donderdag 9 november 2017

Everyday crochet


Soms mag haakwerk ook gewoon nuttig zijn.
Iets voor het dagelijks gebruik.
De voorbije dagen haakte ik 2 potjes en een mandje voor op het bureau van onze dochter...

Sometimes I like my crochet to be just useful.
Something easy but pretty for everyday use.
I made some jar covers and a tiny basket for my daughters desk...



En ook een langwerpig doekje voor op de kast in oudroze katoengaren van Action...
...met een makkelijke steek: 2 vasten in 1 steek, 1 steek overslaan, enz...
...en een boordje van 3 rijen vasten.

I also made a rectangular mat for our cupboard...
... using an easy stitch: 2 sc in 1 stitch, skip the next titch, and so on...
... with a firm border of 3 rows of sc's.



Ik vond het mooi in combinatie met de blauwgroene kleur van de retro glazen schaal...
Met opzet hield ik het doekje heel eenvoudig, zodat het overal bij past.
Zodat ik het niet zo gauw beu zou worden.

I like the old pink in combination with the greenblue bowl...
I kept this mat really simple, so that it would go with almost everything.


Maar ik zou ik niet zijn, als ik geen andere plannen had met dit doekje...

But I wouldn't be me if I didn't have other plans with this mat...




Sigrid x


46 opmerkingen:

  1. Hey Sigrid,
    Wat een leuke potjes en mandjes. Heerlijk om zoiets te haken dat elke dag gebruikt wordt. En wat een leuk doekje, vooral met die schaal eroverheen. Ik dacht in die eerste foto dat je twee kleuren garen had gebruikt en toen zag ik de schaal haha.
    Heel leuk.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel ;-) Dat vind ik ook zo leuk aan die schaal, dat ze gekleurd maar toch doorschijnend is.
      Jij ook fijne avond! x

      Verwijderen
  2. Erg mooi! Vaak is eenvoudig juist het mooiste, hé :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Eenvoudig is inderdaad mooi, maar toch heb ik het daar het moeilijkste mee, ik wil er altijd nog iets aan toevoegen en kan er niet vanaf blijven.

      Verwijderen
  3. Die mandjes zijn echt jouw ding, zo mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, ik zou heel graag achter het bureautje van je dochter gaan zitten. Wat staat dat ontzettend gezellig!
    En wat ben je nu toch van plan met het roze doekje???
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, dank je! Jij kunt dat altijd zo leuk zeggen hé Elizabeth :-)

      Verwijderen
  5. Mooi en praktisch! Vooral die vilten hartjes zijn schattig.
    Groetjes
    Mar10

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jou dochter is een bofbibs met zulke leuke pennenbakjes. En ik ben benieuwd naar je plannetjes! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nuttig, mooi en heerlijk om ontspannen te haken. Het ziet er allemaal mooi uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, vooral dat 'ontspannen' haken kan soms deugd doen hé. Dankjewel Margaret!

      Verwijderen
  8. Ik vind dat jij hele nuttige, mooie spullen maakt! Fijne kleuren bij de appels!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk die potjes en dat mandje!
    Ik ben benieuwd wat je met de doek gaat doen.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, ik ben er net aan begonnen, aan dat doekje en ik word er al blij van :-)

      Verwijderen
  10. Wat een leuke bakjes voor je dochter, staat erg leuk zo! En het kleedje is superleuk, prachtige kleur ook. Inderdaad mooi bij de schaal. Ben benieuwd naar je plannen.
    Fijne dag Sigrid.
    Liefs,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nuttige blijmakertjes zijn het. Mooie kleurcombinatie en zo lief met het hartje. Daar is ze vast heel blij mee. En wat mooi hoe de schaal en het kleedje elkaar versterken. Leuk allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Eenvoud met stijl en het brengt kleur in het leven ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Reacties
    1. Bedankt Angélique, het was ook fijn om te maken.

      Verwijderen
  14. Wat ziet het er leuk uit! Met die hartjes van vilt. Nu nog nieuwsgierig naar je doekje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh die potjes en het mand je zijn schattig! Mooi kleedje ook. We zullen zien wat dat uiteindelijk wordt. ;-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat staat dat leuk, die gehaakte potjes met vilten hartjes, goed idee.
    Het roze kleedje is eenvoudig maar erg mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. It's always fun to come across the things you've made throughout the house, makes one feel better and it certainly does if the things one has made are a beautiful as yours are!
    Have a lovely weekend,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schattige potjes! Het kleedje is heel stijlvol door zijn eenvoud en mooie kleur. Fijn weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind het altijd leuk om overal in huis wel iets van haakwerk terug te zien komen. Vooral je kleedje vind ik erg mooi!
    Easy does it!
    En ik ben benieuwd welk idee is ontstaan :-)))
    Fijne zondag!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel tof gemaakt! Ik kom hier voor het eerst maar ga nog vaak komen kijken en inspiratie komen opdoen voor mijn nieuwste verslaving ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo leuk als je gehaakte spulletjes direct een mooie bestemming hebben! Leuk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een lieve potjes! Heel gezellig. En het doekje ziet er ook mooi uit. Ben benieuwd wat je er uiteindelijk mee gaat doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie dingen heb je weer gemaakt!
    Leuk hè ... als je haaksels niet alleen mooi zijn, maar ook nog nuttig. Mag ik ook graag doen.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi en praktisch. Oftewel 2 vliegen in één klap ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. This looks so pretty. Thanks for sharing with us.

    Have a great day.
    Khadija
    https://creativekhadija.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Handmade jar covers make them look warm and give that special soft touch - I certainly love seeing those cozies around my place :)
    The mat looks fantastic - when you look at the pattern it seems as a difficult one, but really isn't. Quite effective I'd say!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Nuttig bezig geweest! Leuk idee ook die vilten hartjes op de potjes.
    Groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  28. I love both projects, your crochet is so neat! I love the look of that simple stitch you used for the mat, I can imagine that being really useful - thanks.

    BeantwoordenVerwijderen