vrijdag 28 oktober 2016

Donut pull switch for Emily




Ik weet niet hoe het weer er bij jullie uitziet, maar hier in Vlaams-Brabant is het al de hele week herfst: Mist... Grijs... Fris... Donker...
Dus we kunnen af en toe niet anders dan het licht aan te knippen.
En dat is nu een stuk leuker geworden op de kamer van dochter Emily.

I have no idea what the weather is like where you are at the moment, but here, in Flanders (Belgium) it has totally become fall:  Fog... Grey... Chilly... Dark...
So we need to flip the switch of the lights now and then.
And that has become a little more fun in the bedroom of our daughter Emily.




Toen we ons huis kochten ( bouwjaar 1960 ), hing er in de slaapkamer die bestemd was voor onze dochter een ouderwetse trekschakelaar.
Sommigen onder jullie zouden hem misschien meteen verwijderd hebben, maar ik niet.
Ik vond dat juist charmant en gezellig.
En dochter vond het op 5-jarige leeftijd vooral plezierig om aan het touwtje te trekken en het licht aan en uit te toveren.
Dus we hebben hem gewoon vervangen door een nieuwe trekschakelaar (het plezier moest wel veilig blijven).

When we bought our house ( build in 1960 ), there was an oldfashioned pull switch in the bedroom that was intended for Emily.
Maybe some of you would have get rid of that, but not me.
I think a pull switch is charming, it gives me a cosy feeling (don't ask me why!).
And Emily thought it was magic to pull the string again and again to put on and off the light when she was only 5.
So we replaced the switch by a new one ( yet the magic had to be safe! ).


Maar nu mocht er wel iets 'cooler' aan die schakelaar komen.
Een donut bijvoorbeeld.
Het patroon komt uit een exemplaar van Simply Haken, waar de donut als speldenkussen werd gebruikt. 
Ik haakte hem nog al eens, als sleutelhanger voor dochter haar schooltas.( Zie: 'donut' ).
Alleen toen naaide ik er kraaltjes op als versiering.

But now daughter is 11, the string could be much more trendy!
Like perhaps a donut?
I found the pattern in an older magazine of Simply Crochet ( the dutch version ), where the donut was used as a pin cushion. ( Pattern designed by Becky Garratt )
I did crochet it before as a key chain for Emily's schoolbag ( Look: 'donut' ).
Back then I used beads to dress up the donut.



De donut is intussen goedgekeurd en ik... ik haak vlijtig verder aan het dekentje voor mijn grootmoeder. Lekker warm en gezellig om mee bezig te zijn op dit moment.
Wat voor gezelligs zijn jullie nog aan het haken?

The donut has been approved and I'm back to the blanket for my grandmother.
That is so warm and cosy on the couch, crocheting a blanket.
What are you all making at the moment?



Sigrid x








Pinterest is the world’s catalog of ideas.
Find and save recipes, parenting hacks,
style inspiration and other ideas to try.

30 opmerkingen:

  1. Zo'n trekkoord is zo fijn en prachtig met de donut. Mijn creativiteit staat een soort van stil i.v.m. de opleiding die ik volg.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je!Hopelijk valt de opleiding een beetje mee en kan de creativiteit snel volledig terugkeren ;-)

      Verwijderen
  2. Hallo Sigrid,
    jaaaa, ik ken die trekschakelaars ook én in vond die altijd leuk. Die in de oude slaapkamer van mijn moeder bij mijn grootouders (waar ik dan kon overnachten) had er één met een ouderwetse bruine kwast. Ik moet toegeven, een donut zou ik ook mooier gevonden hebben...
    Prettig weekend,
    Marjan
    P.S.: Ik haak een sjaal en en tas - ja, weer twee (enfin, eigenlijk zijn het er nog een paar meer) dingen tegelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je brengt me nog op ideeën, een kleurrijke kwast voor als de donut versleten is... :-)
      En dat is niet erg dat je aan enkele dingen tegelijk haakt, want het is toch altijd mooi en goed gelukt bij jou!

      Verwijderen
  3. Superschattig. Zal je dochter blij mee zijn.
    Net een plaid afgemaakt, nu wachten op iets lichter weer om foto's te maken.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ben benieuwd naar je plaid! Vervelend met dat slechte licht hé, ik had geprobeerd met de flits, maar dat is ook niet handig...

      Verwijderen
  4. Een schitterend origineel idee ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Sigrid,
    Wat super leuk. Zo'n trekschakelaar hebben wij nog voor het licht op zolder. Heel grappig. makkelijker zoeken naar zo'n lang draadje. Heel leuk die donut. Op mijn haaknaald staat jouw Simple Saturday infinity scarf hihi. Het haakt heerlijk weg. Dankjewel voor je patroon :-).
    Fijne avond en een fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja,dan kun je na die sjaal iets haken voor het touwtje van de zolderlamp? :-)
      PS:Ik vind het een compliment dat je geïnspireerd raakte door mijn sjaal.
      Verander het gerust naar je eigen smaak hoor!

      Verwijderen
  6. Nou Sigrid hier was het deze week ook echt herfst ...
    in de slaapkamer van mij ouders hing ook een trekschakelaar
    wel makelijk hoef je je bed niet uit ...maar die van je dochter is echt heel
    leuk geworden met de donut ...een fijn weekend
    lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, is echt gemakkelijk, zo'n ding.
      Jij ook fijn weekend!

      Verwijderen
  7. Ik heb hier is huis ook nog zo een twee trekshakelaars hangen, ik haakte er een bloemetje voor,
    groetjes
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, een bloemetje lijkt me ook mooi! Vroeger hing er een gehaakt popje aan eigenlijk, maar dat paste niet bij het behang en het was te kinderachtig geworden voor mijn 11-jarige ;-)

      Verwijderen
  8. Wat super leuk gedaan! Helemaal nu het idd donkerder word. Ik zou de schakelaar ook laten zitten, super die ouden dingentjes maken je huis! Ik haak ook aan twee dekens maar dat schiet niet zo op. Heb veel verjaardagen komende tijd en nu het kouder word willen veel mensen lekkere dikke sokken dus ben ik lekker aan het breien! fijn weekend verder

    Groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij weet precies goed wat te doen! Mijn deken schiet ook niet zo op hoor...
      Dat sokken breien, wou dat ik het ook kon! Die gebreide sokken zijn veel warmer en beter dan gekocht sokken.

      Verwijderen
  9. Wat een leuk item op de muur! Heel origineel. Zo'n trekkoord heeft inderdaad wel iets charmants en jij maakt er weer iets heel bijzonders van!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, dit is wel een heel leuk idee! Straks gaat ze nog met haar tanden het licht aan doen XD

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leukerd! Staat erg fleurig.

    Ik ben al weer druk in de weer met kerstballen haken, misschien wat vroeg maar dan zijn in ieder geval optijd af, haha.

    Fijn weekend!

    Liefs Froukje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goh, ik durfde het zelf nog niet te bekennen, maar ik ben ook aan kerstdecoratie begonnen!

      Verwijderen
  12. O ja, zo'n trekkoord... Enig juist! En zo onwijs gemakkelijk. Maar wat heb je die leuk gepimpt met een donut.. O, hoe kom je er toch op!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier in het westen van Nederland was het van hetzelfde weer. Maar vandaag hadden we een schitterende dag.
    Leuk idee om aan het trekkoord een donut te maken.
    Ik heb me vanavond op een rendier gestort. Kijk maar naar deze link:
    http://haak-in.blogspot.nl/2016/10/oh-deer.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben juist gaan kijken, wat mooi! Prachtig garen ook, en zo leuk met het gewei!

      Verwijderen
  14. Wat een ontzettend vrolijke donut! Doet me aan vruchtenhagel denken. En aan een echte donut natuurlijk, jummie :-))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh gosh...this is adorable. :)

    I would love for you to share this with my Facebook Group for recipes, crafts, tips, and tricks: https://www.facebook.com/groups/pluckyrecipescraftstips/

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen