zondag 6 november 2016

A scarf for grandma - and an accident


Perhaps you remember I was making a blanket for my grandmother?
It was taking too long to finish though and I was dying to give the other blanket to my grandfather.
So I decided to put the grandma plaid aside, nearly half done.

Misschien herinner je je dat ik een deken aan het haken was voor mijn grootmoeder (bomma) ?
Het leek alleen jaren te duren eer die klaar ging zijn... en ik wou zo graag die andere deken voor bompa gaan geven.
Dus legde ik de deken voor bomma opzij, ik was bijna in de helft (optimistisch geschat)...


Instead I made a quick scarf for grandma.
She often has a soar neck, so I figured a warm scarf would help.
And ofcourse, old ladies love a golden touch, so I finished the scarf with a golden edge.

In de plaats van de eindeloze deken, haakte ik een snelle sjaal.
Ze klaagt soms van een zere nek, dan zou een warm sjaaltje wel eens deugd kunnen doen.
Mijn grootmoeder houdt van details en versieringen, dus werkte ik de sjaal af met een gouden randje.



The scarf is not too long, but perfect to wear inside as well.

Ik maakte hem niet te lang, maar precies goed om ook binnenshuis te kunnen dragen.


My grandparents were very happy with these gifts.
They admired the blanket for grandfather, 'Look at all those colours! You must have spent days working on it!'
And grandmother thought the scarf was perfect and liked the touch of it.

Mijn grootouders waren echt blij met mijn cadeautjes.
Ze bewonderden de deken voor bompa: 'Amai, zoveel kleurtjes! Daar zul je wel lang aan bezig geweest zijn!'
En bomma vond de sjaal perfect en streelde de sjaal een paar keer.



But then... a few days later...
The lovely, friendly dog named Fanny, liked the blanket too...,
decided to taste it... and made a few holes!
Grandfather was mad at Fanny and sent her outside for awhile.
He was afraid I was going to be mad too, but I'm not.
I love animals, and they don't do things like this on purpose.
So I'll just fix the holes ( I don't know how yet! ) and hopefully Fanny won't be alone with that blanket anymore :-)

Maar toen... enkele dagen later...
Een ongeluk dat Fanny noemt, langharig en vriendelijk,...
wou eens proeven van die deken... en beet er een paar gaten in!
Bompa stuurde de hond naar buiten voor een poosje want hij was heel boos.
En hij was een beetje ongerust dat ik ook boos ging zijn.
Maar dat ben ik niet! Ik hou van alle dieren en ik weet dat ze zoiets niet uit kwade wil doen.
Dus ga ik de gaatjes proberen te fixen ( Sandra van 'Beautiful Boardwalk', jij kent dit probleem hé?).
En hopelijk wordt die lieve Fanny dan niet meer alleen gelaten met de deken :-)


To end this blogpost I'll show you my new friend.
This turtle dove comes to visit me every day.
Just sitting there watching me, on her/his own, but actually rather close to our house.I'm throwing old bread and nuts outside and hope (s)he'll stay...I'm still looking for a name for my friend.How would you call him/her?

Om dit bericht te eindigen, laat ik je mijn nieuwste vriendje zien.
Deze tortelduif komt elke dag naar ons huis.
Daar zit hij/zij dan, rondkijkend in z'n eentje, best kortbij ons huis eigenlijk.
Ik gooide sowieso al oud brood en nootjes buiten, maar nu ook wat dichter in zijn/haar buurt.
Hopelijk blijft hij/zij nog een hele tijd komen.
Ik zoek alleen nog een naam voor hem/haar. Hebben jullie een ideetje?



Sigrid x






32 opmerkingen:

  1. Prachtig gemaakt, Sigrid! Ze zullen inderdaad wel heel blij geweest zijn met je mooie geschenken. Goed dat je wist hoe je ze moest herstellen, ik zou het niet weten. Maar ja zo ken ik jou! Is er iets wat je niet kan? Ik heb ook een hele tijd een bosduif op bezoek gehad en ik had haar naar mijn grootmoeder genoemd, Jeanneke 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, Jeanneke is een grappige naam voor een duif :-)
      Ik weet nog niet direct hoe ik het moet fixen hoor! Ik denk dat ik ga proberen de randen van het gat zo te naaien dat het niet verder kan uitrafelen en dan iets haken als applicatie over het gat x 3.
      Ik hoop dat het lukt op die manier...
      Dikke knuffel, bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  2. Goh, wat een verhaal! Wel jammer dat er gelijk een gat in de deken is gekomen :-/
    Succes met fixen!
    Gezellig, de duif! Ik denk aan Dolly.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh Dolly is een leuke naam! Past er ook wel bij...
      Fijne zondag nog!

      Verwijderen
  3. Lovely gifts for your grandparents, but too bad Fanny decided to taste the blanket. If the holes are not too big I think you can try to cover them by sewing appliques on the holes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's, I was thinking about appliques indeed...

      Verwijderen
  4. Ik denk bij alle duiven aan Dikke Dollie van Pluk van de Petteflet. Wij houden verder niet zo van duiven, wegens overmatig koeren in de vroege ochtenduren en het opeten van alles wat net boven de grond komt in de moestuin.
    Wat fijn om je grootouders zo blij te maken! Ik zou flink zigzaggen met de naaimachine en er inderdaad een mooie applicatie op doen. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, dikke Dollie... Ze is alleen niet zo heel dik, ons duifje.
      En ja, gelukkig heb ik geen moestuin meer, dus de vogels zijn me niet tot last.
      De bessenstruiken geven overvloedig dus dat deel ik graag met de vogeltjes.
      Het gekoer, gekras en getsjilpvan al die verdervriendjes storen me gelukkig niet, ik ben zelf een vroege vogel, haha.
      Bedankt voor de tip van de naaimachine... moet zoiets proberen inderdaad.

      Verwijderen
  5. Hallo Sigrid,
    die sjaal is heel mooi geworden en het deken krijg je zeker nog klaar (misschien als kerstcadeautje). En ik hoop maar dat het je lukt, de gaten in het "ugly" deken te stoppen.
    Wat denk je van Columbina (nomes est omen) voor de duif? Een beetje lang misschien... Hmmm?
    Nog een prettige zondag,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Columbina is ook origineel :-)
      Het wordt moeilijk kiezen...
      PS: Kom je me niet snel helpen met de gaten in het deken? hihi

      Verwijderen
  6. Wat fijn dat je je grootouders zo blij hebt kunnen maken! Minder dat de hond haar tandjes in de deken heeft gezet, maar daar vind je wel weer wat op (bv inderdaad, net als Sandra hondenpootjes erop)
    Grappig dat mijn voorgangsters hierboven met meisjesnamen komen, bij mij komt Lucas als naam bovendrijven XD

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, Lucas :-) Zo noemt mijn vader toevallig ook, maar het zou een leuke duivennaam zijn, haha!

      Verwijderen
  7. Hartverwarmende cadeautjes ...
    Ik dacht aan Noa ...
    Dit duifje brengt vrede ...
    Fijne zondag ...
    lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Noa is ook mooi! En als ze vrede brengt, mag ze van mij snel overal naartoe vliegen :-)

      Verwijderen
  8. Hey Sigrid,
    Wat een mooie sjaal. Wat fijn dat ze blij waren met hun cadeautjes. En wat jammer van het gat in de deken. Iets minder leuk. Hopelijk kun je het maken. :-)
    Fijne zondag nog.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lief, de cadeautjes voor je grootouders. Het ongeluk met de deken zal je wel oplossen.
    Ik dacht aan "paloma" : spaans voor duif
    Fijne week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's een goed ideetje, Paloma. Dan moet ik meteen aan een bekend liedje denken :-)

      Verwijderen
  10. tip: boord is niet zo gezond voor vogels ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nat brood, of brood in melk is inderdaad zeker niet gezond voor vogels, maar het is granenbrood, dus stel ik me voor dat die graantjes dan toch wel geen kwaad kunnen... Hopelijk.

      Verwijderen
  11. Ik hoop dat je de deken nog kunt repareren. Pas maar op met je duif, want voor je het weet heb je er een heleboel. Ik heb ze hier ook. Maar ik geniet er gewoon van. Heerlijk als je vogels in je tuin hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat de duifjesinvasie in toom gehouden wordt door de massa kauwen en eksters die hier zitten, maar het geeft niet moest het hier eivol vogels zitten. Het enige nadeel is de vogelpoep :-)

      Verwijderen
  12. Mooie kadootjes voor je bomma en bompa (klinkt zo leuk ;) ) en ja...het hondje..ik snap jou...ik hou ook van dieren. Bij Sandra is het ook heel leuk geworden...dat gaat vast goed komen! Lief duifje...ik vind Noa ook heel mooi wat Atelier Valerie voorstelde. Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hihi, ja vlug een deken maken kan soms serieus tegen vallen he. ;-)
    Bomma zal wel blij zijn met haar leuke/warme sjaal. :-)
    Jammer van het dekentje, maar dat kan altijd gebeuren. Niets dat jij niet kan oplossen. ;-)


    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooohhh.... ook jouw deken kreeg liefdesbeetjes....
    Wat is dat toch hè? Zouden ze een beetje van de liefde proeven die we erin verwerkten? Vast wel.
    Mooi, die sjaal voor bomma. Lekker met wat bling voor hippe oma :-)
    Als het een houtduuf was, zou ik zeggen; Dick Trom, maar zó dik is dit duifje (nog??? :-)) niet.
    Liefs,
    Sandra
    P.S. Succes met fiksen! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, 'liefdesbeetjes'... met veel liefde mij extra werk geven zeker? :-)
      Dick Trom is ook een leuke naam, maar inderdaad, nog niet zo dik momenteel, hihi.

      Verwijderen
  15. Aagh wat lief dat je dit voor je grootouders maakte! En wat een mildheid naar de hond <3 Hopelijk kun je hem nog maken, er zit genoeg uren werk in!!
    De sjaal is ook prachtig zo met de gouden rand!

    Wat een gezelligheid een duif, bij mij zitten er ook altijd twee, een stelletje <3 Soms vliegt er 1 tegen mijn raam! Hopelijk heb je een mooi passende naam voor het beestje!

    Groetjes Marijke!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marijke! En ja, ik kan nooit boos zijn op dieren, ze weten niet beter!
      Wat leuk, dat stelletje duiven bij jou, normaal zitten tortelduifjes inderdaad per 2. Misschien rouwt deze... of is hij/zij gewoon nog single :-)

      Verwijderen
  16. Een ongeluk zit in een klein hoekje (huisdiertje). Goed dat jij zo van alle dieren en van jouw Bompa en Bomma houdt. Gelukkig kun je goede raad halen bij Sandra. Ik hoop dat jij het gat net zo mooi kunt repareren.
    Jouw Bomma heeft nu een fijne warme sjaal met wat bling. En jij kunt rustig doorwerken aan die mooie deken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oeps, wat een gat in de mooie deken! Nou, een deken met een verhaal moet je maar denken. Heb je al ideeën hoe je het kunt repareren?
    Je maakte een sjieke sjaal! Geen wonder dat deze in de smaak viel. En nu het dekentje weer verder oppakken zeker..

    BeantwoordenVerwijderen