zaterdag 15 oktober 2016

Simple Saturday Infinity Scarf ( + how to )


Julia-garen van Zeeman, haaknaald 8, vasten haken en tot 2 tellen.
Zo simpel kan het leven zijn ;-)

Op een grijze zaterdag begon ik nog eens aan een sjaaltje voor mezelf.
3 rijen vasten in het rond, de lengte afgemeten aan een goedpassende colsjaal.
Daarna 2 vasten in de eerste steek, een steek overslaan en 2 vasten in de volgende steek, steek overslaan, 2 vasten in de volgende steek...
Bij de volgende rij komen de 2 vasten dan in de opening tussen de 2 groepjes van 2 vasten van de vorige rij.
Zoveel rijtjes doorhaken als je de sjaal breed wilt hebben, met als randje opnieuw 3 rijen gewone vasten in elke steek.  Simpel dus! Easy as a Saturdaymorning ;-)


Thick wool, hooksize 0 (UK-Canada), double crochets and counting to 2.
That's how easy life can be!

On a grey Saturday I started this cowl for myself.
3 rows of double crochets in the length, the size of another scarf that fitted me well.
I didn't turn my work, I crocheted in the round if you know what I mean.
Then 2 dc's in the first stitch, skip a stitch, 2dc's in the next stitch, skip a stitch,...
In the next row, the 2 dc's are made in the space between the 2 pairs of 2 dc's of the previouw row.
You go on with this stitch until you think the scarf is wide enough.
Ending with another 3 rows of regular dc's in each stitch.
Simple and easy as a Saturdaymorning :-)


Een ander voorbeeld van eenvoudig, dat zijn mijn schaaltjes met herfstschatten.
Het prachtige roodbruin van kastanjes en het oranjebruin van beukennootjes in blauwe kommetjes.
Wie heeft er nu gekochte herfstdecoratie nodig, als het zo simpel kan zijn.
En ik kan daar eenvoudigweg van genieten ;-)
Jij ook?

Another example of simplicity, that are my bowls with fall treasures.
The red and orange browns of chestnuts and beech nuts contrasting with the blue of my bowls.
Who needs some bought fall deocration, when it can be this easy?
I simply love it! And you?





Sigrid x







26 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n werkje op een grijze dag. En voor de dag om was, was het sjaaltje af.
    Leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, het was ook leuk, zo'n tussendoortje :-)

      Verwijderen
  2. Ik ook!! Mooi!
    The simple pleasures. Als je ze maar ziet/wilt zien :-))
    Fijn weekend nog!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, je moet ze gewoon maar zien ;-)
      Jij ook nog fijne zondag!

      Verwijderen
  3. Ik houd van simpel en vind jouw sjaal mooi :-) Leuke steek heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo simpel maar zo mooi !!!
    en de sjaal en de herfstschatten...
    heel veel groetjes en nog een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja hoor. Simpel is het mooist.
    In herfstdecoratie én in haakwerk.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie sjaal geworden! Simpel kan prachtig zijn. Groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Sigrid,
    geen "schnickschnack" en door deze eenvoud gewoonweg chic! Perfekt voor een trieste zaterdag in de herfst.
    Prettige zondag,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb weer een nieuw woord geleerd: 'schnickschnack'! Klinkt goed :-)

      Verwijderen
  8. Mooi! Hieruit blijkt maar weer dat basic vaak het mooist is!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar houd ik van, eenvoudig. Mooi, net zoals je herfstschatten. Nog een fijne ZONdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie sjaal en vast ook heerlijk zacht met dit garen. Ik ga er momenteel ook weer helemaal mee los.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Thank you for sharing your wonderful post at #OverTheMoon. I look forward to what you will share next week! Do something special. Give yourself a standing ovation today! We hope you’ll come back again next Sunday when we open our doors at 6:00 PM EST. “Like" someone in person today!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Sigrid,
    Wat een simply pleasures. Heerlijk zo'n simpel werkje dat zo af is. Dit bedoelde ik in mijn reactie op je give-away. Je deelt altijd leuke patronen :-). Ik heb hem opgeslagen en ga even kijken naar dat julia garen (als het er nog is) want ik ben benieuwd. Ik had mijn moeder eigenlijk een sjaal beloofd voor haar verjaardag (in Juli al, *slik*) maar dat project ligt nog ergens bij de mislukte stapel. Misschien dat ik haar maar zoiets maak, Lekker simpel en warm voor de winter. Bedankt voor het delen van dit leuke patroon.
    Fijne maandag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. This looks so great! :)

    I would love for you to share this with my Facebook Group for recipes, crafts, tips, and tricks: https://www.facebook.com/groups/pluckyrecipescraftstips/

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Sigrid,

    Nog even een vraagje. Hoeveel Julia garen heb je gebruikt?? Ik ga hem voor mijn moeder maken en heb 2 bollen meegenomen, maar heb geen idee hoeveel ik nodig heb haha.
    Alvast bedankt voor je antwoord :-).
    Fijne woensdag.

    lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met 2 bollen kom je toe! Ik heb slechts anderhalve bol Julia gebruikt, maar de sjaal mag gerust nog iets breder dus je zou de 2 bollen volledig kunnen ophaken eventueel.
      Veel plezier ermee xxx

      Verwijderen
    2. Dankjewel Sigrid, hoeveel steken heb je opgezet?? Volgens mij is die van jouw vrij lang :-).
      groetjes

      Verwijderen
    3. Ja, ik heb hem graag een keertje gedraaid, zodat hij dubbel zit en nog warmer is :-)
      Het waren 125 steken, dan hangt hij voor mijzelf net goed. Groetjes!

      Verwijderen
  15. Love your white scarf! Several years ago I made one in a cranberry wool following almost the same pattern. In fact, your pattern is essentially what I use to crochet dishcloths, https://mykeeponkeepingon.blogspot.com/2014/07/crochet-dishcloths-and-pattern.html. Thanks for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen