vrijdag 13 oktober 2017

Boy scarf (with Branch from Trolls)


Over uitdagingen gesproken:
Een oma die haar kleinkinderen wil verrassen,
2 jongens die van stoere Trolls houden
en ik die rond dat thema een sjaal mocht verzinnen...
Ik moet toegeven dat ik er een hele tijd over heb zitten nadenken!

Speaking about challenges:
A grandma who wants to surprise her grandchildren,
2 kids crazy about cool 'Trolls'
and me, trying to design a scarf around that theme...
I must say that it wasn't easy!


Picture by Dreamworks.com


De broek van "Knoest" inspireerde mij.
Een bruine basis met enkele groene lapjes er op.
Ik had nog genoeg resten liggen die hiervoor konden dienen.
De sjaal haakte ik met granny stripes, 27 steken breed en haaknaald 4.
De lapjes breide ik en naaide ze met een heel dun draadje vast op de sjaal.
Zo zag je geen lelijke draden aan de achterkant van de sjaal.
Op één van de gebreide lapjes probeerde ik het gezicht van 'Knoest' te mazen.

The trousers of "Branch' were my inspiration.
A brown base with green patches upon.
I had enough leftovers to start rightaway.
For the scarf I used 'granny stripes', the patches were knit.
I stitched the patches on the scarf with a very thin thread, so you can't notice the sewing on the back of the scarf.
On one of the patches I tried to stitch the face of "Branch'.





Zo, één sjaal is klaar.
Nu de tweede, en daarvoor laat ik me door het karakter 'Biggie' inspireren.
PS: Heb jij al eens een 'tekenfilmsjaal' gehaakt??  Tips zijn altijd welkom!

There, one scarf is ready, now up to the next one.
I think I might choose 'Biggie' to inspire me for that one.
PS: Have you ever made a cartoon scarf? Tips are more than welcome!


Sigrid x



30 opmerkingen:

  1. Leuk idee om de sjaal zo te versieren met stoere troll. Zelf heb ik me nooit gewaagd aan een tekenfilmsjaal, maar een paar jaar gelden wel een paar truien gebreid met tekenfilmfiguren.
    Je kunt ook een sjaal haken met de C2C-techniek. Dan kun je een perler beads patroon van een troll gebruiken of een borduurpatroon voor kruissteekjes.
    Op Pinterest vind je daar vast patronen voor.


    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tips, die neem ik zeker mee voor de volgende sjaal!
      Wat die truien betreft: mijn moeder breide vroeger ook truien voor mijn zus en mij, met tekenfilmfiguurtjes :-) Tom&Jerry enzo... Haha, toen vond ik die truien niet zo geweldig, maar nu wél :-)

      Verwijderen
  2. Ik ben reuze benieuwd naar die leuke sjaals ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dat goed bedacht en gemaakt! Super! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo zeg, dat heb je even gaaf bedacht! Ik weet zeker dat deze sjaal in de smaak valt. Ik ben ook erg benieuwd naar de volgende :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Angélique, ben begonnen aan de basis van de volgende sjaal, maar nog geen idee hoe ik hem ga afwerken... spannend ;-)

      Verwijderen
  5. Hey Sigrid,
    Wat een ontzettend mooie sjaal. Echt super leuk.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. Dankjewel! Was zelf niet helemaal tevreden, maar aan de reacties te zien, is het toch geslaagd.

      Verwijderen
  7. Wat gaaf zeg. Je hebt het echt goed voor elkaar. En zo leuk want dit heeft niemand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Corrie, dat klopt wel, er is geen 2de sjaal zoals deze :-)
      Toch was ik niet helemaal tevreden over mijn ontwerp en heb ik lang getwijfeld om de sjaal op mijn blog te zetten...

      Verwijderen
  8. What a fabulous design. Little boys, and I might add little girls would love it.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you! You're right, some girls would like this scarf too. I doubted a lot though before I shared this scarf on my blog, I wasn't really satisfied. But it's so heartwarming to read all these kind comments :-)

      Verwijderen
  9. Heel leuk Sigrid. Goed gevonden, haken en dan die lapjes erop zetten. De stripfiguren die je noemt ken ik niet, nieuwe serie denk ik. Ben benieuwd naar de volgende.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Jeanette! Het is een animatiefilm van Dreamworks, ik heb hem zelf ook niet gezien maar had er wel eens reclame van zien voorbijkomen.

      Verwijderen
  10. I have never made a cartoon scarf but what you did here is absolutely wonderful! It is a fantastic scarf! My son's been crazy about The Trolls and knows almost all Branch lines by heart :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Really? Haha! My daughter knew the lines of Barbie when she was little :-)

      Verwijderen
  11. Heel leuk, ook dat je de franje aan beide kanten anders van kleur hebt!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :-) Dat fantasietje moést erbij, ik kon maar niet beslissen welke kleur groen de franjes werden en dus heb ik dat zo opgelost!

      Verwijderen
  12. Dat is inderdaad een uitdaging van kaliber! Maar het is je heel goed gelukt, en wat een unieke sjaal is er nu geboren...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. EINE sehr süße ARBEIT,,,

    wünsche noch einen schönen ABEND
    bis bald die BIRGIT aus TIROL

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel goed gelukt. Benieuwd naar de volgende. Fijn weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een toffe sjaal!Geen tips want ik haak nooit maar ik ben er zeker van dat jij de volgende net zo origineel gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke sjaal! Wordt zeker graag gedragen - ook als het nog niet koud is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hij is gaaf! Ik ben al benieuwd naar de tweede.

    BeantwoordenVerwijderen