zaterdag 19 november 2016

Let's go (do)nuts...and a reply!


Terwijl ik zelf nog geen flauw idee heb wat ik iedereen kan geven met Kerstmis...
...kreeg ik een vraag van een lieve grootmoeder die al iets zocht voor onder de boom.
Ze wou haar kleinkinderen, naast het gewone cadeau, ook een grappig klein cadeautje geven.
Ik maakte 5 donutsleutelhangers:
4 'meisjes'donuts en één 'jongens'donut die op het logo van de voetbalploeg (Paris Saint-Germain) van zijn favoriete speler (Cavani) lijkt.

As I still don't have a clue what to give everyone for Christmas, I got a question from a grandmother who did have something in her mind.
She wanted to give her grandchildren something else, beside the usual presents.
Something small, nice and funny.

So I made 5 keychains, 4 donuts for girls and 1 donut for a boy.
The boy-donut is inspired by the football team of his favourite football player, Cavani from Paris Saint-Germain.



Ik hing ze allemaal aan een kartonnetje met een leuke print... verpakte ze in plastiek... en de tas in...
Ik vond dat eigenlijk wel leuk, zo eens een keertje 'winkeltje' spelen.
En het bevestigt dat er toch mensen zijn die écht handwerk waarderen.

I enjoyed making them and tried to make a nice package.
It gave me a warm feeling, that there are people who really appreciate my crochet.




Want soms hoor je pijnlijke opmerkingen of voel je dat ze haken en breien beschouwen als 'oudemensen'-hobby.
Terwijl ik jullie natuurlijk de lijst populaire haakblogs van jonge haaksters niet op hoef te sommen...

En ja, ik hoef me daar niks van aan te trekken, van die commentaar.
Maar soms ben ik nogal gevoelig ( hangt dat niet samen met creativiteit? ) en vind ik het toch heel jammer.  Vooral als de commentaar van mensen komt die je graag hebt.
Want ik kwets toch niemand met mijn haakwerk?
Toch niet zolang ik mijn haaknaald niet in iemands oog steek! :-)
Ik verwaarloos mijn kind of man toch niet door mijn hobby?
Ik zorg zelfs dat ze lekker warm blijven met mijn zelfgemaakte sjaals :-)
En oké, ergens is het misschien een vlucht van het dagelijkse leven en de zorgen, maar ook dat is mijn goed recht, niet?

Dat ze haken zien als tijdverspilling...
Als dit voor mij werkt als ontspanning, dan is dat toch oké?
Ik kan een hele lijst hobby's opsommen die ik eigenlijk ook zou kunnen beschouwen als tijdverspilling, maar ieder z'n hobby toch?
Als iemand graag urenlang zit te vissen aan een vijver, dat stoort mij niet hoor.
Als iemand het hele weekend wil tv-kijken, geen enkel probleem.
Ik hoéf dat niet te snappen, want iedereen is anders en geniet van andere dingen.

Because sometimes you get negative comments, like that crochet would be something for old people.
Or that it is a waste of time.

I know I shouldn't be bothered by those comments, but it came from someone I like.
So it hurts a little bit. Guess I'm too sensitive ( like alle creative people are, I think... ).

But we all know that crochet is not especially for old people, don't we?
There are so many fantastic crochet blogs form young people out there...
And everyone is different, so if I become relaxed from crocheting, that's a good thing, no?
I don't judge people who like to ride their bikes on a Sunday morning.
I'm not bothered by people who like to spend their weekend watching tv.
If that's what you like and how you relax, that's allright!

20 Hilarious Crochet Memes That Could Have Been Written For Us:
Bron: Pinterest

Maar ik dwaal af...  Normaal blijf ik vrolijk op mijn blog, het moest er even uit, sorry!

Ik was heel erg blij met deze haakopdracht, en ik hoop de ontvangers op Kerstavond ook.
En weet je wat?
Ik ga vandaag lekker oma spelen, mijn tijd verspillen en een beetje verder breien (!) aan mijn winterkrans.
En ik wens jullie ook een heel gezellig weekend, met veel tijd voor jouw hobby!

I'm sorry, normally I only write about happy things.
My fingers ran over the keyboard, I just had to let it out :-)

I was really happy with this crochetproject and I hope the receivers will be smiling on Christmas eve.
And do you know what?
I'll play an old woman today, wasting my time with yarn and needles!
And I wish you a very happy weekend with lots of time for your hobby!


Sigrid x







43 opmerkingen:

  1. Soms komen oordelende opmerkingen hard binnen. Ik ben blij dat jij de wereld mooier maakt en dat deelt met ons. Dat laat je nog eens zien met deze prachtige kadootjes en je verpakkingen maken het helemaal af. Zo leuk! Vroeger speelde ik graag winkeltje en nu maak ik mijzelf blij met onder andere post maken en versturen. Ook zo heerlijk zinloos ;-) Goed weekend, X
    Er is post met je naam erop onderweg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ageeth, dat waren precies de bemoedigende woorden die ik nodig had ;-)

      Verwijderen
  2. The donuts look so yummy. You are definitely going to make some children very happy! Don't let such comments from insensitive people bother you. Enjoy your weekend with yarns and needles!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's for your sweet comment Pradeepa, you're right!

      Verwijderen
  3. Wat zijn ze gaaf, ze zien er zo echt uit.
    en die opmerkingen, trek je er niets van aan! Het is zo herkenbaar, ik kreeg de opmerking in de trend van , ik had van jou wel iets beters verwacht. Schudden als een zeehond en verder heerlijk genieten van alles wat je zelf maakt. En dat is prachtig.
    Ze zijn gewoon jaloers,
    Fijn weekend
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ik zal eens goed schudden. Kan goed zijn dat het om jaloezie draait.
      Jij ook fijn weekend!

      Verwijderen
  4. HA! Dat moest er eens uit! Goed gedaan!
    Als ik op die Handwerkermarkt was, kreeg ik ook dikwijls unvriendelijke kommentaren te horen. OK, misschien was het toen saai op school, maar neem dan nu toch eens de tijd te kijken, welke mooie dingen je kan haken, in plaats van het koudweg en verwaand te devalueren. En ja, ik reageer er ook gevoelig op.
    Voor mij is haken hobby én therapie tegelijk. En ik vind er voor mij de bevestiging, dat ik écht wat kan, toch wel waardevol ben (en geen mislukkeling, o.a. door mijn depressies).
    Als je het niet kan waarderen, ga gewoon voorbij, maar kwets die andere niet door zulke domme opmerkingen. Zijn die misschien ook een beetje jaloers, omdat ze het zelf niet kunnen? Of omdat ze zelf geen hobby hebben, ofwel geen hobby, dat hun een echt goed gevoel geeft?
    Maar, we laten ons niet doen, hé!
    Prettig weekend,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal gelijk Marjan! Voor mij is het ook therapie soms en ik voel me ook trots als ik iets moois kan maken. Ik begrijp je helemaal!
      Mensen zouden beter moeten nadenken voor ze iets zeggen! Gelukkig heb ik jullie allemaal, die er hetzelfde over denken als ik.
      Thank's x

      Verwijderen
  5. Nou, ik hoop dat je nog heel veel "tijd verspilt" (huh?) Door het maken van al die mooie "oma" creaties, want ik geniet er altijd heel erg van om ze te mogen zien :-D Neem nou deze donuts, die zijn toch geweldig! Ik denk dat de ontvagers er erg blij mee zijn en de gever er bij zit te glunderen. Wat heb je ze trouwens super leuk ingepakt! Veel breiplezier, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Angélique :-) Fijn om jouw positieve commentaar te lezen!

      Verwijderen
  6. Hey Sigrid,
    Ten eerste even, Wat een super leuke donuts!!!!!!!! Echt erg leuk dat je zo'n opdracht krijgt.
    En dan nog dat andere. Ik kan heel goed zeggen: ''trek je er niks van aan''. Maar dat doe ik zelf ook. Zelfs mijn eigen broers begonnen me oma te noemen. Nou, daar kon ik echt niet tegen. Maar goed. Ik denk ook naar wat het me op heeft geleverd. Het haken zorgt ervoor dat ik niet, net als de rest van mijn generatie, bijna altijd voor een of ander apparaat zit. Met mijn blog leg ik weer contact met mensen die ik anders nooit zou ''kennen''. Zoals jij bijvoorbeeld. Haken geeft plezier en we moeten niet ons plezier laten bederven door mensen die er niks van snappen. Dus Heel veel brei(haak)plezier en een heel fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed gezegd meid! Ik ben het eens met je, en die stoute broers moeten maar ophoepelen ofwel haak je ze voor Kerst een warme onderbroek met bolletjes :-)

      Verwijderen
  7. Wat zijn ze gaaf! Super vrolijk, kei leuke cadeautjes.
    Ik ken het ook hoor... jammer genoeg... sommige opmerkingen voelen zelfs een beetje denigrerend. Daar word ik wel eens verdrietig van. Maar gelukkig zijn er ook hele leuke, oprechte en enthousiaste mensen. De rest negeren we gewoon. Of we kunnen een stopnaaldje laten slingeren gna gna gna :-)))))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blijf vooral lekker genieten van deze fantastische hobby! En inderdaad: je had een super leuke opdracht en die heb je ook nog eens heel creatief en mooi uitgevoerd!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Akkelien x
      En natuurlijk geniet ik nog verder van mijn hobby hoor, ik kan gewoon niet anders dan haken :-)

      Verwijderen
  9. Wat tijdsverspilling? Boe!! Ik denk dat deze mensen stiekem een beetje jaloers zijn op jou en alle andere die heerlijk hun creativiteit kwijt kunnen met naald en draad. Ik houd er ook ontzettend van. Ik start straks weer de haaknaald op voor een paar kerstballen of kransjes...te leuk om het te laten! Blijft genieten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi, dan ben ik ook een 'oude' tante, wat haken betreft! Hahaha ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De donuts lijken echt, je zou ze zo kunnen opeten. Een origineel cadeau.
    Ik zou het me ook aantrekken die commentaar, zeker van iemand die je graag hebt. Een beetje kort door de bocht, niet ? Laat het niet aan je hart komen, we blijven haken, breien en bloggen.
    Nog een fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat zijn ze toch leuk, je donuts.
    Gewoon verder haken, de anderen doen en zeggen ook wat ze willen.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. haken is juist gezond ..je wordt er vrolijk van een goede therapie ( ook voor depresie)
    voor je hersens want die houd je goed bezig tijdens het haken ...
    dus laat ze maar zeggen wat ze willen ...gewoon blijven haken
    je donuts zijn heel leuk geworden ...
    heel veel groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, ik vind haken ook gezond. Dankjewel voor je steun x

      Verwijderen
  14. Your donuts are so cute, they really do look good enough to eat. Thanks for visiting my blog and for your kind comments. Kind comments are always appreciated, especially when you are new to blogging. Your blog is lovely I shall definitely be visiting again...

    Catherine
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gave donuts! Vooral die roze met roze kraaltjes erop, echt super leuk! En ach, wat is tijdverspilling? Ik denk dat als je doet wat goed voelt (op alle vlakken, werk, vrije tijd etc.), het goed is en nooit tijdverspilling kan zijn. Ik neem de laatste tijd als gegeven dat er altijd mensen zijn die commentaar op je zullen hebben, ongeacht welke keuzes je maakt. Belangrijk is dus om vooral je eigen weg te bewandelen, en daar hartstikke tevreden mee te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed gezegd! En die roze donut is trouwens ook stiekem mijn favorietje :-)

      Verwijderen
  16. Wat zijn ze leuk .....en wat een gaaf idee om aan een sleutelhanger te doen.
    Ik vind ze geweldig.

    Groetjes Edith

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super leuk als je zo van die kleine cadeautjes mag haken voor iemand anders. :-) Ze zien er geweldig uit en zullen zeker met veel plezier uitgepakt en aan sleutelhanger, boekentas of weet ik waar aan gehangen worden.
    Ja, mensen kunnen soms heel vervelende dingen zeggen. En haken en breien is oud en saai en ouderwets en ... volgens veel mensen. Maar hey met zoiets ouds en saais kunnen wij toch wel super mooie, leuke, vrolijke dingen maken he. ;-)

    Maak er een leuke week van omaatje. ;-)
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat lijken die donuts echt, vooral op de eerste foto waar ze op het bord liggen en nog zonder knipje..
    Tja, en die opmerkingen ... Mensen zullen elkaar nooit helemaal begrijpen en we kunnen elkaar zo snel kwetsen. Het is bijna onbegonnen werk om uit te leggen waarom je zoveel plezier en voldoening en ontspanning kunt hebben van handwerken aan mensen die totaal anders in elkaar steken.
    Zo snap ik niet dat mensen avonden lang voor de tv kunnen zitten of urenlang met een smartphone bezig zijn. Ik ben bang dat ik dat ook wel eens laat merken ...
    Gewoon dicht bij jezelf blijven Sigrid, dat houd je het langste vol!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Elizabeth, voor het compliment én de steun :-)

      Verwijderen
  19. Wow, the donuts are super, literally sweet! Great gifts :-).
    Have a happy day!! Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oooh wat leuk zeg! Je hebt me op een idee gebracht, ik denk dat ik donuts ga haken om in de kerstboom te haken :D
    En die opmerkingen? Niets van aantrekken. Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar je bespaard jezelf een hoop energie die je in véél leukere dingen kan steken. En misschien zou je een vervaarlijk met een haaknaald moeten zwaaien in de richting van de mensen die die opmerkingen maken. Dat maakt vast indruk, denk je ook niet?

    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Sigrid, ik herken dat wel, mensen in je omgeving die er niks van snappen. Ik stop er ook echt geen energie in om het die mensen uit te leggen. Gelukkig zijn er ook heel veel mensen die ons enthousiasme wel begrijpen en onze creativiteit waarderen. Laten we ons gezellig daarop richten! En er vooral zelf van blijven genieten... x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Thank you so much for sharing at my Link up.
    I have a New party now if you want to share again :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat ontzettend leuk, die donuts! Je blog is zo inspirerend, ik ga als ik meer tijd heb alle gemiste blogjes eens lekker bijlezen. Inderdaad, ieder zijn hobby. Sommige mensen hebben er niets mee, maar laat je daar niet door ontmoedigen. Je maakt ontzettend leuke dingen!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Daar gaan ze blij mee zijn, daar ben ik zeker van!

    BeantwoordenVerwijderen