donderdag 18 mei 2017

Sun-Kissed Baby Blanket


Het is best wel grappig, want dit babydekentje is ontstaan uit een patroon voor een omadekentje!
Ik blader namelijk nogal vaak in het boek "Vintage thuis" van Dottie Angel en Ted & Agnes.
En het zwarte dekentje met de okergele rand op bladzijde 107 sprak me al een hele poos aan.
Daar werd het dus een omadekentje genoemd, maar er stond niet bij dat het niet mocht gebruikt worden voor een babydekentje :-)

It's kind of funny that this baby blanket is made of a pattern for a grannies blanket.
I often glance through the book "Granny Chic" of Dottie Angel and Ted & Agnes.
The black afghan with the ochreous edging kept calling my name.



Ik probeerde de steek eens uit in het wit en dat viel erg goed mee.
Maar naarmate het dekentje vorderde, was ik dat wit alweer beu gezien.
Daar kwam nog bij dat de witte wol op was...
En omdat ik dikwijls haak met oud garen, kan ik hetzelfde garen zelden of nooit bijbestellen.

I tried it out in white.
As this blanket grew I got tired of the white.
In addition I didn't have enough white yarn anymore and because I often use old stash I can never find the same yarn in stores or online.



Toen viel mijn verveelde blik op enkele bolletjes geel...
En zag ik op Pinterest plots alleen nog maar dekens met kleurovergangen.

Then my eye caught those lovely yellow leftovers...
And all I could see on Pinterest were gradient blankets.



Dus mengde ik wit met zachtgeel, haakte ik een stukje met 2 draden lichtgeel, en daarna een randje met dik, warmgeel garen.
En nu ben ik helemaal tevreden!
Ik kan je echter wel zeggen dat ik na enkele 'sobere' haakprojecten weer helemaal klaar ben om met meer kleurtjes te werken :-)

So I mixed white with soft yellow, crocheted some rows with 2 threads of light yellow and then the last bit with thick warm yellow yarn.
And thus I'm completely satisfied with the result.
I can tell you though, after a few sober projects, I'm totally ready for more colour in my next projects :-)




Sigrid x




40 opmerkingen:

  1. Hey Sigrid,
    Wat een mooie deken. Leuke frisse kleuren. Lekker vrolijk :-).
    Fijne dag Sigrid.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Emily ;-) Ik vind dat babydekentjes altijd vrolijk moeten zijn!

      Verwijderen
  2. Ik kan me voorstellen dat je het zat werd. Maar door zijn eenvoud is het een schattig dekentje geworden. Echt heel lief. Benieuwd welk fleurig project gaat volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! En zo'n eenvoudig deken is misschien ook makkelijker in te passen in een babykamer.

      Verwijderen
  3. Als je het mij vraagt, maken het zachtgeel en geel het dekentje tot een bezonder dekentje. Zonder dat beetje geel, om het op te vrolijken, zou het vooral wit (en een beetje saai) gewezen zijn. Zo ziet het er veel mooier uit! Echt prachtig!
    Prettige avond,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marjan, ik wist dat jij het zou begrijpen :-)

      Verwijderen
  4. Ja, mooi! Dat gele maakt het een heel zonnig dekentje! En eigenlijk houd ik niet eens zo van geel...
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! En nee, geel is niet altijd overal even mooi, maar ik vond dat het het dichtst bij wit lag. En ik wou geen té groot contrast, of geen té fel effect.

      Verwijderen
  5. Heel mooi, leuk detail vind ik, met dat geel!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi verloop met geel. Die subtiele kleur maakt het een heel mooi dekentje.
    Groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt helemaal leuk! Dat is een topidee van je, Sigrid..
    En dat een omadeken zomaar een babydeken kan worden; de wonderen zijn de wereld nog niet uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo heb je er je heel eigen draai aan gegeven, heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alleen de naam al! Prachtig dekentje <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. The blanket is very pretty, I do agree that it gets boring when you are working with only one color.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's Pradeepa. I can only presevere in one colour if the stitches are variegated enough.

      Verwijderen
  11. Ik vind e dekente heel mooi geworden, het heeft een zonnige touch gekregen door het overlopende geel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Angélique, zo'n babydekentje mag wat zonnige vrolijkheid hebben hé :-)

      Verwijderen
  12. Mooi gedaan zo! En ik vind de naam er prachtig bij passen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Alet ( over die naam heb ik wel even moeten nadenken :-) )

      Verwijderen
  13. Ik vind de kleuren echt super gaaf geworden. Leuk, een deken met een ombre kleurovergang. Fijn weekend! Groetjes Inge.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig dekentje.
    Erg mooi die kleurovergang!
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is supermooi geworden met een vleugje geel.
    Fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goed idee, het toegevoegde geel! Het maakt het dekentje meteen helemaal fris en vrolijk, superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een lief baby dekentje en zo mooi in wit en wat een goed idee dat verloop naar de zoom in geel, echt zonnig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben niet zo fan van geel maar dit is wel een heel lief dekentje. Xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ow, ja!!! Dat heb je mooi gedaan. Super leuke kleurovergang. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nice matching of colors Sigrid! The blanket is lovely and the transition of colors looks fantastic!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooi dekentje!Daar gaat iemand heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat verandering van kleur een enorm verschil kan maken. Van oma naar baby. Door de kleurtjes is het inderdaad een heel lieflijk dekentje geworden. Wat zal een babytje daar mooi bij staan (liggen :)

    BeantwoordenVerwijderen