maandag 10 april 2017

Rainbow Blanket ( Granny-Spiration 4 )


Rood is voor liefde,
Oranje geeft warmte,
Geel maakt vrolijk,
Groen is voor rust,
Blauw verzacht,
Paars ontspant,
Roze maakt je blij.



Red is for love,
Orange gives warmth,
Yellow cheers you up,
Green brings rest,
Blue soothes,
Purple makes you relax,
Pink is happiness.



7 rijtjes van 7 granny's in 7 kleuren...
Een dekentje voor 'Regenboogdekens' waarmee ik één kindje hoop blij te maken.

7 rows of 7 granny squares in 7 colours...
A blanket for 'Rainbow Blankets' to make one child a little bit happy.




Sigrid x



46 opmerkingen:

  1. Nou, regenboog is het zeker en blij maken zal het ook :-D Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Angélique, ik ben alvast zelf blij dat het zo goed is uitgedraaid, want toen ik de stapeltjes apart had, wist ik nog helemaal niet hoe ik ze tot één deken ging maken :-)

      Verwijderen
  2. Wat een vrolijkheid Sigrid! Daar wordt een kindje zeker heel vrolijk van.

    Liefs Froukje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Frouke, voor kindjes mag het lekker uitbundig zijn hé.

      Verwijderen
  3. Wat word ik toch blij van regenboog kleurtjes. Wat een ontzettende vrolijkheid :-). Heel mooi gemaakt.
    Fijne avond Sigrid.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt, Sigrid! En alleen al door er naar te kijken word ik al blij...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Normaal houd ik niet zo van kleurige dekens, maar deze is door de verschillende vierkantjes wel heel erg leuk. Mooie vierkantjes zitten er tussen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, dat vind ik er zelf ook het leukst aan, al die schakeringen en hier en daar een vierkantje met verloopgaren of dubbele draad. Ik moet het nog even in vorm proberen te krijgen nu, maar kon niet wachten om al een foto te nemen :-)

      Verwijderen
  6. Wat een mooi en leuk deken. Knap hoor !!!

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The blanket is very beautiful. Such delightful colors!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. As I said before - this is a real beauty! I think any baby (err - mum) should be happy to get such a great blanket!
    Have a lovely day,
    Marjan
    P.S.: I'll be spending my day in the basement, just as I spent these last two days, finally filling the cupboards and shelves...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele mooie deken. Ik weet wel zeker dat iemand daar heel blij mee gaat zijn. Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een echte regenboogdeken! Wat een vrolijkheid, mooi gedaan!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mooi en kleurrijk geheel, zal een kindje superblij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een fijne kleurige deken. Mooi gemaakt! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie, vrolijke deken met al die verlopende kleuren. Mooi gemaakt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een super leuke deken, daar wordf je blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Such a bright and happy blanket will surely brighten a child's day! That white border sets it off perfectly.
    Have a lovely day!
    PS - I hope your daughter is recovering well, too!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's Jenny. Yes, my daughter is doing better, although the teeth are still painful.

      Verwijderen
  16. Zoveel vrolijke kleuren bij elkaar, daar moet je wel blij van worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie namen voor de kleuren. Ik vind het een leuk dekentje geworden.
    Heerlijk dat daar straks een kindje mee blij gemaakt gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beautiful blanket Sigrid! Such happy colors matched together to sparkle joy!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lovely blanket, bring so much happiness for the eyes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Your blanket is very pretty. I hope your daughter is making good progress.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Your crochet blanket is so pretty and colorful. Thanks for sharing at C&C with J&J.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. I just love this happy blanket, Sigrid. It is a brilliant way to use my ever growing stash of yarn. Happy Easter!
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi, je bent me gaan volgen en ik jou :-)
    Mooie dingen maak je, fijn paasdagen hoor, groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige regenboog deken, erg mooi kleurverloop. Daar gaat een kindje superblij mee zijn.
    Zie ik er een oranje kroon in verborgen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. En nee, die oranje kroon komt misschien door het verloopgaren dat toevallig net zo uit kwam. Ik heb het alleszins niet met opzet gedaan.
      Groetjes!

      Verwijderen
  25. Wat een mooie deken, een feestje voor het oog. Als ik die tekst zo lees, dan denk ik ja... inderdaad elke kleur heeft zo zijn eigen inwerking. Toch bijzonder.
    Groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Such beautiful happy colours. I love rainbow colours, makes me smile instantly.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat mooi zeg! En past heel erg mooi bij het seizoen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Piękny koc.Świetna kolorystyka.Serdecznie pozdrawiam.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig en door alle kleuren met al hun effecten is hij vrolijk maar ook hartverwarmend. Daar gaat een kindje zich helemaal goed bij voelen.

    BeantwoordenVerwijderen