zondag 5 maart 2017

Bella Cushion - GrannySpiration III



Net toen ik dacht dat ik nog tijd zou hebben om een unieke rand uit te werken voor dit kussen, gebeurde er een kleine catasrofe...
Onze kater, Bella ( zo genoemd door mijn dochter als kleuter), kwam gisteren al mankend thuis.
Toen ik hem eten gaf, zag ik dat zijn achterpoot bloedde en dat er zelfs bot uit stak.
Gelukkig kon ik snel bij de dierenarts terecht, maar daar werd na een foto beslist dat de achterpoot geamputeerd moest worden.
Daar was ik eventjes niet goed van!
Ik heb andere katten gekend met 3 poten, dus ik weet best dat Bella zich zal redden, maar Bella is de sportiefste kat die we al ooit hebben gehad.
Hij klimt probleemloos op de carport om daar rustig te liggen soezen, wandelt over hoge tuinmuren alsof er niks aan is... Mijn andere 3 katten kunnen niet, wat Bella kon.
Misschien is die overmoedigheid hem nu fataal geworden.
Maar het kan evengoed zijn dat hij geraakt werd door een auto.
Niemand weet wat er precies gebeurd is.

Maar goed, hierdoor, ben ik dus een dag te laat met mijn GrannySpiration Challenge-blog.
En heb ik ook de afgelopen dagen niet meer gereageerd op andere blogs, maar ik maak het weer goed!






Just when I thought there was time left to design a nice edging for my cushion, an accident happened...
My cat Bella came home at Friday with a soar leg that was bleeding.
I immediately called the vet and we could go there instantly.
A picture was taken and it became clear that his leg wouldn't be able to cure.
The safest solution was to amputate.
So Fridaynight Bella got surgery, all went well luckily, and yesterday he was back home.
I was so worried though, watching him as he tried to jump in the window sill ( which didn't work out, I helped him ) that I didn't have the time to write this blog.
Today Bella is walking rather fluently with 3 legs, although he has to take a rest reguralry.
I know he will be better soon, but I still regret this accident so much.
Don't know what happened, but he used to be such a dreadnought and so sportive that it's such a shame this happened to him...



Terug naar mijn kussen nu, dat ik natuurlijk naar onze kat zal noemen: 'Bella Cushion'.
Ik heb het heel eenvoudig gehouden, 2 tinten wit, 2 tinten grijs en 2 tinten groen.
Door die kleurtjes, de vierkantjes vooraan en de strepen achteraan, is het echt een fris lentekussen 
geworden.

Now back to my cushion, that I named after our cat ofcourse: 'Bella Cushion'.
I kept it rather simple with 2 shades of white, 2 shades of grey and 2 shades of green.
Due to the soft colours, the squares at the front and the stripes on the backside, it has become a cushion that fits springtime perfectly, don't you think.



Voor de maandelijkse link party en give away moeten jullie gaan kijken bij:

Go and join the monthly link party and take your chance on the give away at:



Andere blogs die ook een GrannySpiration-project hebben gemaakt:

Other blogs that are joining the bloghop of the GrannySpiration Challenge:










Fijne zondag nog, ik ga eerst mijn kat knuffelen en medicatie geven, daarna wat blogjes lezen...

Have a great Sunday, I'm going to cuddle with my cat, give her medication and then read some blogs.



Sigrid x




74 opmerkingen:

  1. Wat vreselijk, kan een kat op 3 pootjes verder? Kan me voorstellen dat je helemaal van slag was.
    Geef hem een lieve knuffel
    Sterkte
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, Bella hinkt al door het huis. Ze hervinden hun evenwicht snel. Met een voorpoot zou het moeilijker zijn denk ik, maar ik heb goede hoop als ik hem zo zie stappen.
      Alleen ergens op springen, zoals de vensterbank, daar help ik mee. En ik heb een poef gezet als tussenstap.
      Dankjewel voor je lieve woorden van steun!

      Verwijderen
  2. Ah gossie, arme bella! En wat een schrik moet dat voor jullie zijn geweest, jeetje! Hopelijk herstelt Bella snel en leert ze er goed mee om gaan en gelukkig woont ze in een mooi liefdevol gezin.
    Je kussen is prachtig, mooie kleuren en mooie combinatie van granny's en strepen, heel leuk.
    Liefs en sterkte met alles,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och wat naar van Bella. Vooral omdat het een sportieve kat is.
    Wat een mooie kleurcombi heeft je kussen.
    Groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oje! Die arme kat. Drie benen zijn geen hindernis om verder te springen en klauteren, maar het is wel evetjes wennen. 'k Kan me goed voorstellen, dat je even moest gaan zitten, als je dat te horen kreeg. Geef hem een knuffel van mij!
    Jouw kussen is heel mooi, die kleuren zijn zo fris en klaar, passen heel goed bij de prille lente.
    Geniet van deze zondag,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, Bella maakt al vorderingen met springen, het is alleen nog zoeken naar zijn evenwicht.
      Dankjewel voor het medeleven!

      Verwijderen
  5. Ocharme, beestje. Maar katten zijn inderdaad heel weerbaar, dus komt zeker goed :-)
    Heel tof kussen. De kleurtjes zijn inderdaad echt lente :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :-) En ja, Bella lijkt zijn plan al goed te trekken, gelukkig maar.

      Verwijderen
  6. Heel mooi kussen, geeft inderdaad een lente-sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat sneu! Beterschap voor hem en sterkte voor jou.
    Mooi kussentje heb je gemaakt in mooie frisse kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. The soft colors mixed with the grey remind me of a rainy spring day- My favorite! Lovely work.

    Cats are resilient, so don't fret too much over Bella's loss. I had a cat with three legs, though he had part of the leg still... It didn't take him long to learn to get around once I stopped helping him all the time. He ran faster than the other cats and would thump them on the heads with his stump when they played.
    Wishing Bella a speedy recovery and you some rest. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nice association about the colors!
      Haha, sounds fun what you tell me about your cat.
      And yes, Bella is already going faster than yesterday.
      I'll stop helping him so much, but I was worried about his wound.
      That looks good though, so I'll try to be brave :-)
      Thank you for your kind words x

      Verwijderen
  9. Hey Sigrid,
    Wat verschrikkelijk voor Bella. Ik heb 2 katten, zoals je wss wel weet, en het lijkt me verschrikkelijk als er zoiets met ze zou gebeuren. Maar de moeder van mijn Floortje mistte ook een pootje en die kon zich goed redden. Hopelijk gaat het helemaal goed komen met Bella :-).
    Je kussen is echt heel mooi. Lekker fris en vrolijk.
    Fijne zondag Sigrid.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het was even schrikken, maar ik hoor inderdaad veel succesverhalen over katten met 3 pootjes. Bella redt zich vandaag al een stuk beter dan gisteren dus ik bekijk het al wat positiever.
      Dankjewel voor je steun x

      Verwijderen
  10. Veel beterschap voor Bella. Gaat vast en zeker goed komen.
    Je kussen is mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zielig! :-( En soms zijn er dingen echt belangrijker dan haken en bloggen hoor! Geef Bella maar een extra knuffel. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Daphne <3 ! Bella voelt zich aleen klein beetje beter en heeft toch wat eetlust, dus dat vind ik een goed teken.

      Verwijderen
  12. Beterschap voor Bella.
    Ik vind de kleurtjes van je kussen echt héél erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, meestal kies ik niet voor deze kleuren omdat ze te 'koel' zijn. Maar nu vind ik het juist fijn dat ze zo 'fris' zijn.

      Verwijderen
  13. mooi kussen, soms is sober toch wel de beste manier om een prachtig stuk te maken
    sorry voor je poes, hopelijk is hij snel de oude al is het op drie pootjes
    Ik ben zelf geen kattenmens, heb wel eens een poes gehad,een gesneden kater , zo een lieve, hij is maar één nacht weg gebleven, als wij 's avonds riepen kwam hij afgewandeld, was echt een knuffelpoes, en toen werd hij ziek, heel erg ziek , hij was maar een dik jaar oud, volgens de veearts kattenaids, wij hebben hem laten inslapen, ben hier echt ziek van geweest
    stuur je een linkje door van onze Juul
    http://kruissteekmieke.blogspot.be/2013/06/tijd.html
    groetjes
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Ja, eigenlijk geen probleem dat ik er geen speciale rand meer had rond gemaakt hé, zo is het kussen ook goed.
      Ben juist gaan kijken naar Juul op je blog.. Knappe, ondeugende snoet. Ik heb ooit ook een kat moeten afgeven aan kattenaids. Op zo'n momenten doet het pijn om je huisdieren graag te zien hé. Katten- of hondenmens, maakt niet veel uit. Als je je dier goed verzorgt en graag ziet, komt het op hetzelfde neer...

      Verwijderen
  14. Een schitterend kussen ♥♥♥
    Sneu voor je poes Bella ...
    Alles komt goed ...
    Geef haar een knuffeltje van mij ...
    Nog een fijne zondag ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ach wat zielig! Gelukkig kon ze snel terecht en hoe vervelend het ook is, ze is er gelukkig nog wel! Geef haar maar een dikke knuffel van mij :-)
    Je kussen is super leuk geworden, mooie kleuren heb je gebruikt! Mint met grijs vind ik de laatste tijd zo'n mooi combi, ga daar denk ik ook eens mee aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Annabel, hij leeft tenminste nog, da's het belangrijkste.
      En dankjewel voor je compliment.

      Verwijderen
  16. I am so sorry for Bella. I am sure about he will have a full life with three leg and he will enjoy playing, rambling and also photobombing your blog photography ;)
    The cusion looks really pretty, this color combination is so delicate.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Hanni, your kind words made me smile :-)

      Verwijderen
  17. Dat zal zeker schrikken geweest zijn. Hopelijk springt hij weer snel rond. Geef dat mooie kussen maar aan hem. Kan hij een lekker plekje van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij heeft al een groter kussen gekregen intussen ;-)

      Verwijderen
  18. Beterschap voor Bella hoop dat hij snel opknapt en weer goed uit de kant kan op 3 pootjes. Je kussen is prachtig geworden 💙

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoop dat het snel beter gaat met Bella. Vind dat altijd zo erg als er iets gebeurt met een (huis)dier. Deze schatten kunnen niets zeggen en of vragen. Gelukkig dat er dan zo'n fantastische baasjes zijn die direct het nodige doen.
    Vind de kleuren super mooi van de kussens. Zijn super leuk trouwens.Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, jij bent ook een echte dierenvriend zo te horen :-)

      Verwijderen
  20. I'm sorry to hear about your poor little cat but I'm glad he's getting better and I expect with practice he'll be running and jumping again as usual soon. I've known dogs with three legs who don't seem at all impeded. Your cushion is lovely. Just right for Spring :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's Janine, that are the words that I needed to hear :-)

      Verwijderen
  21. Hopelijk gaat het snel beter met bella! Mooi kussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat schrikken zeg! Zo sneu. Fijn om te lezen dat hij zich al een beetje redt. Beterschap voor Bella.
    Je kussen is mooi fris. Leuk!
    Groetjes, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ilse. Ja hoor, ik zie elke dag verbetering bij onze kat. Op dit moment zit hij me boos aan te staren omdat hij buiten wil, maar dat mag nog niet van de dierenarts.

      Verwijderen
  23. Ach jee, die arme Bella!
    Je kussen is super mooi geworden.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ach jeetje wat een schrik! Zo zielig, hopelijk red ze zich gauw weer een beetje. Je kussen is prachtig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je kussen is natuurlijk prachtig en heeft een vleugje lente in zich...
    Maar ik ben toch het meest geraakt door Bella's toestanden!
    Oh, wat vind ik dit erg, moet er niet aan denken dat dit bij één van m'n poezen zou moeten gebeuren... Logisch dat je even heel erg moest slikken! Sterkte voor Bella en voor jou hoor...

    XXX Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wist wel dat jij het ging begrijpen!
      Maar met de dag, zie ik het wat zonniger in; Bella past zich heel goed aan.
      En nu is het gewoon volhouden om hem nog even binnen te houden, de medicatie nog door te geven... Maar ik ben wel moe van alle emoties ;-)

      Verwijderen
    2. 'k Moest vandaag gewoon aan jullie denken toen m'n ondeugende Boofy in een dolle bui door de plantjes in de tuin stoof ...
      Maar ik denk dat je gelijk hebt; zo'n flinke poes als Bella weet zich straks razendsnel aan te passen en ze zal je nog versteld doen staan!
      Ik snap dat het er bij jou in hakt..., pft.. moet er niet aan denken!

      Verwijderen
  26. Oooohhh lieve Sigrid, ik voel met je mee xxx Arme Bella. Ook ik weet zeker dat het goed komt, ook al is het met een pootje minder, maar toch...
    Ontzettend fijn om hierboven te lezen dat ze weer door het huis huppelt. Go Bella! En het vrouwtje vindt het vast niet erg als je daarna lekker op het mooie kussentje gaat liggen :-)
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, jij snapt ook hoe het is om je zorgen te maken over een ziek huisdier hé. <3
      Maar inderdaad, het gaat stilaan de goeie richting uit hier...
      Groetjes aan Guinness :-)

      Verwijderen
  27. Wat een schrik, hopelijk gaat het gauw beter met Bella.
    Lief dat je het kussen naar haar noemt, hele mooie en zachte kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat naar voor Bella en voor jullie. Ik hoop dat hij goed opknapt.
    Je kussen is mooi fris, lente-achtig

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Ageeth. Bella voelt zich al een stuk beter en wij dus ook :-)
      Nu maar hopen dat hij vanaf nu wat voorzichtig aan doet, want hier binnen durft hij alweer acrobatentoeren uit te halen!

      Verwijderen
  29. Oh my goodness, poor Bella. How tragic. I hope he heals quickly and finds he only really needs three legs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your wishes. It's going better and better each day.
      I'm surprised how well he's coping with this!

      Verwijderen
  30. I'm so sorry to hear about Bella's accident. I hope he makes a speedy recovery and will soon be running around happily again.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Polly! Bella is feeling better now but has to stay inside for awhile.
      I'm relieved to see him run on 3 legs, almost like he never had 4!
      But I'm still scared when he tries to jump on chairs or window sills...
      And I do hope he'll be cautious now.
      Anyway, I'm feeling more and more confident that this will have a happy end.

      Verwijderen
  31. Oh my goodness! Poor Bella! Poor you! What a sad thing to happen to her. You must have been very worried. I hope she recovers quickly and copes with just 3 legs :( Your new Bella cushion is lovely! Xox

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your kind words and compassion.
      We're feeling a lot better meanwhile. Bella is already going pretty fast on 3 legs, jumping in window sills is still a bit of a problem though. And I'm so relieved to see him coping so well that I've forgotten most of my worries :-)

      Verwijderen
  32. Oh, poor poor Bella. How sad. Perhaps you will let her snuggle on that beautiful cushion?
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's Amalia, ofcourse Bella can have the most comfortable spot in our house :-)
      He's doing a lot better now and eager to go outside, but we must keep him inside for a few more days..

      Verwijderen
  33. Och Jee! Mijn hart draait zich om. Heel veel beterschap voor Bella en wat een prachtnaam voor het kussen. Jullie ook sterkte want het zal er flink ingehakt hebben zo'n gebeurtenis.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. I'm sorry to hear your pet cat had to have his leg amputated. I hope he continues to recover well and will have many more happy and active years with your family. The cushion is lovely with very spring-like colours and so sweet to name it after your Bella. x

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hi Sigrid, I hope Bella is healing nicely and you are ok too!! Thinking of you both, Rhondda

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Poor Bella! I am sure her spirit will make the healing and recovery faster and that she will be her usual self soon! The cushion is a darling! One can never miss using a square!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Sigrig,
    aaah, arme Bella. Odie, de voorgangster van Poek moest ook met 3 pootjes verder. Ze mocht van ons haar pootje niet laten amputeren, we wilden het eerst aankijken hoe het zich ging ontwikkelen. Ze vergat af en toe dat die verlamd was. Zo knap. Het komt weer helemaal goed met Bella hoor. beterschap voor je kattie. Je kussen ziet er mooi uit. Ik heb wel wat gemaakt voor de blog, maar loop achter met bloggen door omstandigheden. Vandaar dat ik besloten heb even een pauze in te lassen tot 1 april. Maar daarna ga ik wel weer lekker los :). Liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mariam,
      Tja, in dit geval hadden we geen keuze. Het was zo'n erge open-bot-breuk dat het zou gaan ontsteken of infecteren dus we hadden echt geen andere keuze dan amputatie.
      En Bella vergeet soms ook dat het pootje er niet meer is, want dan probeert hij achter zijn oor te krabben en je ziet dat stompje nog meebewegen.
      Maar het lukt allemaal echt al heel goed nu, gelukkig.
      En die blogpauze, dat begrijp ik!
      Vroeger blogde ik 2 keer per week, maar nu hou ik me slechts aan één keer per week. Soms lukt het gewoon niet hé.
      Groetjes!

      Verwijderen
  38. Wat een leuk kussen, helemaal mijn kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen