woensdag 12 oktober 2016

Let's go home


Ik weet niet of jij dat ook hebt, maar voor mij is het altijd een spannende zoektocht om mijn sleutels terug te vinden in mijn handtas.
Zo gaat dat ongeveer:
Een eerste blinde greep en ik heb zakdoekjes vast.
Nog eens grabbelen, waarbij ik mijn portemonne opzij duw en een doosje TicTac's grijp.
Een geërgerde zucht.
Ik doe mijn handtas wat verder open en kijk, lichtjes zwetend, bang dat ik mijn sleutels ergens vergeten heb.
En dan opluchting en een diepe zucht, daar zijn mijn sleutels, onder mijn gsm gegleden!
Daarom haakte ik een sleutelhanger van formaat, makkelijk terug te vinden om snel naar huis te kunnen gaan ;-)


Maybe you've got the same problem? I can never find my keys in my bag!
It goes like this when I search my keys:
First I take a blind grab in my bag and I find my handkerchiefs.
Then I grab again, push my wallet aside and I find some candy.
Irritated sigh follows.
I open up my bag a little more and take a look, slightly sweating, a little worried that I forgot my keys somewhere.
And then relief and a deeper sigh, there they are, underneath my mobile phone!
So that's the reason why I made a rather big key chain, easy to find so I can go home quickly!



Hmm... gehaakte sleutelhanger, gehaakt gsmhoesje, gehaakte sjaal,...

Thuis: omhaakte poef, gehaakte zeteldeken, omhaakt windlicht,...
Zou ik haakverslaafd zijn? Nee toch? Hihi...

Eh... crocheted key chain, crocheted mobile cover, crocheted scarf...
At home: crocheted stool, crocheted blanket, crocheted candlelight cover...
Would you call me crochet addicted? No... really? Haha
...



Sigrid x



PS: See other key chains I made before?
From left to right:
Donut
Tutti fruity
Candy Crush





29 opmerkingen:

  1. Een huisje, en heel leuk. Ja, ik haakte een grote sleutelhanger, voor mijn lippenstift. Twee in een niet meer kwijt. Liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat ken ik. Ik schud dan eens met mijn handtas en dan hoor ik dat ik ze toch wel bij heb. ;-) En dan vind ik ze in een hoekje. :-)
    Super leuke sleutelhanger.
    Volgens mij ben je haak- en huisjesverslaafd. ;-) Maar er zijn veel ergere verslavingen hoor. :-)

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, dat vergeet ik altijd; eens schudden met mijn handtas! Goeie tip ;-)
      En euh, kom jij dan ook bij de zelfhulpgroep van haakverslaafden? Hihi!

      Verwijderen
  3. Hallo Sigrid,
    een sleutelhanger kan niet groot genoeg zijn (in de handtas van een vrouw...)! Ik heb een grote bloem, die ik altijd snel vind. Het huisje past natuurlijk 100% bij jou!
    Prettige woensdag,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, daar had ik ook nog aan gedacht; een bloem. Hmm... dat wordt mijn volgende dan :-)

      Verwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad ik ben ze ook altijd kwijt,wat een leuk idee en zo handig.
    Verslaaft aan het haken .......maar wel een leuke verslaving toch?
    Je houd er iets prachtig's aan over en meestal functioneel.

    Groetjes Edith

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad een leuke én nuttige verslaving :-)

      Verwijderen
  6. Hihi, je hebt nu een gehaakte sleutelhanger, een gehaakt telefoonhoesje, als je nu ook nog eeen hoesje voor je pakje zakdoeken haakt en een gehaakte portemonnaie hebt wordt het nog lastig om je sleutels te vinden XD

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Proest :-) Ik zal mezelf maar wat bedwingen zeker? ;-)

      Verwijderen
  7. Superleuk geworden, echt een prachtig huisje!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I can see the need for one. :) Cute!!
    xx Beca

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb eigenlijk altijd mijn sleutel in mijn jaszak of portemonnee. Hoezo georganiseerd? denk ik ineens.
    Ik vind je huisje super gaaf.
    En of je verslaafd bent? Dan doe ik met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In mijn jaszak, dan ben ik bang dat die er uit valt of dat er een scheur in de voering is en de sleutel er dwars door valt :-)
      En in mijn portemonnee passen ze niet. Maar het is wel super dat je een vaste plaats hebt daarvoor.
      En heel fijn dat je meedoet met de verslaving! Hihi

      Verwijderen
  10. Verslaafd?? Neejjj, valt helemaal niet op hoor!
    Een mooie en gezellige oplossing voor een bekend probleem.
    Sinds kort heb ik een handtas met zo'n geïntegreerd sleutelkoord; scheelt veel schrikmomenten :-))
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Sigrid,
    Wat een leuke sleutelhanger. Heel handig ook. Ik heb voor mijn autosleutels een sleutelhanger van mijn buurvrouw gekregen. Een slipper met braziliaanse vlag, aangezien mijn buurvrouw Brazialiaans is. :-). Heel handig :-)
    Fijne avond en een fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, da's ook superleuk, zo'n slippersleutelhanger :-)

      Verwijderen
  12. Wat een gedoe altijd he, het vinden van je sleutelbos! Zo'n fel gekleurde sleutelbos zal vast helpen!
    Hier in huis is het inderdaad niet anders, met al die gehaakte spullen. En zo lang manlief niet klaagt blijft het lekker zo. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, onze haakverslaving kan immers helemaal geen kwaad, juist extra gezellig in huis vind ik :-)

      Verwijderen
  13. Leuk blogbericht! Hahaha, ik herken het helemaal... Maar sinds ik een tas met voorvakje heb, en deze speciaal heb bestemd voor m'n sleutels gaat het helemaal goed! En ik leg ze dus ook nergens meer zomaar neer.
    Natuurlijk is jouw gehaakte huisje veel leuker en origineler dan het saaie vakje van m'n tas, dus wie weet volg ik je voorbeeld nog wel eens...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo'n zakje is zeker ook handig, het binnenzakje in mijn handtas diende daar eerst ook voor, maar toen is de voering gescheurd :-) En omdat de tas zo handig is, wou ik niet dadelijke een nieuwe kopen. Ik zou natuurlijk ook gewoon de voering kunnen herstellen, dat ik daar nog niet aan gedacht heb :-)

      Verwijderen
  14. Een heel herkenbaar probleem. Tas waar veel in kan waardoor je ook veel kwijt ben. Vooral sleutels.... Je sleutelhanger is erg leuk geworden.
    Ik vind altijd een nadeel met gehaakte sleutelhanger dat het draadje snel door slijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I love this, so cute. :)

    I would love for you to share this with my Facebook Group for recipes, crafts, tips, and tricks: https://www.facebook.com/groups/pluckyrecipescraftstips/

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen