dinsdag 14 februari 2017

Baby Blanket: Joy of colours


Ik heb eens gelezen dat baby's na hun kleurenblindheid eerst de felle (hoofd)kleuren kunnen zien.
Pas later komen de zachtere kleurtjes of 'gemengde' kleuren.
Dus al die pastelkleurige babydekens, of de witte, beige en grijze dekentjes die zo populair zijn...
daar heeft baby niks aan.
Natuurlijk wilt het oog van de mama ook wel wat en is het allang goed als baby warm ligt, maar toch.
Ik vind het in elk geval een goed excuus om me eens goed te laten gaan met kleur!


I found out that baby's, after total colour blindness, can see the brightest colours first.
Only some time later they can see the softer, lighter colours too.
So all the baby blankets in white, grey, beige or pastels that we love so much...
are nothing for baby's.
Ofcourse you can choose what you like best and the most important thing is, that baby has a warm blanket.
Still I find it a perfect excuse to let myself go and play with lots of colour!



Mijn kleurrijke granny squares vond ik dus écht iets voor een babydekentje.
Er zijn ook wel wat zachtere kleurtjes tussen geslopen, maar die heb ik terug vrolijk gemaakt met bloemetjes en leuke knoopjes.

I thought my colourful granny squares were perfect for a baby blanket.
There are some softer (dull) colours in between, but I made the whole bright again by adding flower applications and some nice buttons.



En nu maar afwachten tot er een baby geboren wordt in mijn omgeving...
Kan me niet schelen als de moeder dan wat twijfelachtig kijkt, als baby maar blij is, haha.

Welke kleurtjes kiezen jullie het liefst voor babydekentjes?


So now I'm waiting for a baby to be born in my environment...
I don't care actually if the parents look a bit doubtful then, as long as the baby is happy, haha.


Which colours do you like best for baby blankets?



Sigrid x



43 opmerkingen:

  1. Hey Sigrid,
    Wat een mooie deken is het geworden zeg. Echt geweldig. Al die felle kleuren. Ik zou ook fellere kleuren kiezen voor een babydekentje en het is cliché, maar voor jongens blauw/groen en voor meisjes roze/wit/rood denk ik.
    Fijne dinsdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cliché of niet, dat vind ik ook nog vaak de mooiste kleurtjes, hoor Emily!

      Verwijderen
  2. Wat een vrolijk plaatje! Net wat ik nodig had.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Sigrid,
    felle kleuren, geel, groen, blauw, rood, een beetje paars. Dat waren ook de kleuren, die ik voor de dochter van mijn nicht koos. Pastel is wel mooi, maar niets voor babys.
    Dus vind ik jouw deken perfekt! Kleurrijk, vivant, prettig door die bloemen! Zou ik ook op mijn bed leggen (maar dan wel een grotere versie)!
    Happy Valentine's Day!
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een vrolijke deken! Ik vind de bloemen met knoopjes erop ook heel leuk, past goed bij elkaar. Zelf kies ik inderdaad ook altijd voor zachte, pastel of grijs tinten hihi ;-) Maar vind dit zeker ook heel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een grappig weetje! Baby's zien alleen felle kleuren... Weinig kinderkamers zijn er in die kleuren hihi. Maar jij hebt een prachtige deken gemaakt, nu nog een moeder die het aandurft!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad, je ziet nooit kinderkamers in die kleuren hé :-)

      Verwijderen
  6. Oh wat een mooi dekentje Sigrid. Veel betere bestemming voor de granny's dan een lantaarnpaal.
    Fijne valentijnsdag voor jou en je gezin!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel mooi dekentje, super die kleuren.
    Gewoon wat afwisselen wat felle kleuren, en dan weer rustige tinten.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg leuk en super vrolijk!
    Ik zou gaan voor de kleur die de moeder aanspreekt al vind ik wel dat jij een heel goed punt hebt!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Stunning blanket Sigrid, absolutly beautiful. I love the bright colours.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you, but not near as pretty as your blankets!

      Verwijderen
  10. What a gorgeous blanket! Love the colours and the flower appliques finish it off perfectly.
    I like bright colours for babies although softer colours like whites and pastels are easier to match with baby's things if you're giving an item as a present.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is een heel vrolijk dekentje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt gelijk, heb het ondervonden met de kleinkindjes. Ik heb 2 witte babydekentjes gemaakt maar ook speelgoed gehaakt in felle kleuren.
    Dus je zit goed met je baby-blanket.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh maar dat is ook leuk, speelgoed in mooie kleurtjes!

      Verwijderen
  13. Oh.... heerlijk!
    Ik zou het liefst een regenboog-deken maken, maar vraag me af of er tegenwoordig nog mama's zijn die dat (stilistisch) verantwoord vinden whahahaaaa!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihi, als ik het nu moest overdoen, dan zou ik me helemaal laten gaan met regenbogen enzo als ik weer mama werd. Nu moet ik maar geduld oefenen tot ik misschien oma word binnen 20 jaar, tenzij dochterlief dan weer anti-felle kleurtjes is... :-)

      Verwijderen
  14. Wauw, Sigrid, PRACHTIG! Ik snap dat je deze niet zomaar wou laten verregenen aan een paal, ergens buiten op straat. Ik breide al eenvoudige gebroken witte babydekentjes, een amazonite van stonewashed. Maar ook al 2 iets hevigere van kleur. Is voor ons zelf ook net iets leuker om te maken. 😉
    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, ik maakte ook wel eens een effen grijze dekentje, maar is toch een beetje saai op den duur. Ach ja, ieder zijn smaak hé :-)

      Verwijderen
  15. Ik hou van deze vrolijkheid. Ik vind je deken prachtig. Alles wat we maken is vergankelijk, vind ik. En ik waardeer yarn bombing enorm.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. super mooi is hij geworden. ik gebruik vaak zachte kleurtjes voor baby´s maar je hebt gelijk dat is meer voor mama dan voor het kind

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Martine! Ach, misschien is dat ook niet zo erg , die zachte kleurtjes, dan slaapt de baby misschien sneller omdat hij niet afgeleid wordt :-) haha

      Verwijderen
  17. prachtige deken en enkel niet alleen voor baby, met het goede weer op komst zou hij ook mmoi zijn op een tuinbank, echt mijn kleuren
    groetjes
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vind hem zo ook mooi, alleen nogal klein voor eigen gebruik. Volgende keer groter formaat ;-)

      Verwijderen
  18. Heel mooi! Ik zou er bijna een baby voor gaan maken :p

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wow, heel gaaf. Inderdaad; het oog van mama wilt ook wat. En dat krijgt ze met deze kleuren. Ook een heel leuk patroon ;-)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super mooi!
    Voor kleintjes vind ik felle kleuren heel sprekend. Ik houd wel van een leuke mix. Spulletjes in de kleuren van de mama en spulletjes in felle, aansprekende kleuren voor het kleintje ;-) ...
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind het een prachtig dekentje. Hier ga je vast iemand blij mee maken.
    Ik kies meestal zachte kleurtjes maar ik duik ook wel eens in mijn voorraad en doe het dan met de kleurtjes die ik heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leukerd. Zo straks in de lente in een mooie kinderwagen....Jammer dat ik geen baby krijg! ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gosh I love these colours!!! They're so inspiring. What an absolutely beautiful blanket!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. This is so nice!!
    I love it :D
    I don't have babies but I think the color I like the most is turquoise, is so bright and always bring be happiness!
    Kisses
    xx

    www.thathappymess.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. What a gorgeous baby blanket! I love the simplicity and versatility of the solid granny square, paired with the bright colors and flowers - I LOVE this! Pinned for inspiration.
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een heel leuk dekentje en een heel mooi cadeau. Ik haak momenteel met ijsblauw garen en bedacht me vanmiddag dat dit ook wel een hele mooie kleur is voor een babydekentie. Of zeegroen, dat vind ik ook zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hij is LEUK! In gedachten zie ik al kleine vingertjes over de banen met stokjes gaan en dan wordt er opeens een bloemetje ontdekt ...
    Ja, het is waar van die kleurtjes.. kinderen houden ook van felle kleurtjes.
    En ik vind het ook altijd leuk als kinderen vrolijk gekleurde kleding aan hebben. In tegenstelling tot de smaak van sommige moeders die hun kinderen aankleden alsof het mini-volwassenen zijn!
    Maar als ik een babydekentje maak, dan pak ik bijna automatisch wit of roze ...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hahaha, heeerlijk 'die zachte kleurtjes heeft zo'n baby niks aan'. Ik ben zelf ook van de felle kleurtjes en kies die ook het liefst uit: oranje, geel, groen. Bovendien kan ik ook helemaal niks met 'roze voor meisjes en blauw voor jongens', wat zonde om dan zoveel andere kleuren buiten te sluiten, denk ik dank. Geweldige deken, fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. This is beautiful! Such a gorgeous colour selection. I think any mother and baby would love this blanket :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. This is absolutely beautiful! I think the colors are perfect for a baby blanket and I just loge granny squares. Someday I am going to learn to make them!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. I LOVE this blanket so much! It is perfectly done <3

    BeantwoordenVerwijderen