woensdag 5 juli 2017

Little happy house


Ik ben een echte huismus.
Zolang ik maar bij mijn gezin en mijn katten thuis kan zijn, dan ben ik blij.
Misschien dat ik daarom weer een huisje haakte ( en ik neem het risico dan maar, dat jullie dat misschien al beu zijn)?

I'm a real stay-at-home.
As long as I can be together with my husband and daughter and our cats, I'm satisfied.
Perhaps that's why I made another house?



Zoals bij de vorige huisjes, maakte ik de voor- en achterkant apart.
Pas na het versieren van de voorkant, vul ik op, terwijl ik beide zijden aan elkaar naai.
Het verschil met de vorige huisjes is dat ik er nu een ophanglintje aan maakte, het dak een sierrand van ruches kreeg, de raampjes nog iets kleurrijker werden en de vorm smaller en hoger werd.
Toen ik een collage maakte van al mijn gehaakte huisjes, kreeg ik weer een aantal ideeën voor nog andere huisjes...
(Ik blijf jullie spammen met gehaakte huisjes tot het een hype wordt! Grapje!)

Like always, I made front- and backside in 2 pieces apart from eachother.
Only after having decorated the frontside I start sewing both sides together, while stuffing.
Compared to my previous houses I changed a few things: there's a ribbon to hang the house, the roof got ruffles, the windows are multicoloured and the shape is smaller and higher.
When I searched my pictures of all the houses I made, I got a few other ideas for some more houses ;-) 




Ik haak intussen rustig door aan mijn zigzagdeken.
Maar dit gebeurt er... als ik die deken 5 minuutjes onbewaakt op de bank achterlaat...

Meanwhile I'm still working on my ripple blanket.
But if I dare to leave my crochet in the couch, this is what happens in only 5 minutes...


My oldest cat (left) and my youngest cat (right)



Volgende keer laat ik wat meer zien van deze deken!


Next week I hope to show you more of the blanket!



Sigrid x




70 opmerkingen:

  1. Ja, ja, katten... Ik ben het helemaal nog niet beu met jouw huisjes, maar dat weet je wellicht al, niet? Elke keer weer is het echt leuk te zien, welke kompositie je deze keer hebt gekozen. Nu effektief eens een nieuwe variante: en die is goed gelukt!
    Prettige dag,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die huisjes blijf ik tof vinden, dus ik ben ze zeker nog niet beu!
    Haha, katten! Zo typisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit huis is in echte snoepkleurtjes gemaakt, een snoephuisje dus; leuk! Het wordt bij elkaar al een heuse stad :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja, een hele stad inderdaad! Maar de huisjes hebben allemaal al een nieuwe eigenaar dus voor een stad zal ik opnieuw moeten beginnen :-)

      Verwijderen
  4. Hey Sigrid,
    Ik schoot direct in de lach toen ik je katten foto zag. Geweldig. Je huizen vervelen nooit hoor, zo mooi van kleur en design. Je collage met alle verschillende die je al hebt gemaakt is erg mooi. Ik zou zeggen, ga zo door. hihi.
    Fijne woensdag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, jij hebt ook zo'n pluizige hulpjes in huis hé :-)

      Verwijderen
  5. Zo leuk...die huisjes!! En je katten...ook weer zo herkenbaar. Soms zucht ik weleens vanwege overal haren en hun krabgewoontes maar oh..ik zou ze nooit willen missen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En ik krijg het soms ook op mijn heupen dat hun haren op mijn haakwerk plakken of op mijn kleren en overal, maar ik kan ze inderdaad ook niet meer missen.
      (Voor het krabben heb ik al een klein hulpje, een stugge deurmat in de woonkamer. Lelijk zicht, maar het helpt wel.)

      Verwijderen
  6. Je huisjes zijn erg mooi en vrolijk! Die mag je wat mij betreft zeker blijven delen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, same here! "My home is my castle" as well as crochet/yarn loving cat(s) ;-). Your new house is sooo sweet! ♥ Each one you make is pretty and unique, a wonderful collection! Sunny greetings, Nata

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much Nata! Haha, cats are the same everywhere in the world :-)

      Verwijderen
  8. Hartstikke leuk juist je gehaakte huisjes. Voor deze huismus en oma eigenlijk een maak-must. Vooral laten zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik ben toch zo weg van je huisjes!!
    groet manon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mij verveel je niet met je huisjes, juist leuk, wie weet heb je mij ook besmet ;)
    Best leuk om te doen lijkt mij, maar ik moet eerst wat dingen afmaken!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik moet zeggen dat als ik deze leuke huisjes zie, ik er ook wel wil haken! Erg leuk ook voor op de kinderkamer!
    Zeer geslaagd!

    Liefs Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad iets voor de kinderkamer, hoewel ik het ook zelf durf te gebruiken in een kleurrijke kamer hoor, haha.

      Verwijderen
  12. Ze zijn ook geweldig, je huisjes :-) Er suddert bij mij ook een huisje, 't is alleen nog niet van m'n haaknaald gekropen.... Je inspireert me weer! Dank je wel!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Voor de katten hoef je de deken echt niet af te maken. Zij vinden nu al prima zo te zien.
    Het huisje is echt een zomerhuisje. Van al jouw huisjes word ik altijd vrolijk. Dus show er gerust nog meer.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Margaret ;-)
      Haha, ja, als het aan de katten ligt, hoef (en kan) ik niks af te maken!

      Verwijderen
  14. Geweldige foto met de katten (en die blik)!
    Kom maar op met je huisjes. Ze zijn telkens mooi en ook symbolisch prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ja, die poezen met hun veelzeggende blikken soms :-)
      En dankjewel voor het compliment!

      Verwijderen
  15. Jou huisjes zijn zo leuk maar wat heb je mooie katten ......love it....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :-) Heb 3 zwarte katten, allemaal sukkeltjes die achtergelaten werden. (Alsof mensen nog écht geloven dat zwarte katten ongeluk brengen! Onbegrijpelijk. )

      Verwijderen
  16. So cute and colorful! I love your houses!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. huisjes haken, een verslaving, kan geen kwaad en ze blijven mooi, zou ook mooi zijn aan het koordje vooor het licht uit te doen zoals je eerder een donut haakte, groetjes en laat de huisjes maar komen, kan er niet genoeg van krijgen
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super leuk Sigrid ...
    Romantische mooie huisjes ...
    Fijne donderdag ...
    Lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Valerie, jij ook een fijne zonnige dag gewenst!

      Verwijderen
  19. Haha wat blijven katten toch leuke beesten! Gister lag hier een schriftje op de grond en ja hoor, 2 minuten later lag er al eentje op! Ik vind je huisjesspam niet erg hoor, ze zijn super leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ik kan het me al voorstellen van je kat op dat schriftje :-) Dat moet waarschijnlijk echt een heerlijk bedje zijn, zo'n schrift!

      Verwijderen
  20. Nee, huisjes gaan mij nooit vervelen! Ze horen zò bij het leven en ze passen ook bij jou...
    En elk huisje is weer anders.. Net als hartjes blijven het gave vormen.
    Wat een heerlijke poezenschattebouten heb je daar, Sigrid.
    Geef ze maar een dikke knuffel van me!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk dat er geen een huisje hetzelfde wordt. Daarom blijft het leuk om ze te maken.
    En die katten. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gewoon blijven spammen hoor. Hartstikke leuk die huisjes.
    Heb er pas ook nog 1 gemaakt. Nog niet op de foto gezet. Volgt nog!
    Succes met je deken en de volgende huisjes.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ooooh wat zijn je huisjes leuk! Ik vind ze echt helemaal geweldig 😍! Ik ben benieuwd met wat voor leuke huisjes je nog meer komt!
    Liefs Mafke (www.mafke.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. That is such a pretty little house, full of lovely colors. And your cats are adorable.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik vind je huisjes erg leuk. Lekker kleurrijk, daar hou ik van. Heel herkenbaar poezen die meteen je haakwerk inpikken. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Sigrid, I am in love with your crochet houses! Such an adorable project with amazingly selected colors!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik vind ze leuk! Spam maar lekker verder. Die linksboven zijn mijn favoriet. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Esther! PS: Dat blijven ook mijn favorieten, die linksboven ;-)

      Verwijderen
  28. Oh, this little house is adorable and so cozy. The little people must be very happy living there.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's Amalia! I don't know how many little people there are, but I've lodged a small town :-)

      Verwijderen
  29. I love your little houses. They are so sweet! And your beautiful cats look so comfortable on your gorgeous blanket!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een heerlijk vrolijk huis weer, ik geniet ervan en wat een mooie katten. Wij hebben 1(bijna)zwarte kater. Hij heeft 1 minuscuul wit plekje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zwarte katten zijn zelden helemaal zwart hé. Soms vragen mensen mij hoe ik mijn 3 zwarte katten uit elkaar hou. Maar ze hebben alle 3 een ander formaat en een heel ander snoetje. De dikste en grootste is de oudste, de kleinste is de jongste, en die tussenin van grootte en met 3 pootjes is ook de middelste qua leeftijd. De dikste krijgt ook hier en daar witte haartjes van ouderdom, de middelste heeft altijd een bruine, rossige schijn en de jongste is toch helemaal zwart. En voor het contract hebben we nog een witte kat, met grijze vlekjes. :-) hihi

      Verwijderen
  31. I love your little houses. How nice that your cats like each other. I have two cats, but they never get that close.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you! I've got 4 cats actually, and only these 2 cats are friends. That's because the little one is a girl and friendly to every cat she meets. My other cats are tomcats and they have more complicated relationships :-)

      Verwijderen
  32. Your crochet house and your cats are soo lovely !! I really love the crochet Idea :)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Leuk al die vrolijke huisjes. En wat grappig wij hebben net als jou ook 2 zwarte katten.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Reacties
    1. Hi Sigrid, just to let you know your lovely little houses are features this week at Handmade Monday, congrats!

      Verwijderen
    2. Amazing!! I'm very proud to be featured at Handmade Monday, thank you!!

      Verwijderen
  35. Hey Sigrid!! Your cute, adorable homes make my day :) I must try making one!!
    Demi x

    BeantwoordenVerwijderen