this last one;
I used my favourite colours orange and pink...
Tiny beads make the flowers on the windowsill...
And one of my prettiest buttons became the doorknob.
It remembers me of an old storybook of mine.
Any minute now an old lady with a flowery apron can come out of that door... Don't you think so?





Have a nice weekend!
Sigrid x




PS: Want to read more about the other houses?
Click: "starry-night" and 'House-in-the-woods'.





48 opmerkingen:

  1. Hey Sigrid,
    Ik krijg direct een glimlach op mijn gezicht als ik deze huisjes zie. Wat een schatjes zeg. Zo kun je een heel dorp bouwen. Eindeloze mogelijkheden. Haha. Ik ben benieuwd naar je herfstdeken (hoorde net op de radio dat het zondag al ''herfstig'' wordt) Fijn weekend en veel haakplezier.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Emily <3
      Ik wens jou ook een fijn (haak)weekend!

      Verwijderen
  2. Hahaha! Je kent de spreuk zeker ook: "Do not make a promise you cannot keep"... Die huisjes zijn ook te mooi!
    Prettig weekend,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, jij kent mij intussen al een beetje geloof ik ;-) Fijn weekend!

      Verwijderen
  3. Ahhh... Echt de laatste? Jammer...
    Uurtje deken, uurtje huisje? :-)))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had hetzelfde, ik kreeg ook gelijk een glimlach, lijken wel kabouterhuisjes.
    Mijn kleinkinderen zouden er weg van zijn .....
    Fijn weekend Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat schattig, het wordt zo een echt dorpje. Ach, misschien wordt er in de toekomst nog wel een huisje bij gebouwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij hebt de smaak te pakken zeg! En wat zijn ze enig!! Wat zal dat gezellig staan in jouw huis, allemaal huisjes op een rij ;)
    Ik ben benieuwd naar je herfstdeken. Fijn weekend en groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Nienke! Ja, zo op een rijtje hebben ze wel iets van een 'tochtslang' voor op de vensterbank misschien... hm...

      Verwijderen
  7. Hoi Sigrid,
    Ze worden steeds leuker wat een vrolijke huisjes.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Chris, ik werd er zelf ook vrolijk van toen ik ze maakte :-)

      Verwijderen
  8. Wat gezellig, al die popperige huisjes bij elkaar. Weet je zeker dat dit de laatste was? Ik zie al een heel kabouterdorp voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, niemand in blogland steunt mij om te stoppen met huisjes haken! :-( :-)
      Maar dankjewel voor je compliment Daphne!

      Verwijderen
  9. Ik vind het een prachtige uitvoering, de kleuren en de bloemen voor het raam <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hihi inderdaad een sprookjeshuis, maar zo leuk!! Knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schattig, ik vind ze allemaal super leuk! Gewoon jammer dat je niet meer maakt ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Akkelien, en ik die dacht dat ik iedereen verveelde met mijn huisjes :-)

      Verwijderen
  12. Ze zijn zo mooi, je huisjes. Ik zou er af en toe toch nog eentje maken.
    Fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je... en ja... misschien maak ik er nog wel eens eentje ;-)

      Verwijderen
  13. Nou, maar huisjes zijn natuurlijk gewoon een leuk terug kerend thema... Wat te denken van een herfsthuisje straks? Of een winterhuisje, een kersthuisje, een snoephuisje, een sprookjeshuisje?
    Maar natuurlijk wil je deken ook aandacht en ik ben benieuwd of ie die krijgt...
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh nee, nu maak je het me nog moeilijker, met al die inspiratie :-)
      Jij ook fijn weekend,
      Sigrid

      Verwijderen
  14. Oh, leuk weer, een heel gezellig huisje! Ik ben benieuwd naar de volgende, hahaha :-D
    Maar een herfstdeken is ook heel leuk, misschien gewoon meer haaktijd inplannen? Kan best als het weer herfstig wordt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is natuurlijk dé ideale oplossing; gewoon extra haaktijd! Je hebt gelijk :-)

      Verwijderen
  15. Hi Sigrid,

    Another cute little house, love the sweet details!!!

    Ingrid xx
    Myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Ingrid :-) I'm happy with the result too!

      Verwijderen
  16. Wat zijn je huisjes ontzettend leuk! ;-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marijke, ik twijfelde even dat ze niet te kinderachtig waren, maar iedereen is er enthousiast over blijkbaar :-)

      Verwijderen
  17. I just love your little houses they are as cute as can be, thank you for sharing with the stash party. :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. SUCH a neat idea! :)

    I would love for you to share this with my Facebook Group for recipes, crafts, tips, and tricks: https://www.facebook.com/groups/pluckyrecipescraftstips/

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I just adore these cute and colorful houses!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Congratulations your cute little houses have been featured. :)

    BeantwoordenVerwijderen