woensdag 24 mei 2017

Colourful Crochet: 2 pencil cases


Een etui komt altijd van pas; pennen, haaknaalden, knoopjes,... Je kan er allerlei spullen in kwijt die je anders verloren legt.
Deze keer probeerde ik nog eens tapestry haken.
Ik tekende een bloem op ruitjespapier en maakte zo zelf een eenvoudige patroontje.
Eigenlijk werd ik geïnspireerd door een tasje dat Sofie haakte ( klik hier om te kijken wat voor een prachtig etui zij maakte!).
Ik gebruikte wat verloopgaren van Action en een laatste bolletje paars katoen.
Ik stak er meer tijd in dan ik had verwacht, ook omdat ik de ritssluiting er met de hand in naaide.

A pouch always comes in handy, you can put almost every small thing you don't want to lose in it.
I tried some tapestry crochet again.
The flower is actually a drawing I made on some graph paper, so I had my own chart.
I got inspired in the first place by this wonderful pouch made by Sofie ( click to see it! ).
It took me more time than expected, especially to sew in the zipper by hand.




Mijn dochter vond de kleuren niet bij mekaar passen en mijn man zei zelfs dat het hem deed denken aan 'rasta' en cannabis!
Poeh... Voor mij is het gewoon zomers.
Er volgde toch ook maar een eenvoudiger etui (door 2 vasten in één steek en dan de volgende over te slaan), maar dat vond ik dan weer te saai:

My daughter found the result was too colourful and it even made my husband think of rasta and drugs!
Pooh... to me it just says 'summer'.
Still I found myself making another pencil case, a more boring one ;-)


Deze rits werkte een beetje tegen, maar ik heb gewonnen van hem ( ik ben koppiger ) en hij zit op zijn plaats en ritst open en dicht, nah.

Nog op de haakplanning voor de komende weken/maanden...: een speciaal mandje met eigen patroon, een poef, iets met granny's en huisjes, een dekentje, wanddecoratie met visjes, ...
En wat hebben jullie voor haakplannen?


The zipper of the second pouch didn't feel like fitting, but I won ( I'm even more stubborn than the zipper ). No it's on its place and opens and closes like it should.

My crochet plans for the next weeks: a special basket with free pattern, a pouf, something with granny squares and houses, a blanket, some wall decoration with fishes,...
What are your crochet plans?




Sigrid x






43 opmerkingen:

  1. Fijn dat het thuis front het zo mooi vind haha
    Het is inderdaad zomers! En rasta en cannabis.. dan denk ik ook aan bepaalde warme eilanden, is het dus ook weer zomers ;-)

    Geniet van het lekker zomerse weer deze week!
    Groetjes Marijke@zusjeknus

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, af en toe is het thuisfront wel fan van mijn haakwerk hoor, en liever dat ze eerlijk hun mening geven hé. Ik ben dat al gewoon en kan er mee lachen :-)
      Jij ook een fijne zonnige week nog!

      Verwijderen
  2. Wat mooi van kleur! De vrolijkheid spat eraf!
    Leuk gemaakt.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een goed teken dat je man het blad van de hennepplant niet kent ;-)
    Ik vind je eerste etui een echte blijmaker en dat elke keer dat het het gebruikt! Iets met de hand naaien geeft vaak een goed resultaat, maar het is tijdrovend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja de kritiek van onze medebewoners zijn niet altijd mals. Maar als ik het zelf wel mooi vind trek ik me daar lekker niets van aan. Ik vind je etuis mooi en vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, ik trek het me ook niet aan wat zij zeggen. Maar als ze het dan wél mooi vinden, vind ik dat wel plezant.

      Verwijderen
  5. Thuisfront of niet, ik vind het hele leuke etuitjes, je kan er nooit genoeg van hebben
    Fijne dagen, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihi nou ze zijn thuis wel blij met het etui zo te lezen ;-) Ik vind hem ook gewoon heel vrolijk en zomers! En wat een lekkere haakplanning heb je, heerlijk haken in de zon en kilometers maken! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Annabel, geniet jij ook maar van het zonnetje!

      Verwijderen
  7. hahaha, die mannen toch. Je kan er misschien je wiet in bewaren of hem aan iemand cadeau doen die dat gebruikt. ;-)

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind je foto's zo mooi, met al die kleurtjes bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je :-) De vorige posts waren iets soberder van kleur, dus nu mocht ik me nog eens laten gaan!

      Verwijderen
  9. Plannen? Hoe veel plaats heb ik hier, om ze allemaal op te schrijven?
    Enfin, eerst en vooral iets voor de volgende Granny-Spiration Challenge, maar onmiddelijk daarna dan die grannys met de turkooizen rand, en dan wil ik eigenlijk nog een paar dekens haken (er ligt al een heleboel garens daarop te wachten), maar misschien tussendoor dan toch die twee schaals, waar ik al aan ben begonnen, alhoewel, die bobbels, die mijn zonen mijn voor mijn moederkesdag hebben gegeven zijn ook heel mooi en is het niet zo langzaam tijd, die "Bohemian Summer" te lanceren? Oei, en dan moet ik nog een paar kleedjes voor op de dressoir van mijn moeder haken en een vriendin wacht al een paar maand op een Schots hoesje voor haar GSM en...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amai, jij zult je ook nog niet meteen vervelen! :-)

      Verwijderen
  10. Hey Sigrid,
    Wat een mooie etui's zeg. Ik vind de kleuren juist heel vrolijk en gaaf. Ik heb niet veel op de haakplanning staan behalve een sjaal voor mijn moeders verjaardag (11 juli), deken voor mijn moeder (kerst ofzo) en verder gewoon van alles en nog wat. haha. Ik kan niet goed plannen hihi.
    Fijne avond Sigrid.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik plan veel, maar dikwijls wijk ik af van die plannen hoor! Dat zijn gewoon de ideeën die ik nu momenteel in mijn hoofd heb en waarvoor ik warm loop. Maar dat kan in een wip veranderen, hihi

      Verwijderen
  11. Die mannen snappen er gewoon niets van! Ik word hier blij van. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind hem heel erg leuk die met die bloem. Moet ik ook eens op mijn lijstje zetten. Nu vooral voor wat haken betreft druk met twee kraammanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. daar word ik vrolijk van van zo een tasje, ik vind het prachtig kleuren, goe bezig
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waaw, zo leuk dat ik je inspireerde! Daarvoor bloggen we ook, hé.
    Je tasje zijn mooie geworden, je hebt er nooit genoeg, niet?! En haakplannen, ja, hoor! Nog zoveel...
    Fijne donderdag,
    Trouwens, hoe heb je die rits er met de hand in genaaid?

    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe ik dat deed? Euh... prullen en 'taffelen' met een sterke, scherpe naald en dunne draad. Eerst de ritssluiting een beetje op zijn plaats gehouden met kopspeldjes. De binnenkant ziet er niet zo netjes uit, maar aan de buitenkant valt het niet op hé :-)
      Zal eens een fotootje nemen van de binnenkant voor je ;-)

      Verwijderen
  15. Wat een spannende plannen! Ik vind je etuitjes gaaf, maar het grootste compliment gaat naar je volharding. Pffff.... rits met de hand erin zetten... diepe buiging!
    Buiten de twee dekens en 1 kussen waar ik al mee gestart ben, heb ik nog op de planning staan; 1 sjaal, 1 omslagdoek en (nog) een kussen!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Sandra :-) De rits was wat prutsen, maar eigenlijk viel het nog mee hoor.

      Verwijderen
  16. Als herfstetui vind ik hem ook erg mooi. Door de kleur en het verloopgaren zie ik er een verkleurend herfstblad in. Mooi gemaakt! Het etui van Sofie is inderdaad ook erg mooi.
    Plannen heb ik te over. Momenteel ben ik met een plantenhanger bezig. Beetje haken en macramé nog en dan komt hij op mijn blog (als hij lukt ;).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Succes met je plantenhanger! En ja, een herfstblad kan het ook zijn.. Leuk idee voor nog een variatie te haken in het najaar!

      Verwijderen
  17. Ik vind de kleurencombi juist heel gaaf! Ach ja, wie er een wietblad in wil zien, ziet het...
    Jij hebt altijd leuke haakplannetjes, vind ik. Gebruik je alles zelf of geef je ook veel weg?

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je ;-)
      Ik geef veel als cadeau weg, soms voor het goede doel, soms voor mezelf. Een deel ligt nu opzij, daar moet ik nog een bestemming voor vinden. Misschien eens een kraampje maken :-)

      Verwijderen
  18. Mannen... Je hebt helemaal gelijk: gewoon een mooie, zomerse etui. Leuk dat jij een variatie hebt gemaakt op de etui van Sofie.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hello, Sigrid! Your new pencil case is a beautiful splash of colors. I immediately thought of summer, light, comfy weather... Wonderful variation on Sophie's case. Have a wonderful weekend! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou, ik vind het etui ook lekker zomers hoor! Maar ook leuk in de herfst, goed te gebruiken in de winter en in de lente komt het ook goed tot zijn recht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie, vrolijke etuis. Inderdaad lekker zomers.
    Leuk gedaan!
    Groetjes, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. T me it says fabulous. I love the bright colors! You did a great job.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Sigrid, this little purse is so lovely! I like the colors you picked!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh my word! This is a stunning pencil case! What incredibly attractive colorwork!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. I really like that purple case! Two things that intimidate me in crocheting: Sewing in a Zipper and Tapestry. You've nailed em both. :)
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen