woensdag 23 november 2016

Gold & White


Dit jaar heb ik echt zin in Kerstmis!
Ik haakte een gestreept snoepje ( die Candy Crush-verslaving blijft me achtervolgen, haha )...
...en een gouden appeltje voor in de boom ( als tegengewicht voor het snoep, hihi ).
Er moeten alleen nog touwtjes aan en ze kunnen lekker hangen te schitteren.
Laat december maar komen!

This year I really look forward to Christmas!
I crocheted a striped candy ( hm... reminds me of Candy Crush, haha )...
... and a golden apple ( not the iPad, the fruit! ).
They're almost ready to hang and shine in the tree, I just got to attach a string and then...

Let the season begin!




Wil je ze ook maken?
Er bestaan veel patroontjes van appels en snoepjes en je kunt ze in je eigen kleur haken!
Een appelpatroon vind je bv. hier http://www.amigurumipatterns.net/Food/Perfect-Apple/
en een snoepjespatroon hier: http://www.supercutedesign.com/2015/10/25/c-a-n-d-y-pattern/
Welke kleuren zullen er bij jou in de boom hangen?

If you also want to make them, just pick a pattern and choose your own Christmascolours!
You can find a pattern for an apple here for example:  http://www.amigurumipatterns.net/Food/Perfect-Apple/
and here's a pattern for candy: http://www.supercutedesign.com/2015/10/25/c-a-n-d-y-pattern/
Which colour is your treedecoration this year?


Sigrid x 


PS: Bedankt voor jullie lieve reacties op mijn vorige post! Dat deed me erg deugd!
PS: Thank's for all your kind comments on my previous post, it made me feel good again!





48 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk! En de kleurtjes vind ik ook zo schattig. Nog even doorhaken en je hebt een hele kerstboom vol van dit moois!

    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor een hele boom vol te krijgen, moet ik nog even doorhaken ;-) En ben ook nog aan cadeautjes bezig en een kertskrans... aiaiai, heb jij nog wat tijd om mij cadeau te doen? ;-)

      Verwijderen
  2. Wauw die zijn leuk! Mooi gemaakt Sigrid. Erg leuk met de goud, die wil ik ook wel in mijn kerstboom!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gemaakt. Ik heb net de 'adventkalender' voor dochter klaar. Elke adventzondag een kadootje in een mooie doos.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dat schitternd gemaakt, letterlijk en figuurlijk! Heel origineel weer!
    Kijk, daar zou een doorgeroeste oma (want je hebt ook echt heel veel hippe oma's) toch niet op gekomen zijn? Het bewijs dat dit een heel trendy hobby is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat goud, bij ons is het vooral wit en zilver, met een tintje paars-roze erin!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi, wit en zilver en een beetje pastel! Dat was ik ook van plan, maar dit jaar mocht mijn man kiezen en is het rood en wit geworden.

      Verwijderen
  6. Prachtig! Zo mooi met dit kleurgebruik!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O wat mooi ,echt een heel idee ...
    heel veel groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Sigrid,
    Wat een leuk snoepje en appeltje. Erg mooi dat goud. Wat hangt er bij ons in de boom? Mijn ouders hebben allemaal van die oude(rwetse) kerstballen. Van die ontzettend mooie kerstballen die ik al mooi vind sinds ik een klein kind ben en die je met extra voorzichtigheid behandeld. En in allerlei verschillende kleuren hihi.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh ja, van die ouderwetse kerstballen vind ik ook schitterend!! Alleen durf ik niks breekbaars te hangen met onze katten in huis... Ze klimmen in de kerstboom!

      Verwijderen
  9. Mooi hoor met dat goud! Hier hangen alle kleuren van de regelboog in de boom. Het is een alles mag erin boom hihi. Ben benieuwd wat jou kerstkriebels nog meer aan maaksels opleveren. Groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, leuk, allerlei regenboogkleuren! Dat vind ik ook heel mooi!

      Verwijderen
  10. dat appeltje vind ikzelf superleuk in dat gouden draadje, misschien probeer ik dit ook eens
    groetjes
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lovely colors, Sigrid, very festive.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je zal toch noch een paar appeltjes meer moeten maken voor op de kerstboom ;-) Maar ze zijn echt mooi én tof!
    Veel groetjes,
    Marjan
    P.S.: Echt geen kerstdorpje? Dat zou zoooo mooi zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ...Een kerstdorpje, dat kun jij ook hé? Doe jij maar eerst, haha ;-)

      Verwijderen
  13. Bling garen geeft toch altijd een bijzonder effect he?
    Kaarslicht erop en tadaaaa; sfeer!!!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik wist dat ik dat bolletje goud moest bijhouden, komt altijd van pas :-)

      Verwijderen
  14. Super leuk zeg! Ik wil binnenkort ook gaan beginnen aan kerst haakwerkjes :-)
    Benieuwd hoe je boompje er straks bij staat!

    Liefs Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Dochter en man hebben gekozen voor rood en wit dit jaar, dus ik vrees dat mijn gehaakte versiering niet in de boom mag, maar dat geeft niet, ik zoek wel een plaatsje :-)

      Verwijderen
  15. Oooh, leuke kleurencombinatie. Ben nu al benieuwd naar het resultaat van je boom. :-)
    Wij zetten geen boom, we wonen op een appartement en hier is geen plaats voor. Maar zoals ieder jaar zal ik mijn kerstkrans aan het raam hangen. ;-)

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo'n boom neemt wel veel plaats in hé, ik vind het leuk als hij er staat, maar het is ook altijd een hele opluchting als hij weer weg mag :-)

      Verwijderen
  16. Ja, je bent al in de kerstsfeer...! Leuk die hangers voor in de boom, wat doet het garen veel qua uitstraling hè...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, een beetje bling bling en het wordt direct helemaal Kerst :-)

      Verwijderen
  17. Wat geeft dat garen een mooi effect. Het lijken wel hele dure snoepjes en appeltjes.
    Maar ik denk niet dat het garen lekker haakt. Volgens mij heb ik hier ook nog zo'n bolletje liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het valt nog wel mee, dit garen. Het voelt iets ruwer aan, maar het splijt niet en is dik genoeg.
      Jammer genoeg heb ik de wikkel al weggegooid, dus ik weet niet meer welk garen het juist was.

      Verwijderen
  18. I love the golden apple. Very romantic.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's! It reminded me of some old ornaments my mother had in the Christmas tree :-)

      Verwijderen
  19. Dat ziet er mooi uit. Een aanwinst!
    Fijne dag, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een goed idee om met gouddraad te werken. Ik vind het appeltje echt gaaf.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Margaret! Ik was nog begonnen aan een volgend appeltje in een andere kleur, maar er zijn weer andere projecten tussengekomen :-)

      Verwijderen
  21. Beautiful, I love these soft colours that you have chosen. Thanks for the pattern links.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Julia! I love bright colours too, but this time I went for calming colours.

      Verwijderen
  22. Thank you so much for sharing at my Link up.
    I have a New party now if you want to share again :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Love the colors!

    I would love for you to share this with my Facebook Group for recipes, crafts, tips, and tricks: https://www.facebook.com/groups/pluckyrecipescraftstips/

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen