zaterdag 22 april 2017

Town houses


When my husband and I cohabited for the first time, we rented a terraced house (row house).
It felt really safe and warm in such a house, I felt protected by the houses next to us.
This crocheted row of houses makes me think of the wonderful time we had there.


Toen mijn man en ik voor het eerst gingen samenwonen, huurden we een rijtjeshuis.
Ik vond dat gezellig, het voelde veilig en warm alsof we beschermd werden door de huizen naast ons.
Dit gehaakte huizenrijtje doet me terugdenken aan die speciale tijd.



Our first cats came to live with us there (15 years ago).
We got married back then (13 years ago), I got pregnant and we had our precious daughter (12 years ago).
But it was also the time that my husband got a severe car accident, got into coma and had to struggle for his life (14 years ago).
Still the happy times are the ones I mostly remember.


15 jaar geleden kwamen onze eerste katten erbij in dat huis.
We trouwden toen (13 jaar geleden), ik werd zwanger en we kregen onze dierbare dochter (12 jaar geleden).
Maar het was ook de periode dat mijn man een zwaar auto-ongeluk kreeg, in coma lag en vocht voor zijn leven (14 jaar geleden).
Toch zijn het de fijne momenten die me het meest bijblijven.


Although life was good overthere, I'm happier where we live now.
But those town houses still make me smile, they remind me of how our life together started...
Yeah, I know, silly sentimental me ;-)
Maybe I'm a little emotional because we are going to subscribe our daughter to highschool today.
Another big step...
Time goes by too quickly!

En ook al beleefden we er mooie tijden, ik ben toch gelukkiger waar we nu wonen.
Maar deze rijtjeshuizen doen me wel glimlachen, omdat ze me herinneren aan hoe het allemaal begon.
Ja, ik weet het, ik klink een beetje sentimenteel vandaag.
Ik denk dat ik emotioneel ben omdat we vandaag onze dochter gaan inschrijven op de middelbare school.
Weer een grote stap...  De tijd raast veel te snel voorbij!



Sigrid x



63 opmerkingen:

  1. Wat een leuk rijtje huizen en ze zijn extra bijzonder door de gedachte erachter. Een grote stap voor je dochter.
    Fijn weekend.
    Liefs Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel mooi, jouw gedachten te mogen lezen.
    Je rijtjeshuizen vind ik echt prachtig, ontzettend leuk met al die details!
    Ja, dat is een hele mijlpaal in 't leven van je dochter! Mijn zoon zit inmiddels al weer een opleiding verder! En je herinnert je altijd nog zo goed hoe het was in 't begin <3
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Akkelien, en ja, ik herinner me zelfs nog heel goed die allereerste dag in de kleuterschool. De kids zelf doen er zo moeilijk niet over hé, maar wij mama's moeten dan toch altijd even slikken :-)

      Verwijderen
  3. Mooi en goed verwoord, de gedachte er achter is prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie huisjes en een mooi moment om stil te staan bij alles wat achter je ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toen je het begin liet zien, was ik al benieuwd naar hoe het verder zou gaan. Leuk geworden Sigrid.
    En sentimenteel is niet erg toch. Het zijn ook hele stappen die je elke keer maakt met de kinderen. Heeft jullie dochter er zin in?
    En we leren elkaar zo weer wat beter kennen, vind ik mooi in de blogwereld, het voegt echt iets aan je leven toe. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dochter is nog niet zo enthousiast over het middelbaar, maar dat zal de puberteit wel zijn ;-)
      En ja, dat is waar, zo leren we elkaar een beetje beter kennen. Ik lees ook graag wat meer over andere bloggers. <3

      Verwijderen
  6. De tijd gaat inderdaad heel snel voorbij en om zo belijkrijer is het, de herinneringen bij te houden, zich af en toe eens de tijd te nemen, terug te denken.
    Prettig weekend,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi geschreven! Dit soort mijlpalen, doen een mens terugdenken aan andere markeringspunten. Misschien ook wel omdat het ons leert dat het wel goedkomt. Want dat doet het.
    Je rijtje huizen vind ik prachtig (en) symbolisch. Fijn weekend, X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook mooi gezegd en je hebt gelijk, alles valt vanzelf op zijn plaats.

      Verwijderen
  8. wat een leuke huisjes...heel schattig... En het is nogal wat, wat je vertelt..
    Maar ook de periode van de middelbare school kan mooi zijn, Dus ga ervoor met elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik weet het wel, wie weet hoeveel leuke avonturen beleeft ze daar op de middelbare school.

      Verwijderen
  9. Wat een leuke huisjes, en wat bijzonder jouw verhaal erbij.
    En emotioneel is juist mooi in een tijd waarin alles vaak zo snel moet gaan.
    Fijn weekend.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marja, klopt wat je zegt, maar vaak kan de maatschappij er niet goed tegen als je wat emoties toont. Gelukkig is blogland helemaal anders en zoveel leuker :-)

      Verwijderen
  10. Love the houses Sigrid and the memories you shared with us! They hold a precious time of your family's life and it's good to treasure them!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach ja, wij vrouwen zijn van tijd tot tijd een beetje sentimenteel... Niks mis mee hoor. Het is juist goed om dicht bij je gevoel te blijven.
    Ik vind je huisjes-aan-elkaar prachtig en ik snap ook wel het warme gevoel dat het bij je oproept.
    Maar voor mij nooit meer vast aan een ander huis, want ik ben burenlawaai toch zo zat!
    Fijne zondag, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, daar heb je gelijk in. Het geluid van de buren en het feit dat we geen tuin hadden... dat vond ik er ook minder leuk aan!

      Verwijderen
  12. O dat is een flinke stap voor jullie dochter, maar ook voor jullie, ik hoop van harte dat ze het fijn gaat krijgen op haar volgende school (heet hier ook gewoon middelbare school).
    Je huisjes zijn weer heel leuk! Heb je nu al die huisjes ook uitgestalt staan of gaat het meer om het maken zelf?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, bijna alle huisjes hebben al een kindje (of volwassene) blij gemaakt :-)
      Alleen mijn laatste kussen en dit rijtje zijn nog hier.
      Het huisjesrijtje mag nog even op de kast staan, tot ik er een bestemming voor vind.

      Verwijderen
  13. Een beetje mijmeren op zijn tijd mag toch wel? Ze zijn schattig deze huisjes.
    En kleine kinderen worden groot zullen we maar zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Corrie, :-), da's waar; kleine kinderen worden groot! Je houdt dat niet tegen en elke periode heeft z'n charme hé.

      Verwijderen
  14. Mooie gehaakte huisjes met een mooi geschreven verhaal erachter. Fijn dat er ook mooie momenten zijn in jouw herinnering. En weer een mijlpaal voor jouw dochter...een nieuwe fase voor de deur. Komt goed, het dametje wordt groot. Liefs, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Corine. Ja, dat dametje van mij wordt inderdaad groot :-)

      Verwijderen
  15. Your crochet houses are beautiful and a lovely reminder of your old house with all the memories from those days :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi om te lezen, jouw herinneringen. Op sommige momenten denk je daar dan ineens aan terug. Manlief en ik ruimden gisteren de zolder op en kwamen foto's tegen van onze eerste vakantie samen, zo'n 23 jaar geleden. Zo leuk. En zo jong waren we toen. ;-)
    Het inschrijven van je dochter op het middelbaar onderwijs is ook weer zo'n bijzonder moment, wij deden dat een jaar geleden met onze oudste. Best spannend ook. Ik hoop dat jouw dochter het net zo naar haar zin gaat krijgen als de onze!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, grappig om zo'n foto's te herontdekken hé, hihi.
      En ja, ik herinner het me nog, dat je toen schreef over jouw dochter en ik heb dat met veel interesse gelezen omdat ik wist dat het hier ook aan zat te komen. Fijn te horen dat ze zich daar al helemaal thuis voelt, ik hoop dat het hier ook zo goed zal gaan.

      Verwijderen
  17. prachtig is het, die huisjes van jou en het verhaal ontroerend, ik heb met mijn echtgenoot in vier verschillende huizen gewoond, en onlangs vroeg iemand aan mij waar dat ik het liefste woonde, ze was een beetje verwonderd, ik heb overal graag gewoond , het was niet zozeer waar, maar met wie, met de liefde van je leven wil je toch eender waar wonen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is pas de waarheid, wat je nu zegt. Het maakt niet zo heel veel uit, op welke plek je woont, maar met wie.

      Verwijderen
    2. proficiat , je ben ééntje van de vier "choosen ones" op Annemarieshaakblog

      Verwijderen
    3. Dank je, ik zag het daarnet! zo leuk!

      Verwijderen
  18. Ontzettend leuk die gehaakte rijtjeshuizen, ik kan me wel voorstellen dat je daar veel herinneringen aan hebt en er emotioneel van wordt.
    Tja, kleine kindjes worden groot hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Huisjes met een verhaal leuk hoor.
    Sterkte met het loslaten van je dochter die gaat nu aan een andere levensfase beginnen, puberen.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Dat puberen, daar heb ik precies al iets van gemerkt ;-) Dat begint ook vroeger en vroeger!

      Verwijderen
  20. Een belangrijke mijlpaal in het leven van jouw dochter en jou. Mooi moment om bij dit schattige rijtje huisjes even terug te blikken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie en indrukwekkende herinneringen bij dit prachtige haakwerk.
    Wij wonen ook in een rijtjeshuis, maar willen misschien ooit nog de stap maken naar een vrijstaand huis. De grond is alleen zo duur in de stad (of net daarbuiten). Op het perceel dat wij nu hebben, bouwen ze tegenwoordig vlot twee woningen. Idioot...
    Dat maakt dat we in verhouding véél meer geld uit zouden moeten geven om de stap te kunnen maken die we eigenlijk willen maken. Ach, wie weet... Ooit...
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Ja, het is ook allemaal erg duur. Wij wonen nu in een dorp en hebben een halfvrijstaande woning gekocht. Een volledig vrijstaande woning was ook buiten ons budget gerekend :-) Het leukste vind ik nu onze tuin, dat hadden we in het rijtjeshuis niet ( alleen maar een binnenkoer van 5 vierkante meter ofzo ).
      Wie weet wat de toekomst brengt hé Sandra, als jouw hond er maar gelukkig is! ;-)

      Verwijderen
  22. Hey Sigrid,
    Wat een mooie huisjes. En wat een herinneringen die ze oproepen. Wat heb je toch allemaal meegemaakt. Je huisjes zijn erg leuk geworden en wat een mooie kleurtjes heb je gebruikt.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. IK vind ze geweldig leuk.
    Ik heb ze vaak van stof gezien ,maar deze gehaakte huisjes zijn wel heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat zijn je huisjes leuk! En wat heb je daar veel dierbare en moeilijke herinneringen gemaakt. Goede tijden slechte tijden...XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een lieve huisjes! Herinneringen krijgen een plekje in ons leven, mooie en moeilijke. En wat een stap, je dochter naar de middelbare school. Toch weer het afsluiten van een periode. Puberen, ook heel leuk én intensief.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Your crochet houses are beautiful. Thanks for sharing at Cooking and Crafting with J&J.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gorgeous crochet houses, and lovely memories.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ohh, how sweet is that!! Super, Sigrid, a wonderful decoration ♥
    Groetjes, Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Your houses are so sweet it's nice that they stir up happy memories for you, I hope that daughter enjoys high school, time does fly, have a great weekend. :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Your townhouses are beautiful and so is the story behind them!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. I just love these crochet houses and every time I see them, I know it's made by you :) Happy weekend!!
    Demi x

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ohh wat wordt ik daar vrolijk van! Ik vind ze echt geweldig! Groetjes, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Trés belle réalisations, de jolies teintes, belle harmonie, un trés bon choix j' adore, a bientôt bisous.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik zou toch zweren dat ik op dit bericht gereageerd had op dit zo mooi geschreven verhaal. maar zoekend naar mijn reactie kan ik hem echt nergens meer vinden. Leuk hoe je dat verteld over het wonen in een rijtjeshuis. Wat ingrijpend moet dat ongeval en de coma geweest zijn voor jou en je man. Ik hoop dat hij weer helemaal hersteld is! Wat een leuk kussen heb je ervan gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Het was een zware periode inderdaad. Net daarom, vanuit het besef dat alles plots gedaan kan zijn, zijn we daarna getrouwd en wilden we een kindje. Mijn man is wonder boven wonder goed hersteld; behalve een slecht kortetermijngeheugen, een verwijderde milt en wat littekens merk je er eigenlijk niks meer van..

      Verwijderen
  35. A great work! Love these little crafts!
    Have a nice day, Sigrid!

    BeantwoordenVerwijderen