zaterdag 8 oktober 2016

Just for fun


You know how it goes, you start without a pattern, and suddenly your crochet becomes something different than you had in mind.
I wanted to make a key chain, but my daughter, Emily, thought it looked like a little bag.
And then the bag looked like a creature in her eyes.
So I glued some googly eyes on it and heard 'Aw, mum, that's so cute, make another one please!'
And then there were three of them...

Je kent dat wel, je begint aan iets te haken zonder patroon en plots wordt het iets helemaal anders.
Ik wou eigenlijk met een paar restjes een sleutelhanger haken, maar toen vond dochter Emily dat het net een 'zakje' werd.
En even later zag het zakje eruit als een beestje.
Ik plakte er nog wiebeloogjes op en hoorde: 'Oh, zo schattig, haak er nog eentje, mama!'
Toen kwam de rest van de familie erbij...



They were called 'Tir, Tar and Tor'.
Now I have to think again of my key chain, because these little monsters were adopted by my own little monster, Emily ;-)

Nu zijn ze met drie en ze worden 'Tir, Tar en Tor' genoemd.
Nu moet ik natuurlijk nog iets anders bedenken voor die sleutelhanger, want deze zijn al in beslag genomen  ;-)



Have a nice weekend,
Fijn weekend,
Sigrid x







24 opmerkingen:

  1. Dat is een vrolijk begin van mijn dag, dank je wel! Ze zijn zo aandoenlijk.
    Fijn weekend voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'Just for fun' Meer hoeft het eigenlijk niet te zijn, ze zijn geweldig! Big smile on my face! :-))))
    Fijn weekend!
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, zo'n klein prulletjes kunnen ook leuk zijn!
      Fijne zondag nog,Sandra!

      Verwijderen
  3. Hallo Sigrid,
    wat zo een paar wiebeloogjes uitmaken: het trio ziet er echt schattig uit! Een beetje gelijk Barbapapa uit die jaren 70...
    Prettig weekend,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar moest ik ook aan denken, aan Barbapappa :-)

      Verwijderen
  4. Ze zijn heel erg leuk! Lekker vrolijk :-)
    Groetjes en fijn weekend!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach ja, als je er maar iemand blij mee kunt maken hé ;-)

      Verwijderen
  5. Wat een heerlijk verhaal weer! Ik heb dat ook zo vaak, alleen belanden mijn uitprobeersels dan meestal in de vuilnisbak. Er alsnog is grappigs van maken is natuurlijk een veel beter idee. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, dat gebeurt hier ook nog wel vaak, dat ik het moet weggooien!
      Denk dat ik vaker mijn fantasie moet gebruiken, of vaker mijn dochter moet laten meebeslissen, hihi.

      Verwijderen
  6. ze doen me denken aan de grobbebollen bij Tita Tovenaar! Leuk hoe zoiets kan ontstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik word er spontaan vrolijk van! Wat een leukerdjes heb je gemaakt en die oogjes doen het ook zo goed...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, heerlijk dat enthousiasme van de kids! :-D Ik heb er hier ook zo een, zelfs nu hij 21 is XD

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Sigrid,
    Wat een vrolijke beestjes. :-). Heel erg leuk. Ze maken me direct vrolijk :-).
    Fijne avond en een fijn weekend nog.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Emily, jij ook nog een fijne zondag x

      Verwijderen
    2. tof ideetje, en je ziet wel van het één komt het ander en kinderen zij vlug blij en opgetogen met die vrolijke kleurtjes en wiebeloogjes
      groetjes
      Micheline

      Verwijderen
  10. Hihi wat een leukerds! Vooral die gekleurde vind ik leuk, zo lekker vrolijk! Ben benieuwd naar de sleutelhanger :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hihi, super leuk. :-)
    Je kan nog een Tur maken als sleutelhanger. ;-)

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hihi super grappig zijn ze. En ook zo gezellig om met je kinderen zo te fröbelen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha! These are so cute!

    I would love for you to share this with my Facebook Group for recipes, crafts, tips, and tricks: https://www.facebook.com/groups/pluckyrecipescraftstips/

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen