woensdag 21 december 2016

Skate Cowl for Emily


Voor mijn allerliefste dochter haakte ik vorige week nog snel een sjaal in haar lievelingskleur paars om te dragen bij het skaten.
Ze is dol op inlineskaten, elk weekend gaat ze wel minstens een uur of 2 skaten.
En niet gewoon rechtdoor hoor, nee, een heleboel trucs komen er aan te pas.
Gelukkig heeft tante An voor elleboog-, knie- en polsbescherming gezorgd want mijn hart hield het niet uit als ik haar bezig zag! Ze is helemaal niet bang om te vallen!
Hmmm, misschien moesten ze ook nog poep-, nek- en gezichtsbeschermers uitvinden?? :-)

For my dearest daughter I crocheted a scarf in her favourite colour purple to wear while skating.
She loves to inlineskate, each weekend now, for at least 2 hours.
And not only straight forward, no, she pulls off a lot of tricks!
Luckily aunt An has bought her some protection, for knees, elbows and wrists.

I was really afraid she was going to get hurt, she's just not afraid to fall at all!
Would there also exist protection for bottom, neck and face?? :-) There couldn't be enough protection if you ask me!

Ik koos voor een eigen variatie op de weefsteek en allerlei tinten paars.
Hierboven teken ik een schema hoe ik 'm haakte, maar ik geef je één tip: haak de beginketting langer dan je wenst dat de sjaal breed of lang is, want met deze steek kom je veel smaller uit.

I chose an existing stitch ( granite stitch or moss stitch ) that I altered a little bit, and used different shades of purple.
Above you can find a sketch of how I made the scarf, but I'd like to warn you!
Start with a chain that is longer then you want the scarf te become, because this stitch is quite narrow.



Toen ik gisteren voorbij de stoel liep waar onze sjaals altijd terechtkomen ( we hebben echter wel een kapstok hoor! ), vond ik het treffend hoe daar 5 gehaakte sjaals naast en op mekaar lagen.
Het was echter iets te donker binnen om een goeie foto te nemen, dus dan snel naar buiten.
Je wilt niet weten hoe ik hier heb staan 'taffelen' ( = Vlaams voor treuzelen/klungelen ) om de foto hierboven te nemen!
Ik ben linkshandig, maar ik had de 5 sjaals die we momenteel het meest gebruiken natuurlijk over mijn linkerarm gehangen!
Dus dan een foto nemen met rechts, en niet met een gsm maar met een fototoestel.
Gelukkig zag ik in de weerspiegeling van het raam wat er ongeveer op de foto stond :-)

De linkse sjaals ( de roze en witte ) draag ik zelf het meest.
De 3 rechtse sjaals zijn van Emily, die met het Fennagaren in regenboogkleuren is haar favoriete.
Ze heeft een zwarte winterjas en die vindt ze anders maar saai, zonder kleurige sjaal.

Welke kleur sjaal is jouw favoriet dit seizoen?


When I passed the chair where our scarfs always end up ( we do have a coat rack though! ), I found it such a beautiful image how there were 5 crocheted scarfs hanging together I just had to take a picture.
But it was too dark inside, so I put the scarfs on my left arm and went outside with my camera.
Mistake, because I'm left handed!
But one way or another I managed to take the picture with my right hand, without seeing what I was doing because it wasn't my mobile phone but a common camera!


The scarfs on the left on the picture, are mine.
The 3 scarfs in the right are  Emily's.
The one with the rainbow colours is her favourite.
My favourite to wear is the pink one.


Which colour of scarf are you wearing this season?




Sigrid x



17 opmerkingen:

  1. Hallo Sigrid,
    mooie sjaal voor Emily, ook een mooie kleurenkombinatie.
    Ik zelf heb geen lievelingssjaal, maar ik draag ook graag fellere kleuren, omdat mijn winterjas effen donkelgroen is en dus wat pep kan verdragen...
    Prettige dag,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hé, in de winter zie ik eigenlijk ook wel graag vrolijke kleurtjes.
    Hm, geeft me meteen weer een idee om er nog eentje bij te haken :-)
    Groetjes, Sigrid x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sigrid, this scarf is beautiful! It seems like everything I've been working on is blue or purple - I think you can't go wrong with blue or purple. :)
    I know it's hard, but try to have less fear over your daughter skating... I skated in my teens and although there are bumps and bruises, it's great exercise. My mom was always afraid I would break my neck!
    Have a lovely day and enjoy the holidays!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you, Jenny. I know you're right and it is really a good exercise indeed. I'll try to be brave ;-)

      Verwijderen
  4. Heerlijk, zo'n arm vol zelfgehaakte sjaals. Ik heb een gekochte, hele brede sjaal in grijs, beige, blauw en een zelfgehaakte in beige. Beetje afwisseling is leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, ik wissel ook graag af, naargelang mijn humeur of het weer.

      Verwijderen
  5. Ha, wat een leuke foto! En vooral als ik dan bedenk hoe je 'm gemaakt hebt :-)
    Ja, en bij mij liggen ook heel wat sjaals, ik denk dat ik er in m'n eentje wel vijf heb die ik allemaal graag draag!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi :-)
      Ja, leuk hé, zoveel keuze, ik denk nu ook aan een volgende sjaal voor mezelf, hihi.
      Op facebook kreeg ik dan wel het voorstel om er aan het goede doel te schenken, en dat heb ik nog nooit gedaan, dus daar ga ik er ook nog voor haken denk ik.

      Verwijderen
  6. Ik heb verschillende (ook gehaakte) sjaals, in diverse kleuren. Hangt ook van dag tot dag af, welk eentje ik om doe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik wissel ook graag af.Maakt het leven een beetje minder saai en wat kleurrijker hé :-)

      Verwijderen
  7. Hey sigrid,
    Wat een super mooie cowl. Erg leuk. Ik heb een hele fijne sjaal tunisch gehaakt in rood/roze met blauw. Die draag ik eigenlijk altijd. Zo heerlijk zacht en lekker makkelijk. :-).
    Fijne avond en alvast een fijne kerstdagen :-).

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn hé, als zo'n sjaal ook nog lekker zacht aanvoelt. En die cowls glijden niet weg, dus da's ook makkelijk.
      Jij ook fijne feesten!

      Verwijderen
  8. That is a beautiful gift for your daughter. Love the scarves all lined up in a row.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wonderful scarfs!! It's always good to have an option :-). Thanks for sharing the pattern and ♫♪♫ Merry Christmas ♫♪♫
    Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige sjaal, ben weer een beetje jaloers. Als ik jou wil volgen met je prachtige haakwerken zal ik een versnelling hoger moeten gaan.

    BeantwoordenVerwijderen