zaterdag 26 november 2016

Christmas card with mountain hare: DIY


Dat komt er van, bezig zijn met 4 projecten tegelijk en dan is er niks af om op mijn blog te showen!
Ik kan echter wel iets anders laten zien ... want ik kreeg gisteren knutselkriebels!
En héél af en toe... mag het eens iets anders zijn dan haken :-)

Kerstkaartjes maken is zo ontspannend ( met koffie en speculaas erbij, genieten! ).
Nu had ik wel een klein probleempje... Ik had enkel een pons met een paashaasje.
Maar toen bedacht ik dat er ook sneeuwhazen bestaan.
En dat is hoe bovenstaande kerstkaartjes geboren werden!

It's my own fault... working on 4 projects at the same time so nothing's finished to show on my blog!
I can show you something else though... yesterday I just had to tinker!
And once in a while... just once... it's allowed not to publish some crochet :-)


Making my own Christmas cards is so relaxing ( with a good cup of coffee and some biscuits! ).
I had one little problem... I only had a punch with an Easter hare...
But then again... there are mountain hares too!



Ik maakte er nog een paar andere ook.
De hele week ben ik al inspiratie aan het verzamelen op Pinterest. ((Klik hier om al mijn borden te inspecteren!)
Hieronder foto's van de verschillende stappen om ook zo'n sneeuwhaas-kerstkaart te maken:

I made a few other cards too.
I've been pinning ideas the whole week ( ( Click to see all my Pinterest collections! )
Underneath I'll give you some pictures to make your own Mountain hare Christmas card:




En jij, maak jij je kerstkaarten zelf?

How about you, are you making your own Christmas cards this year?



Sigrid x



Blogposts (mét garen!) die je binnenkort kunt verwachten:

- gehaakte polswarmers ( gratis patroon )
- gebreide en gehaakte winterkrans
- yarnbombing !!!
- (oude) deken die ik aan het vergroten ben door een lange, lange, lange en brede rand te haken


Blogs soon to come here:

- crocheted wrist warmers ( free pattern )
- knitted and crocheted winter wreath
- yarnbombing !!!
- (old) blanket made bigger by a long, long, long and wide crocheted edging 










30 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch, om ook eens op een andere manier creatief bezig te zijn. De kaarten zijn in ieder geval heel leuk geworden. Vorig jaar deed ik dat ook, maar ik ben nu in afwachting van de kaarten die onze jongste dochter heeft gemaakt voor een goed doel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, dat is pas heel leuk! Mijn dochter heeft dat ook eens gedaan en toen waren het natuurlijk alleen haar kaartjes die we verstuurden. Fijn! Misschien zie ik haar ontwerp op je blog?

      Verwijderen
  2. Wat zijn ze mooi, je kaarten!
    En ik kijk uit naar de blogberichten waar je kond van doet.
    Fijn weekend, X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ageeth, jij ook nog een fijne zondag!!

      Verwijderen
  3. Het is elk jaar weer anders. Soms maak ik de kaarten zelf, soms een paar en de rest gekocht. Dit jaar verstuur ik foto-kaarten denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe ook elk jaar wat anders, vorig jaar haakte ik allemaal sterren voor op de kaartjes, maar daar had ik nu geen zin in.
      Foto's zijn ook heel leuk!

      Verwijderen
  4. Je kaarten zijn heel mooi geworden, altijd leuk om een zelfgemaakte kaart te ontvangen :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Sigrid,
    bij de kaart met de sneeuwhaas moest ik lachen. En toch is het een goed idee. Zo ook die kaart met de knopen. Misschien maak ik er dit jaar ook een paar zelf, maar wel niet allemaal (het zijn er dan toch te veel).
    Nog veel pret ermee (en met het haakwerk),
    Marjan
    P.S.: Pinterest is echt een prima inspiratiebron (en verslavend...)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, vond het haasje ook wel grappig :-)
      En ja, Pinterest is om gek van te worden, heb zoveel dingen verzameld dat ik niet weet waar te beginnen!

      Verwijderen
  6. Hey Sigrid,
    Mooie kerstkaarten hoor. Erg leuk. Ik ben heel benieuwd naar je volgende blogberichten :-).
    Een hele fijne adventstijd ^.^ en natuurlijk een fijn weekend hihi.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk gedaan, Sigrid! Ik ben wel begonnen, maar ja, men kan niet alles tegelijk, tenminste alleen tot op zekere hoogte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Angélique! Benieuwd naar wat jij aan het maken bent :-)

      Verwijderen
  8. supertof idee, heb jaren kaarten gemaakt, het is nu dat je er even tijd voor moet vijmaken, want anders ben je te laat en zo rap rap iets maken dat komt nooit goed, dikke proficiat, doe zo verder, mag ik mijn adres opgeven om zo een kaartje te ontvangen?
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danku! En tuurlijk mag je je adres opgeven :-)
      Doe maar op mail: sigrid.swinnen@telenet.be

      Verwijderen
  9. O die met die knoopjes vind ik echt super leuk geworden. Vroeger heb ik heel wat kerstkaarten gemaakt toen was origami mijn grote hobby. Tegenwoordig maak ik nog wel eens een nieuwjaars groet op de computer. Fijne dag nog groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op computer is ook creatief hé, dat doet mijn dochter ook heel graag. Zelf zit ik dan té lang te klungelen :-)

      Verwijderen
  10. Super leuk en zo ontzettend creatief! Jam ik schreef er laatst al en blog berichtje over. Ik vind hetzo leuk om kerstkaarten te maken!

    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! En ik heb dat berichtje gezien, was prachtig!

      Verwijderen
  11. Leuk, die kerstkaarten met haasjes.
    Ik wissel per jaar. Vorig jaar heb ik zelf kerstkaarten gemaakt met een stempel van een gewei.
    Dit jaar zag ik hele leuke liggen en maak ik het mezelf makkelijk.
    Knutsel lekker verder, ik geniet van je werk
    Fijne zondag, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Soms maak ik het mezelf ook wat makkelijker hoor!
      Denk niet dat iédereen een zelfgemaakt kaartje gaat krijgen... Sommigen waarderen het ook niet zo erg.

      Verwijderen
  12. Prachtige kaarten. Leuk idee om de konijntjes zo te gebruiken. Ik maak mijn kerstkaarten meestal zelf, maar dit jaar hebben we een verhuizing en komt familie over uit het buitenland, dus van kaarten maken komt vast niets. Volgend jaar dan maar weer.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, soms is er gewoon geen tijd hé. Ik geloof dat ik het ook maar bij een beperkt aantal houd.
      Ik kijk alvast uit naar jouw creaties voor volgend jaar :-)

      Verwijderen
  13. Leuke kaarten maakte je!~Ik wil elk jaar proberen om zelf kerstkaarten te maken - vroeger deed ik het altijd - maar het komt er gewoon niet van.
    Ik vind een eenvoudige kaart vaak het mooist. Veel zelfgemaakte kaarten vind ik te druk. Less is more hè...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Inderdaad, té druk versierde kaartjes vind ik ook niet zo leuk ( en 't is nóg meer werk, haha ).

      Verwijderen
  14. Wauw... wat een prachtig sneeuwhaaskaartje... Hij roept meteen de juiste sfeer op, geweldig!
    En mooie projecten op komst! Grappig; bij mij zijn er ook wat polswarmers van de haaknaald gerold :-) Of eigenlijk; armwarmers :-))
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. OH gosh...these are so pretty!

    I would love for you to share this with my Facebook Group for recipes, crafts, tips, and tricks: https://www.facebook.com/groups/pluckyrecipescraftstips/

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen